ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1932
Şu an 7 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Bir Festival Böyle Geçti.Sayı: 1348 - 28.12.2011


Açılış Konseri sonrası ilk olarak “Genç Yetenekler” çıktılar sanatseverlerin karşısına.  Pazar öğleden sonrasına denk gelen bu “Genç Yetenekler Konseri”,  amacına uygun şekilde genç kitleye ulaşmayı da başardı. Kamuran Gündemir anısına düzenlenen bu özel konserde, genç yetenekleri, her zaman olduğu gibi Selçuk Gündemir de yalnız bırakmadı. 10,5 Yaşındaki Bilkent Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Müzik Hazırlık İlköğretim Okulu 7. Sınıf öğrencisi ve dünyaca ünlü piyanistimiz İdil Biret’in özel olarak ilgilendiği Eylül Esme Bölücek’le başladı konser. Bölücek, W.A.Mozart ve F.Chopin eserlerinin seslendirilişini çok başarılı gerçekleştirdi.

Suzanna RudanovskayaRusya’dan konuk genç piyanistti. Konu
ğumuz, S. Rachmaninoff  ‘Altı Müzikal  An Op. 16’ adlı eserini  seslendirdi.

E
ğitimini ve yaşamını İngiltere’de sürdüren bir başka genç yeteneğimiz , İngiltere’nin en prestijli müzik ödüllerinden ‘BBC Yılın Genç Müzisyeni  2010 Yarışması‘nı  kazanan Lara Melda (Ömeroğlu)ise, L.v. Beethoven, C.Debussy ve S. Rachmaninoff eserleri yorumladı. Birçok uluslar arası yarışmada dereceler kazanan Lara Melda, önümüzdeki yılda çok sayıda konser gerçekleştirecek. Genç sanatçımız da çok başarılı bir performans sergiledi konserinde.

Antalya’dan bir tanıdık, Ay
şegül Yörükoğlu son solistti. S.Rachmaninoff ve N.Paganini-Liszt eserleri seslendiren Yörükoğlu, kaydettiği aşama(pozitif anlamda) ile tanıyan herkesi şaşırttı.

Üçü ülkemizden, birisi Rusya’dan dört yetenekli genç piyanist hak etti
ği alkışları, AKM Aspendos Salonu’nu dolduran sanatseverlerden aldılar.

Andante Gecesi
Ülkemizin en uzun soluklu ve yaygın da
ğıtımı yapılan klasik müzik dergisiAndante adına düzenlenen geceye, iki önemli piyanistimiz ve bir Polonyalı ‘bas’ katıldı. Gecenin sürprizi de, program öncesi, sahneye Fazıl Say’ın çıkmasıydı. Say, Andante’yi anlattı önce. Dergiciliğin ne kadar zor bir iş olduğunu, hele bunu 10 yıla yakın zamandır yaşatmanın ne kadar önemli olduğunu vurguladı. Andante’nin Genel Yayın Yönetmeni Serhan Bali ve çalışma arkadaşlarına da teşekkür etti.

Sonra, konser programını anlattı detaylıca Fazıl say;
İlk yarı solisti Birsen Ulucan’ın çalacağı eserleri; N.Medtner’i, F.Liszt’i ve kendi yaratısı Nasrettin Hoca Dansları’nı. Konuk piyanist Birsen Ulucan programındaki eserleri çok iyi çaldı.

Aradan sonra yine Fazıl Say sahneye geldi ve programın ikinci yarısını anlattı. Piyanist Elif
Şahin ve PolonyalıSzymon Chojnacki’nin seslendireceği eserler, liedlerden oluşuyordu. A.Hüttenbrenner, F.Schubert ve Fazıl Say’ın bestelerini, uyumlu ikili çok güzel seslendirdiler. Zaten, Elif Şahin yurtdışında çok önemli lied eşlikçisi olarak tanınmakta. Fazıl Say’ın ‘Dört Şarkı Op.37’ si ülkemizde de ilk kez seslendirilmiş oldu Andante Gecesi’nde.

Olli Mustonen
Finlandiyalı besteci,
şef ve piyanist Olli Mustonen 11 aralık akşamında, J.S.Bach, D. Shostakovich ve S.Rachmaninoff eseleri seslendirdi. İlk olarak J.S.Bach “5. Partita BWV 829” sonra da D.Shostakovich’in “Piyano için 2. Sonat”ını, ara sonrası S.Rachmaninoff “Prelüdler Op.32”sini çaldı.  Ellerini izlerken yorulduğum Finlandiyalı konuğumuz ilginç ve farklı tekniğiyle de beğeni kazandı.  

Michel Camilo Trio
Üç veya dört oldu sanıyorum festivale konuklu
ğunun sayısı Camilo’nun. Her geliş gidişinde arkasında hayranlıklar bırakarak ayrıldı Antalya’dan. Bu yıl da öyle oldu. Kontrbasçısı Lincoln Goines ve Vurmalılarda Cliff Almond’la birlikte yine muhteşem bir performans sergiledi Michel Camilo. AKM Aspendos salonu’na gelen müzikseverler caz müziğine doyarak ayrıldılar salondan.

Nobuyuki Tsujii
Do
ğuştan görme engelli sempatik Japon piyanist Nobuyuki Tsujii güçlü perfomansı ve müzikal yeteneğiyle müzikseverleri büyüledi adeta. Konuk sanatçı konserini, Van depreminde yaşamını yitirenlere ve Türk-Japon dostluğuna adadı.

