ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 13 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Aydın Karlıbel ile Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Piyano MüziğiSayı: 1356 - 09.01.2012


Cambridge Biographical Center tarafından "20. Yüzyılın 2000 Önde Gelen Müzisyeni"nden biri seçilen piyanist Dr. Aydın Karlıbel'le konser öncesi konuştuk;

-Piyanoya ba
şlamanızın 50. yılında Sakıp Sabancı Müzesi’nde "Franz Liszt'in Süvarileri", Koç Üniversitesi’nde verdiğiniz Cumhuriyet'in 88.Yıldönümü onuruna "Cumhuriyet'e Varan Ezgiler" başlıklı süprizlerle dolu resitallerin ardından yılın son konserini yarın mezunu olduğunuz okulda vereceksiniz. 50.yılda Atatürk Kültür Merkezi’nde çalamamak acı olsa gerek.

Karlıbel-AKM de, ruhun gıdaları, dünyanın en güzel ezgileri yankılanmaktaydı. Sanatımız ve sanatçılarımızın gerçekten zor durumda kaldıklarını vurgulamam gerek fakat bugünlerin mutlaka geride kalaca
ğına inancım sonsuz. Haliç Kongre Merkezi gibi bir yapıyı kazanmış olmamız - henüz içinde kurumlarımız çalamasa da- İstanbul için büyük bir kıvançtır.
Franz Liszt piyanosuyla opera sanatının da ufuklarını geni
şletmiş, günümüz sanatının yolunu çizmiştir. Brahms ‘Liszt’in piyanoya getirdiği yenilikleri anlamak için opera parafrazlarını incelemek gerekir demiştir. 14 Aralık resitalimi on yıl önce, 6 Temmuz 2001 de aramızdan ayrılmış olan, kendisini rahmet ve şükranla andığım Prof. Cem Taylan hocamıza adıyorum. Kendisi edebiyat ve film çalışmalarının yanı sıra değerli bir müzikolog, bir müzik arkeologu idi. Osmanenwalzer’i yorumlayan Sarband topluluğu ile müzikolojik çalışmalarda bulunmuş, Mizika-i Hümayun dönemindeki, geleneksel musikimizin zengin tınılarına dikkatimi çekmiş, çok sayıda arşiv kayıtlarını derleyerek değerli notlarla kazandırmıştı. Kendisi ile Eyyübiler operamın librettosu üzerinde de çalışmalar yapmıştık.

-Bo
ğaziçi Üniversitesi Dilbilim ve Edebiyat Bölümü mezunu olmak müzik kariyerinize nasıl bir katkı sağlamıştı?

Bo
ğaziçi Üniversitesi’nde belki müzik bölümü yoktu ama müzik tüm fakültede hava almak gibi doğal bir unsurdu. Bir gün merdivenlerden çıkarken merhum Herr Traugott Fuchs durup bana, Thomas Mann'in Zauberberg'inde yazarın Beethoven'in Op.111'in Arietta'sına değindiğini ve 'Son söz müziktir' demiş olduğunu hiç unutamıyorum. Prof. Ercüment Atabay tezimi 16.yy İngiliz Müziği üzerine yazdırmıştı. Hocalarım Cem Taylan, Cevza Sevgen ve Oya Başak libretto yazabilmem için bana büyük destek ve ilgi gösterdiler. Reşit Canbeyli, Arda Denkel, Cevat Çapan, Heath Lowry, Andreas Tietze, Fahir İz, Jale Parla, Dilek Doltas, Guzver Yıldıran ve diğer hocalarım, hepsi önümde büyük ufuklar açmıştılar.

-Bu konserde de ilk seslendiri
şler olacak mı?

Evet. Resitalde, önemli ve tarihi ilk seslendirili
şler yer alıyor. Henri Furlani’nin Mustafa Kemal için yazdığı Hymne (Ün),Guatelli Paşa'nin üç önemli marşı, Paul Lange’nin Barbaros Hayreddin ve Edirne Marşları, Joseph Lanner'in A.Fethi Paşa'ya ithaf etmiş olduğu Osmanenwalzer Op.146 Türkiye’de piyano versiyonu olarak ilk kez seslendirilecek. Bu önemli eseri Hikmet Şimşek beyin Viyana’daki bir konserinde yönetmiş olduğunu anımsıyorum. Ayrıca Cemal Reşid Rey’in Atatürk’ün direktifi ile Faruk Nafiz Çamlıbel’e yazdırmış olduğu Türklerin göçünü konu alan, Leyla Gencer’in İtalya’ya gitmeden önce seslendirmiş olduğu “Özyurt” oyunu üzerine müzikten Prelüd ve Cemal beyin II Parça’sından ikincisi programda yer alan eserler arasında. En son çalışmalarımdan ‘Yedigöller Süiti’nden Nazlıgöl’de ilk seslendiriliş.

-Mar
şlar konusunda hem besteci hem müzikolog olarak dünya çapında bir otoritesiniz. Marşlara ilginiz nasıl başladı?

Çocukluk yıllarımda, ilkokulda sıra halinde yürürken ortaya çıktı. Cemal Resid hocamın nakletti
ği 10.yıl marşının efsanevi besteleniş serüveni üzerimde büyük etki yapmıştır. 2006 da kaybetmiş olduğum sevgili ablam Berin Cumhuriyet’in 75.Yıl için beni bir marş bestelemem için teşvik etti. Sözlerini Atatürk’ün Gençlige Hitabesi'nden yola çıkarak yazdı. Bu marşın TRT Yarışmasında finalist olması ve İDOB tarafından seslendirilmiş olması benim için büyük bir gurur olmuştur. Cemal Reşid hocam Atatürk'ün 100.ncü Yıl Marşı’nı tamamladıktan sonra ilk kez piyanosunda bana çalıp söylediği günü hiç unutamam. AKM Konser Salonu’nda Suna Korad'a eşlik etmiş olduğum bir resital sonunda bu marşın dünya prömiyerini piyano solo yapmıştım.

Mar
ş araştırmalarına yönelmemde Reşit Erol ile olan ortak tutkumuz da rol oynadı. Sadrazam Emin Ali Paşa'nın torunu olan Reşit bana Liszt'in Büyük Parafrazı'nın notasını vermişti. Bir konser sonrası Vedat Kosal, Harbiye Marşı üzerine bir Parafraz yazmamı önerdi. Cevdet Şakir Çetiner'in bu güzel marşı üzerine parafrazı büyük bir heyecanla bir günde yazıp, Org.İsmail Hakkı Karadayı’ya ithaf etmiştim.

-Wagner-Tausig “Valküreler’in Uçu
şu” düzenlemeniz ilk kez çalındığında “müthiş yaratıcılığını bir kez daha sergiledi" şeklinde yorumlandı. Bu düzenlemeyi biraz açıklar mısınız?

Karlıbel-Sağ elin uçucu figürlerini bizzat besteledim.Wagner’in görkemli temasına bir kontrpuan teşkil ediyor. Bu güveni kendimde Karl Tausig’in çalışmasının başındaki ‘frei bearbeitet’ (özgürce işlenmiş) ibaresine dayanarak buldum.

Aylarca süren zor çabaların sonunda ortaya çıkan bu transkripsiyon bir orkestra gibi klavyenin bütün rejistrlerinde dola
şıyor. Baştan aşağı heyecan verici bir müzik. 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.