ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 23 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


1600 - 1699 Barok Müziğin Gelişme ÇağıSayı: 1482 - 05.07.2012


17. yüzyıl sürecinde geçen bu müzik çağı İtalya ve Roma yaşayanları tarafından geliştirilmiştir. Geleneksel müzik türleri; örneğin kilise müziği geliştirilmiş, farklı tarzlar katılarak yepyeni müzik türleri ortaya çıkmıştır. Bu geliştirilmiş müzik türlerinden biri de operadır. İtalyanlar Avrupada yaşayan insanların müzik zevklerini bir araya getirerek bu müzik türlerini geliştirmişlerdir. Müzik teorisine yepyeni bakış açıları katılmış, insanlar enstrümanlarını daha büyük bir zevkle çalmaya başlamışlardır. İnsanlar müzik adına daha da fazla gelişme göstermek amacı ile daha fazla çalışmaya başlamışlardır. Müzik kurumları müzik bestecilerine daha da iyi bir çalışma ortamı sergileyebilmek için uğraşmışlardır. Daha fazla enstrüman, konser vererek insanların müziği daha fazla sevmeleri için çalışmışlardır. Bu dönemlerde İtalya’dan sonra Almanya ve Fransa da müzik adına gelişmeler katetmiştir.

1600 - 1604
İtalya’da Operanın Doğuşu

Florentine’nin zorunluluğu altında kalan Count Giovanni de’ Bardi adlı profesyonel grup amatör insanları eğiterek onlara fen, şiir, müzik ve Yunan dramasını öğretti. Bunların bir araya gelmesi sonucu opera ortaya çıktı.

1600: Camerata’nın bir üyesi olan Caccini Euridice adlı operasını bitirdi.

Şubat: Cavalieri’nin La rappresentatione di anima e di corpo (Benlik ve Vücut Duyusunun Sergilenmesi) adlı sunumu Roma’daki Santa Maria Kilisesinde gerçekleşti. Bu sunum müzikli dramanın ilk örneklerindendir.

6 Aralık: Peri’nin Euridice adlı operası Floransa’da Plazzo Pitti IV. Henri ve Maria de’ Medici’nin düğününde sergilendi.

1601: Luzzachi’nin Madrigals adlı, üç bayan sopranonun başından geçenleri anlatan romanı Roma’da basıldı. Madrigals adlı bu roman o zamanlarda elle yazılmıştır.

• Londra’da Morley kendisiyle birlikte yirmi dört bestecinin antolojisini bastırdı ve bu baskıları I. Elizabeth adına çıkarttı.

• Hassler yeni iki adet prodüksiyon yarattı. Bunlardan biri Sacri cocentus (Gizli Armoni)’dir. Bu on iki bölümden oluşan bir kilise müziğidir. İkinci olarak ise Lustgarten neuer teuscher Gesang (Alman Şarkısının Yararlı Bahçesi)’dir. Bu da otuz iki tane Almanca şarkı ve on bir tane enstrümantal balet müziği içerir.

• Monteverdi; Mozanga avlusundaki Gonzaga müziğinin direktörlüğünü yaptı.

1602: Caccini’nin solo şarkılardan oluşan yeni eseri Le nuove musiche (Yeni Müzik) adlı eseri Floransa’da sergilendi.

• Viadana kilise koleksiyonunun ilk kısmını Cento concerti ecclesiastici (Konçerto Stilinde 100 Kilise Bestesi)’ni ortaya çıkardı. Bu bestede kendisi yeni bir yazı biçimi ve enstrüman kullanımı ile ortaya çıktı.

10 Nisan: Monteverdi Mantua’nın bir yurttaşı oldu.

5 Aralık: Caccini’nin Euridice adlı operası istek üzerine Floransa Palazzo Pitti’de bir kez daha oynadı.

1603: Monteverdi’nin Madrigals adlı kitabının dördüncüsü basıldı.

1604: Sweelink ilk kitap serisini Amsterdam’da bastırdı.

• Frescobaldi Accademia di Santa Cecilia’da org çalma ve şarkıcı olma üzere işe alındı.

• Dowland Lachrimae or Seaven Teares adlı keman ve flüt için yazılmış bestesini ortaya koydu.


mevsimsiz


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.