ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 13 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Her şeye rağmen 'Charlotte Forever'Sayı: 1338 - 14.12.2011


Henüz 15 yaşındayken babası Serge Gainsbourg’la birlikte kaydettiği ‘Charlotte for Ever’ın ardından 20 yıl kadar müzik adına pek bir faaliyet göstermedi Charlotte Gainsbourg. Ta ki 2005 yılındaki 5:55’e kadar. Oyuncu kimliğinin gölgelenmemesine yaramış olabilir bu durum, ama zaten Gainsbourg’un oyunculuğu ne kadar kişilikli ve iddialıysa sesi ve şarkı söyleyişi de o kadar sade, iddiasız ve hatta mesafeli. Yetişkin döneminin iki albümü ‘5:55 ve ‘IRM’in sessiz sakin gitar baladlarından, chanson geleneğinden bol fısıltılı pop parçalarına, indie-rock’tan electro-pop’a uzanan skalasında bu iddiasızlığı lehine çevirmeyi çok iyi başarmıştı Gainsbourg. Air, Neil Hannon, Beck ve Jarvis Cocker gibi kendi kimlikleri belirgin olup da sadeliği iyi şekillendirebilen isimlerle çalışarak sağlam prodüksiyonlu parçalara imza attı. Ancak akılda kalıcı bir şarkıcı olmaktan ziyade dinlemesi çok zevkli bir aracı olduğundan, en ufak bir yanlış adımda kötü olmasa da etkisiz bir hale gelebiliyor müziği.

Çift CD’lik yeni kaydı ‘Stage Whisper’ın açılı
şındaki Goldfrapp’vari ‘Terrible Angels’ ve dans koreografisiyle daha çok Kylie Minogue’a yakışacak videosu bu yüzden önce bir afallatıyor insanı. Temelde parça da, video da kötü değil ama Gainsbourg’un üzerinde sakil duruyor.

Yeni bir ‘IRM’ olmasa da
Neyse ki albüm öyle devam etmiyor, bir electro-pop divasına dönü
şme gibi derdi yok Gainsbourg’un. ‘Terrible Angels’ gibi yine Beck prodüktörlüğündeki ‘Paradisco’, bu sefer vokaline uygun düzlük ve uçuculukta bir electro-pop. Albümün devamında 2009 tarihli IRM’in stüdyo seanslarında ortaya çıkan ‘White Telephone’, ‘Anna’ gibi iyi prodüksiyonlu ve zarif parçalar var. Keşke bu parçalardan daha çok olsaydı da Kuzey Amerika turnesinden canlı kayıtlara yer verdiği ikinci CD albüme hiç konmasaydı.

Gainsbourg belli ki sadece bir stüdyo
şarkıcısı, sesi canlı performansları taşıyamadığında güzel düzenlemeler de güme gidiyor. Yeni bir ‘IRM’ olmasa da, sahne performansı tatmin edicilikten uzak da olsa, ‘Stage Whisper’ sanatçının doğru prodüktörlerle ne kadar dinlenilesi işler çıkardığının bir örneği daha. Zorlama kimliklerin ardına sığınan divalar yerine Gainsbourg’un samimiyeti her zaman tercih sebebi.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.