ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Fazıl Say'ın gecesiydi.Sayı: 1347 - 27.12.2011


Önceki akşam Lütfi Kırdar Konser Salonu'nda çok özel iki saat yaşadık. Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası'nın 2011'deki bu son konserini özel yapansa Fazıl Say'ın hem besteci, hem de piyanist olarak sahnede yer almasıydı. Üstelik dahası da vardı…

Dahasını, onursal şefleri Gürel Aykal yönetimindeki Borusan Filarmoni Weber’in Freischütz Uvertürü’nü seslendirdikten sonra gördük. Fazıl Say’ın Klarnet Konçertosu’nun Türkiye ilkçalınışını gerçekleştirecek olan Sabine Meyer’le gelmesini beklediğimiz Gürer Aykal, Fazıl Say’la birlikte geldi ve birer iskemle çekip sahnenin önüne oturdular.

Gürer sordu, Say yanıtladı. Peki, neler anlattı Say? Çocuklu
ğundan beri onu etkileyen, tanıdığı ilk büyük şair olan Hayyam'ı klarnet aracılığıyla anlatmak istediğini söyledi. Hayyam'ın başkaldıran, dünya ve insanları, dini, cennet cehennemi, sistemleri sorgulayan bir filozof, şair, astronom ve matematikçi olduğunu ekledi. Bazı rubailerini bugün biri yazsa

Silivri'yi boylardı sözü salonu acı acı güldürdü. Ardından besteleme sırasına göre bölümleri açıkladı. Üçüncü bölümün Hayyam'ın erdemli ya
şlılık bölümünü anlattığını; ikinci bölümde eşiyle tanışmasının, şarap ve rubailerin olduğunu; ilk bölümde ise önce çayırlarda koşup oynayan çocuk, ardından da baskıyla tanışan genç Hayyam'ı yansıttığını anlattı.

Bu söyle
şiden Haziran 2012'de BİFO'nun Say'ın Mezopotamya adlı 2. Senfoni'sini seslendireceğini; Aralık 2012'de ise 2. BİFO – Fazıl Say Festivali'nin yapılacağını ve bu kapsamda Uzay adlı 3. Senfoni'nin çalınacağını da öğrenmiş olduk.

Söyle
şinin ardından, dünyanın en iyi klarnet sanatçılarından biri olduğunu Say’ın ağzından da duyduğumuz Meyer, Borusan Filarmoni eşliğinde “Hayyam” Klarnet Konçertosu’nu yorumladı. Hayyam'ın sesi olan Meyer'in klarnetinin karşısında Hayyam'ın sevdiği kadının sesi ise İzmir Devlet Senfoni'den konuk gelen Julya Krepak'ın çellosuydu. Hayyam'ın ölümü üzerine sevdiği kadının ağıtıyla (çello solo) biten üçüncü bölüm – bana göre – konçertonun en sıcak bölümüydü.

Aradan sonra Fazıl Say Çaykovski’nin 1. Piyano Konçertosu’nda piyano tu
şlarındaki ustalığını bir kez daha gösterdi. Fazıl Say'ın kendine özgü fırtınalı biçemiyle renklenen 20 Aralık 2011 Çaykovski 1. Piyano Konçertosu seslendirisi, bana göre, yeni ve yaratıcı bir yorumdu.

Bu konseri kaçırsam ve bu yazıyı okusam üzülürdüm.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.