ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 39 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Hıncal Uluç, Kemal Sünder'i hatırlar mı?Sayı: 1345 - 23.12.2011


Aslında “Kemal Sünder’i hatırlayan var mı? “ diye yazıya başlamak istemiştim ama sonra düşündüm Kemal Sünder’i hatırlayanlar vardır mutlaka, örneğin ailesi hatırlıyordur, dostları hatırlıyordur ve mutlaka öğrencileri de..

Peki kim hatırlamıyor acaba?

Şöyle yanıt verebilirim; Orkestralarımız hatırlamıyor, sanatçılarımız  hatırlamıyor bir de  hatırlatılmadığı için dinleyicilerde hatırlamıyor ne yazık ki..

Hatırlatılsaydı ben de son be
ş yılda ,  son on yılda  Kemal Sünder’in hangi eseri çalındı acaba diye düşündüğümde bir iki eserini hatırlardım sanırım.

Ya da eserleri çalındı da ben hatırlamıyorum.. 

Bu bir öz ele
ştiri yazısı da olabilir……

Kimdir Kemal Sünder?  

Deniz Harp Okulu’nu bitirmi
ş, Deniz Subayı olarak orduda görev yapmış  (Rimski-Korsakov’un hayatıyla çok benzeşiyor), Kıbrıs savaşına katılmış ama aynı zamanda Cemal Reşit Rey’in öğrencisi olmuş, ilk eseri Rey’in yönetiminde İstanbul Şehir Orkestrası’nda çalınmış, emekliliğinin ardından İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuar’ında dersler vermiştir.

Müzik dünyamıza dört senfoni, piyano konçertosu, timpani konçertosu, “yorgun sava
şçı “ film müziği gibi eserler bırakıp, çoğu bestecimiz gibi kırgınlıkla aramızdan ayrılmıştır.

Borusan Filarmoni de Torino Tudorache varken niçin Timpani Konçertosu seslendirilmez, Respigi, Hindemith kayıtlarından olu
şan CD'lerinde niçin bu eser yer almaz?

Gürer Aykal yıllar önce Yorgun Sava
şçı'yı yönetmiş, niçin tekrar yönetmez?

Bu arada Kemal Sünder’in eserlerinden bir tanesi bile kayıt edilmemi
ş ender bestecilerimizden biri olduğunu belirtmek isterim. Yani diyeceğim o ki  “Kemal Sünder’i hatırlayacak olan var mı? 

*

Şu Hıncal Uluç alem adam vesselam.

Bir konser eleştirisi yaparken, İstanbul’daki trafik magandalarına saldırdığı bir üslupla, bir orkestrayı tamamen yüzeysel bir boyutta eleştirmesine hiç ama hiç anlam veremiyorum.

Evet, Bilkent konserinden söz ediyorum.

Bilkent konserinin teması “Rusya’dan Romantik Esintiler”di.

Rus bestecilerin eserlerini en iyi anlayıp, yorumlayan orkestraların Rus orkestraları olduklarını dü
şünürüm.

Rus orkestralarında da yüzler pek gülmez fakat bu onları ruhsuz ve ba
şarısız  yapmaz.

Bilkent Senfoni Orkestrası’nda da çok sayıda Rus kökenli sanatçı vardır ve iyi ki de vardırlar.

Ço
ğu kimsenin  maskeyle dolaşğı günümüzde, ruhla, derinlikle, yetenekle yüz arasındaki ilişkiyi kim bilebilir ki?

Bir
inşaat şirketinin sponsor olduğu bir konserin illa da bir yeni yıl konseri kıvamında olması gerekmez. Bu bir tercih meselesidir. Lütfi Kırdar Konser Salonunu, klasik müzik dinleyicilerinin değil, şirketin konuklarının doldurduğunu söylemek mümkün değildir. Keşke öyle olsaydı. Hıncal Uluç, geçen yaz Aspendos’a gelen Viyana Senfoni Orkestrası’nın programını da turistik bir ortam için ağır bulmuştu.

Ülkemizde klasik müzi
ği daha popüler hale getirmek için gayret sarf eden topluluklar vardır. Ciddi müzik istemeyenler için alternatifler boldur.

Medyadaki üslupların, yüzeyselliklerin, hoyratlıkların klasik müzi
ğe bulaşmaması dileğiyle esen kalın sevgili dostlar.


Müfit Semih Baylan
Editör
  

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.