ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Behçet Aysan, Metin Altıok , Fazıl Say: Şiirlerle 'SES'lenmek...Sayı: 1428 - 18.04.2012


Ankara'da olağanüstü bir akşamdı. Türk Tabipleri Birliği'nin Sivas'ta yitirdiğimiz insanlarımız anısına her yıl düzenlediği Behçet Aysan Şiir Ödülü gecesiydi. Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi'ndeydi. Salon hınca hınç doluydu.

Do
ğan Hızlan, Cevat Çapan, Ahmet Telli, Emin Özdemir, Turgay Fişekçi, Ali Cengizkan ve benden oluşan seçici kurul, "Sana Şehir Gelecek" kitabıyla Tozan Alkan'ı ödüllendirmişti. Emin Özdemir ve benim Behçet Aysan'la Sivas katliamı, zamanaşımına uğrayan dava ile günümüzde yargının siyasallaşması arasında gidip gelen konuşmalarından sonra sıra heyecanla ve merakla beklenen olaya geldi.

Yaratıcılık - yorumculuk

Müzikle
şiirin buluştuğu değil, ikisinin de yeniden yaratılarak, yeniden yorumlanarak dönüştürülmesinden oluşan bir şölen bizi bekliyordu...

Bu
şölenin iki bölümü vardı. İlkinde Fazıl Say piyanoda, son yılların en usta oyuncularından Tülay Günal, Behçet Aysan'ın "Bu Aşk Bu Şehir Bu Keder", "Ateşçi", " Sesler ve Küller" şiirlerini seslendirdiler. (Tülay Günal'ı halen Genco Erkal'la "Ben Bertolt Brecht"te izleyebilirsiniz.) Fazıl'ın yorumu daha sessiz; Tülay'ın yorumu "resitatif", anlatır gibi... İkisinin içselliği derin bir sızı, sessiz bir hüzün gibi... Daha doğrusu Behçet Aysan, elini uzatmış, yüreğimize dokunur gibi... Simsiyah piyano, yanı başında beyaz yüksek tabure; Tülay'ın bembeyaz giysisiyle tüy zarifliği... Gözlere de seslenen bir ziyafet...

İkinci bölümde Fazıl Say'ın yeni bestesi "Ses"... Eserin dünya prömiyeri.

Sahnede Fazıl Say piyanoda, Aykut Köselerli vurmalı çalgıların ba
şında yerlerini aldı. Sahnenin en önünde ise üç gepegenç soprano: Lirik soprano Nihan İnan (1990, Bursa doğumlu); mezzo soprano Senem Demirci (1987, Ankara), koloratur soprano Dilruba Bilgi (1985 İzmir)... Pırıl pırıl üç ses. Üçü de yurtiçi, yurtdışı, çeşitli yarışmalarda çeşitli dereceler almış.

Behçet Aysan'ın "Bir Bahar Dalıyla"; Metin Altıok'un "Odasında Bir Evin" ve Aziz Nesin'in "Sivas Acısı"
şiirleri üzerine Fazıl Say'ın bestelediği eser, bu kez çok farklı. Geniş bir yelpazeye yayılan, dışavurumcu bir anlatımı olan bir beste. Ufo, hapi ve waterphone gibi adlarını duymadığım, ilk kez gördüğüm farklı çalgılar da kullanılıyor. Şaşırtıcı ses renkleriyle sopranolar mükemmel.

"Nâzım" ve "Metin Altıok A
ğıtı" başlıklı oratoryolarda Fazıl Say büyük orkestra ve büyük koralar kullanmıştı. İkisi de müthiş görkemli eserlerdi. Bu kez sahnede beş kişiyle aynı görkemi ve derinliği yakalayamamasından endişe ediyordum. Yanılmışım! Yine çok etkileyici bir eser yaratmış. Görkemle acıyı, acıyla zulmü yoğuran bir eser. "Yelesi gümüşten / sevdası sütbeyaz / terkisinde ölüm" ve ayakucumuza serilen ıssız ve derin bir bozkır geçiyor müziğin içinden... "Adından bir güvercin / Sesim, sesim, sesim / Takılıp kara bir çalıya, çırpınır kurtulmak için."

O çırpını
şı, o gerilimi eserin her anında hissediyoruz. Ve Sivas acısı bir daha terk etmemek üzere gelip içimize yerleşiyor... Sesim, sesim, sesim...

Son kıvılcımlar da bitti
ğinde salon ayağa fırladı. Alkış bitmek bilmedi. Yüreğimdeki yangın ise hâlâ sürüyordu.

"Ses"in ikinci sahneleni
şi 2 Haziran'da İstanbul Süreyya Operası'nda Metin Altıok Ödül Töreni'nde gerçekleşecek.

Albert Hall konserleri

Ne zamandır içimde kalan ve payla
şmak istediğim bir olgu: Boğaziçi Üniversitesi'nde 15 yıldan beri süren konserler... Başta müzik yazarımız Evin İlyasoğlu olmak üzere, sponsorluk yapan Finansbank'a ve emeği geçenlere teşekkür etmek istiyorum. Sadece oluşturdukları mükemmel programlar için değil, her hafta öğrencileri de büyük bir ilgi duyarak konsere dinleyici olarak kattıkları için ve geleceğin dinleyicilerini yetiştirdikleri için de...

Bu yılın programında dünya çapında büyük sanatçılar vardı. Shomo Mintz (keman) ve Sander Sitting (piyano) ikilisinin mart sonu konseri e
şsiz bir ziyafetti. Bu akşam da olağanüstü piyanist Martha Argerich var! Ama gençlere sağladıkları konser olanağı da eşsiz bir hizmet: Örneğin flüt sanatçısı Ece Selin Yüksel (doğumu:1998), piyanist Mertol Demirelli (d.1996) ve kemancılarımız Sofi Çımburidze (1996), Evin Hoksa (1997), Berfin Aksu (1998). Şu doğum tarihlerine bakar mısınız!

İşte bunlar da "Bizim Çocuklar!"

Te
şekkürler bizim çocuklar! Ülkem için, verdiğiniz umut için!


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.