Genç piyanist, W.A. Mozart “K.331 Sonat” ve L.v.Beethoven “Waldstein” ba
şlıklı sonatlarla konserinin ilk yarısını tamamladı. Ara sonrası, M.Mussorgsky’den “Bir Sergiden tablolar” ı seslendirdi.

Labeque Karde
şler
Önceki yıllarda festivale katılması öngörülen, ancak sa
ğlık sorunları nedeniyle gelemeyen Labeque Kardeşleri bu yıl konuk etti Antalya. Katia ve Marielle Labeque, M.Ravel’le başladılar programlarına, “İspanyol Rapsodisi”ni  ve P.Glass “İki Piyano için Dört Bölüm” ünTürkiye’de ilk seslendirilişini gerçekleştirdiler. İkinci bölümde, M.Ravel’in Kaz Ana (dört el için) yı ve G. Gershwin “Mavi Rapsodi” sini çaldılar. En önemli özellikleri çok uyumlu olmalarıydı sanıyorum. Güzel bir konserdi.

Igudesman ve Joo
Klasik müzi
ğin parodisi denilebilir, yaptıkları tarza herhalde. Dünyada Danny Kaye’in, ve ülkemizde de kısa bir süre Altan Erbulak’ın denedikleri bir tür! İzleyiciye keyifli dakikalar geçirten ikilinin bende bıraktıkları, güzel şovları ve müzikseverlerin çılgın alkışları oldu. Araya serpiştirdikleri Türkçe sözcüklerle de sempati topladılar. Müzikal anlamda doyurucu olduğunu söyleyemem.

Liszt Gecesi
Macar besteci Franz Liszt’in 200. Do
ğum yılının da kutlandığı bir gece oldu, 1 Aralık akşamı. Yurttaşları Dezsö Ranki ve Edit Klukon, Liszt’in “Bir Faust Senfonisi”nin(iki piyano için) Türkiye’de ilk seslendirilişini de gerçekleştirmiş oldular.  Aradan sonra  ise, yine Macar bestecinin “Noel Ağacı” (dört el için uyarlaması) adlı eserini yorumladılar. Benim için ağır bir programdı.

Makrokosmos-Ufuk ve Bahar Dördüncü Karde
şler
En ilginç konserlerden biriydi sanırım bu ak
şamki dinleti. S.Prokofiev “Kül Kedisi Süiti” ve Fazıl Say “Varyasyonlar”ını dinledik ilk bölümde, Dördüncü kardeşlerden. Önemli bir ayrıntı: Varyasyonlar’ın Türkiye’de ilk seslendirilişiydi. Ara sonrası çağdaş müziğin önemli örneklerinden birisini iki ‘vurmalı çalgılar’ eşliğinde seslendirdiler. G.Crumb’un Yaz Akşamı için Müzik (Makrokosmos) adlı eseriydi sözünü ettiğim. Dördüncüler,  François Volpe ve Sebastien Cordier  eşliğinde piyanolarıyla pizzicato ve glissando çaldılar. Açıkçası, benim bir türlü ısınamadığım  kategoriydi aslında.

A Piano Abierto “Dorante with Manuela Rios&Joaquin Grilo”

Rahatsızlı
ğım nedeniyle izleyemediğim bu ‘flamenko gecesi’nden sonraki etkinlik, ‘kapanış konseri” olarak
gerçekle
şti.

***

Antalya Piyano Festivalleri artık konser salonlarıyla sınırlı kalmıyor, “Halk Konserleri” ile klasik müzi
ğin, varoşlara kadar taşınması gerçekleştirilmekte ve ücretsiz sunulmakta.

Ufuk ve Bahar Dördüncü Kepez’de Yenimahalle Semtevi’nde,
Fazıl Say, Dö
şemealtı’nda,
Igudesman ve JooAkdeniz Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi’nde,
Dieter KöhnleinAKM Perge Salonu’nda konserlerini gerçekle
ştridiler.

***

Bu etkinliklerin dı
şında atölye çalışmalarıyla da, konuk sanatçı ve gruplar, ayrı tarihlerde genç müzisyenlere destek olmaktadırlar;

Lara Melda ve Gürer Aykal, Antalya Koleji
Dorantes, Oli Mustonen ve Gabor Boldoczki, A.Ü. Devlet Konservatuvarı
Elif
Şahin ve Szymon Chojnacki, Güzel Sanatlar Lisesi
Birsen Ulucan A.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi
Vladimir Spivakov, Antalya Büyük
şehir Belediyesi İsmail Baha Sürelsan Konservatuvarı

***

Macar besteci Franz Liszt’in 200. Do
ğum yılı nedeniyle, festival açılışıyla birlikte sergilenmeye başlayan, “Liszt Sergisi” de festival sonuna kadar AKM alt fuayede sanatseverlere açık tutuldu.

Liszt Sergisi ile küçük bir sitemimi iletmem gerek: Hiçbir objede Türkçe açıklama olmaması, benim gibi ‘dil sorunu’ olanlara, gerekti
ği gibi ulaşamadı sergi ve amacı!

***

Festival etkinlikleri için; Antalya Büyük
şehir Belediyesi ve Başkan Mustafa Akaydın’a, Genel Sanat Yönetmeni Fazıl Say’a ve Forte Production çalışanları ile festivalin emektarı/her şeyi sevgili Kadir Dursun’a bir kez daha teşekkür ederim.


Foto
ğraf: Festivalin 13.sü gelecek yıl Fazıl Say'ın Mezopotamya adlı senfonisiyle açılacak.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.