ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 32 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


'Ben de kendime soruyorum: Bu grup daha ne kadar büyüyecek?'Sayı: 1401 - 12.03.2012


Ekonomik krizler, batan/kapanan müzik şirketleri ve onlarca soruna rağmen müzik ormanı içinde yetişen ‘yaban çiçekleri’nin her zaman ayrı bir yeri var müzikseverlerin kalbinde. Bu akşam Salon İKSV’de sahneye çıkacak geçen yılın en çok alkış toplayan gruplarından tUnE-yArDs da onlardan biri. Amerikalı Merrill Garbus’un 2000’lerin ortasında başlattığı deneysel pop projesi tUnE-yArDs, geçen nisanda yayımladığı ‘w h o k i l l’ albümüyle Guardian tarafından 2011’in en radikal ve taze pop fenomeni seçildi. Albümdeki ‘Bizness’ ve ‘Gangsta’ şarkıları Time, Rolling Stone, New York Times gibi prestijli yayınlar tarafından 2011’in en iyileri listelerine alındı. Bir diğer şarkı ‘Gangsta’ ise ‘Weeds’, ‘The Good Wife’ gibi popüler dizilerde kullanıldı.

Biz de tarzıyla Sonic Youth’a benzetilen grubun lideri Merrill’le Avrupa turnesinin ilk aya
ğı olan Brüksel konseri sonrasında telefonda konuştuk. Merrill, Türkiye’ye ilk kez geliyormuş. Buraya gelince etrafı gezmek, şehri görmek istediğini ve herkesin kendisine bahsettiği “Şu Türk içkisinden” içmeyi düşündüğünü söylüyor. Diğer taraftan gittiği yeni ülkelerde oranın yerel enstrümanlarını keşfetmenin de sık yaptığı bir şey olduğundan bahsetti Merrill. Çalmayı bilmese de yerel enstrümanları arşivine katmayı seviyor.

Merak etti
ğim bir başka konu, İstanbul’daki konserde gecenin açılışını yapacak ön grup Kim Ki O’yu nereden tanıdıklarıydı. Merrill “Aslında grubu bizim tur menajerimiz önerdi, daha önce bir turnede izlemiş onları, albümlerini almış. Turne fikri gelince bana onları dinletti ve oldukça beğendik, biz de ön grup olarak onların çalıp çalamayacağını sorduk ve oldu” diye cevap verdi. “Turnelerde yerel grupları dinlemeye vaktimiz olmuyor, o yüzden onları kendi konserlerimize davet ediyoruz!”

“Amerika’da neler oluyor?” diye soruyorum, “tUnE-yArDs, Brooklyn çıkı
şlı bir grup olarak duyurdu kendisini ve son dönemde Brooklyn’den birçok yeni grup çıktı, nedir bunun sebebi?” Merrill, kendisinin aslen New England’dan olduğunu, sonradan Brooklyn’e geçtiğini söylüyor. “Aslında New York’ta hiç kimse New Yorklu değildir! Brooklyn’li olduğunuzu söyleyebilirsiniz ama aslında mesela Ohio’dan falan geliyorsunuzdur. Ama orası gerçekten de çok canlı bir şehir, çok insan var, küçüklü büyüklü çok sayıda müzik mekânı var. Kısaca, New York’un uzun bir ‘pop müzik tarihi’ ve bir müzik grubunun büyümesi için çok sayıda olanağı var.”

“Kendini ileride nerede görüyorsun, bu grup ne kadar büyüyecek” diye soruyorum. “Bunu sorman çok komik, çünkü bu aralar ben de kendi kendime bunu dü
şünüyordum. Dün akşam Brüksel konserimizde 700 kişi vardı, mekân tamamen dolmuştu. Eskiden “bir gün gelecek böyle büyük mekânları dolduracağım’ diye hayaller kuruyordum ve şimdi, oldu işte! Belki daha da büyürüz, ama bu durumda şovumuzun da değişmesi gerekir” diyor.

Son olarak kendisine
İstanbul’da nasıl bir seyirci beklediğini soruyorum. “Hiçbir fikrim yok” diyor, “Sence nasıl olur?” Herkes olmasa da seyircinin büyük kısmının ne dinlemeye geldiklerini bilerek orada olacağını söylüyorum. “Aslında her gittiğimiz yerde bu kadar çok insanın müziğimizi bildiğini fark etmek beni hep şaşırttı. İstanbul’da da en azından müziğimizi bilen ufak bir kitle olacağını tahmin ediyorum. Ama belki bunun biraz üzerinde bir kalabalıkla karşılaşmak hoş bir sürpriz olabilir.”  

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.