ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Sebat etmeden başarıyı yakalamak zor...Sayı: 1410 - 23.03.2012


Funda Lena, Boğaziçi Ekonomi’yi de yüksek lisansını da dereceyle bitirdi. Hikayesi Yale Üniversitesi’nde devam edecekti ama o akademik kariyerini ve rakamları bir tarafa bırakıp mandolin, klavye, piyano, şan ve solfeji seçti. İlk albümü ‘Yol Ayrımı’ ve ikinci albümü ‘Yeniden’in ardından şimdi üç şarkılık single’ı ‘Evelallah’la tekrar karşımızda. Funda Lena, onu daha yakından tanımak isteyenler için hikâyesini anlattı.

Bo
ğaziçi Ekonomi’den dereceyle mezun olmuşsunuz. Parlak bir CV’yi bir kenara bırakıp müzik sektörüne girmenizin ardında bir aydınlanma mı var yoksa daha önce fırsat mı olmadı?
Bu durum bütün o akademik ba
şarıyı elde ettikten sonra yaşadığım bir aydınlanma, bir kendimi sorgulama durumu değildi. Aslında ben daha üniversiteye başlarken bir gün mutlaka müziğe yöneleceğimi biliyordum. Fakat Türkiye’de müzik piyasasının koşulları zor olduğu için daha 18 yaşımdayken direkt o yolu seçmeye cesaret edemedim. Hele de Boğaziçi Üniversitesi gibi bir okulda eğitim görme şansınız varsa, herkesin hayallerini süsleyen bu okulu elinizin tersiyle itemiyorsunuz. Konservatuvar hayalimiyse, kısmen de olsa, yüksek lisans yaptığım sırada üç yıl boyunca Müjdat Gezen Sanat Merkezi akşam okuluna devam ederek gerçekleştirmiş oldum.

Ebeveynlerin hiç ho
şlanmayacağı bir hikaye bu. Sizinkiler nasıl tepki verdi?
Annem, benim müzikle u
ğraşırken ne kadar mutlu olduğumu bildiği için üniversiteyi yarıda bırakıp müzik yapacağımı söyleseydim bile beni desteklerdi diye düşünüyorum. Babamsa biraz daha akademik eğilimli biri. Gerçekçi bir insan olduğu için, sanatın bir dalında başarılı olmamı her şeyden çok istediğini her zaman dile getirdi ama bunun çok zor olduğunun uyarısını da yaptı bana hep.

R&B’yi etnik enstrümanlarla birle
ştiriyorsunuz. Böyle bir tarza olan yakınlığınızı nasıl keşfettiniz?
Etnik müzi
ğe ilgim eskiden beri var. Halk müziğimizi, türkülerimizi de her zaman çok sevmişimdir. Popüler müzik çerçevesinde üretilen şarkıların içinde özümüze ait öğelerin kullanılması hoşuma gidiyor. Son yıllarda dünya müziğini takip ederken de en çok ilgimi çeken R&B ritimler ve altyapılar oldu. Sonuç olarak ikisini birleştirdim. Bunu en iyi şekilde uygulayabilmek için de Amerika’da Madonna, Beyonce, Britney Spears gibi dünya starlarına hit şarkılar düzenlemiş ve aynı zamanda da etnik müziğe hakim olan Mac Quayle ile çalıştım. Onun sayesinde başta hayal ettiğim sound’u da elde etmiş oldum.

Daha önce iki albüm çıkardınız ancak bu albümler büyük kitlelere ula
şamadı. Bunun sebebi neydi ve şimdi durduğunuz noktada nasıl değerlendiriyorsunuz o albümleri?
Önceki albümlerde de
ğişik tarzlar denemiştik. Belki biraz arayış dönemiydi benim için. Alaturka pop, senfonik pop, Latin, flamenko, tango gibi türler vardı albümlerimde. Türkiye’nin en iyi müzisyenleri çaldı kayıtlarda ve son derece iyi iş çıkarttılar. Fakat o zaman projelerin müzik yönetmenliğini ve şarkıların düzenlemelerini ben yapmadığım için eski albümlerim yüzde yüz benim hayallerimin ürünü değildi. Yeni şarkılarımsa tamamen benim kafamdakileri, benim fikirlerimi ortaya koyuyor. Bir de dünya sound’una daha yakın olması açısından beni öncekilerden bir adım daha öteye taşıdığını düşünüyorum. Büyük bir kitleye ulaşamamamın sebebine gelince, bağımsız bir müzisyen için kısa zamanda çok fazla yol kat etmek kolay değil. İyi bir çıkış yakalayabilmeniz için güçlü bir prodüktörle çalışıyor olmanız gerekiyor. Muhakkak ki istisnaları var ama normal şartlarda, eğer müzik piyasasında yalnızsanız küçük adımlarla ilerlemeyi kabul etmelisiniz. Zorluklarla karşılaşğınız, kimseden yardım göremediğiniz, kendinizi güçsüz hissettiğiniz zamanlar çok oluyor. Bu zamanlarda motivasyonunuzu düşürmeden üretmeye devam etmek gerekiyor. Benim gibi müzisyenler için sebat etmeden, mücadele etmeden çok büyük kitlelere ulaşmak gibi bir başarı söz konusu olmayacaktır.

Amacınızın Türk popüler müzi
ğinde yeni ve farklı şeyler yapılması için uğraş veren tüm müzik insanlarıyla aynı safta mücadele vermek olduğunu söylüyorsunuz. Müzik piyasasında durduğunuz noktayı bunun üzerinden biraz daha açar mısınız?
Türkiye’de popüler müzik piyasasının biraz kısırdöngü içinde oldu
ğunu düşünüyorum. Genelde benzer ritmik altyapılar üzerine sıradan melodiler yazılıp dinleyiciye sunuluyor. Bu ortalamanın dışında, alternetif bir müzik ürettiğinizde, hele de yalnız başınıza mücadele eden biriyseniz, birileri sizi anlasa ve desteklese bile dışlayanlar ve yüzünüze kapıları kapatan da çok oluyor. Bununla birlikte halkın sevgisini kazanmış, dolayısıyla piyasada belli bir gücü olan müzisyenler arasında da alternatif ve müziğin gelişimine katkı sağlayacak işlere imza atan isimler var elbette. Ben de mantık olarak, müziğe bakış açısı olarak böyle müzisyenlerin durduğu yerde duruyorum ve her geçen gün kendimi daha fazla sayıda insana ifade edebilmeyi ve müzikal anlamda her geçen gün biraz daha fazla anlaşılmayı diliyorum.

 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.