ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1861
Şu an 5 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Fazıl Say'ın muhtemel Trabzon konseri şehre ne kazandırır?Sayı: 1513 - 12.11.2012


Henüz posta kutumuza haberi düşmedi ama fısıltı gazetesinden duyduğuma göre, Aralık 2012 ayı içinde Fazıl Say Trabzon'da, Karadeniz Teknik Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi salonunda konser verecekmiş.

Tabii ki heyecan verici bir haber!

Yazarlarımızdan Elvan Hayali Demirci, bugünkü yazısında yakla
şık 15 yıl kadar önce yine aynı salonda gerçekleşen İdil Biret konseri izlenimlerini yeniden hafızasını yoklayarak yazarken, aslında konu ile ilgili olarak geçen süreç içinde yeniden gözlem yapmamıza olanak sağlıyor.

Ba
şlıktaki sorunun yanıtını ararken Fazıl Say'ın müziği ve bir dünya sanatçısı olarak duruşu hakkında bir değerlendirme yapmamız gerekiyor.

Fazıl Say'ın müzi
ğinden öte, ülke gündemi ile ilgili yaptığı açıklamalar çoğu zaman sansasyon yaratırken, gündemle ilgili söyledikleri her zaman müziğinin önüne geçti ve geçmeye devam ediyor.

Oysa bir dünya sanatçısı ve ülkesine a
şık bir sanatçı olarak Fazıl Say'ın yaptığı besteleri, çoğu müzik otoriteleri tarafından tını itibarıyla geleneksel sesimize yabancı bulunsa da, önemlidir. En önemli eserim dediği İstanbul Senfonisi gerçekten seviyesi çok yukarılarda olan bir eserdir. Bunu anlayabilmesi, benim bu iddiamı doğrulayabilmesi için, müzikten kritik yapabilecek düzeyde anlayan birisinin bir kere dinlemesi yeterlidir.

Yüzünü batıya dönmeye çalı
şan bir Türkiye'den Batı ile kendi öz değerlerini bir potada buluşturma çabası içindeki Türkiye'ye gelinen noktada popüler kültür, varoş kültürü, arabesk, kitch gibi değerler kafa karıştırmaya devam ediyor.

İşte Fazıl Say'ın müziğe karşı duruşu burada başlıyor. "Türk halkının arabesk yavşaklığından nefret ediyorum" derken belki de halkın da yaşadığı bu kafa karışıklığına dikkat çekiyor.

İşte Fazıl Say'ın yazdığı eserler bu bağlamda değerlendirilmeli diye düşünüyorum. Kimi cazcılar tarafından komik bulunan bestelediği caz eserleri, Gershwin'den yaptığı analizler, Sivas Katliamı'nın konu alan Metin Altıok Ağıtı bence bu bağlamda değerlendirilmeli.

Fazıl Say'ın, iyi bir müzisyen ve bir dünya sanatçısı olarak kendi müzi
ğine yabancı olabileceğini asla düşünemiyorum. Hatta müziğimizi hem geleneksel üslup olarak, hem tını olarak, hem ses dizisi olarak çok iyi bildiğine eminim.

Barı
ş Manço, katıldığı bir Siyaset meydanı programında şu değerlendirmeyi yapmıştı: "Ülkemizde yaşanan askeri müdahaleler, müziğin akışını da değiştirdi. 1960'tan sonra Türk Sanat Müziği'nde, 1971'den sonra arabesk müzikte, 1980'den sonra pop müzikte, 28 Şubat'tan sonra türkülerde yoğunlaşma ve artış oldu."

Şimdi burada Barış Manço'nun söylediklerinden müziğimizin kırılma noktasını, dolaysıyla askeri müdahalelerin ülkenin sadece sosyal yaşamına değil kültürel yaşamına da etkisi olduğu gerçeğini görüyorum. Yukarıda sözünü ettiğimiz kafa karışıklığının nedeni burada mı yatıyor acaba sorusunu sormadan da geçemiyorum.

Fazıl Say'ın bir dünya sanatçısı olarak ülkesindeki bu kafa karı
şıklığından taraf olması kadar doğal bir şey olamayacağı gerçeği de önümüzde durmaktadır. Arabesk yavşaklığında vurgulanmak istenen, sadece müzikte değil, halkın sosyal yaşam içindeki arabesk tutumunu da vurgulamak olmalı.

Fazıl Say'ın müzi
ğinde de, yüzünü batıya dönmeye çalışan bir ülkenin halkına vermesi gereken müzikaliteyi vermek gayesi güttüğünü görmek gerekir.

Gündemi olu
şturan siyasi sözlerinde de bir dünya sanatçısının ülkesinin bekası için taşıdığı kaygının dışa vurumunu görmemiz gerekir.

Fazıl Say, Trabzon'a konser için gelirken, hangi repertuarı icra edece
ğini şu an bilmesem bile, buradaki konserinde klasik ve modern eserlerden bir seçki yapacağını, hatta kendi eserlerinden örneklerle çağdaş Türk Sanat Müziği'nin nasıl olması gerektiğinin mesajını verecektir diye düşünüyorum.

Arkada
şımız Elvan Hayali Demirci'nin yazdığı 15 yıl önce yaşanan İdil Biret konserindeki öykünmenin artık aşılmış olduğu düşüncesiyle Sevgili Fazıl Say'ı beklediğimizi ve konserinin Trabzon dinleyicisine müzikal ve sosyal açıdan yararlar sağlayacağını belirterek yazımı bitiriyorum.

Yeniden görü
şene değin esen kalın sevgili dostlar...



Müfit Semih Baylan
Editör

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.