ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


'Ben bir sürü kıvılcımım'Sayı: 1318 - 16.11.2011


‘Spokes’ albümünden sonra geçen 7 yıllık sessizlik süresince, soundtrack’lere imza attınız, Gamelan ve Felix’s Machines gibi çok ilginç projelerle eşlik ettiniz. Sanırım tüm bu deneyimler 7 yıl aradan sonra çıkan albümünüz ‘Scintilli’nin yapımında ‘tuğla ve harç’ olarak katkıda bulundular, katılıyor musun?
Evet tüm bu deneyimlerden pek çoy yeni şey öğrendik ve umarız deneyimlerimizin bir kısmını ‘Scintilli’ye aktarmakta da başarılı olduk. Gamelan’la çalmak çok ilginçti. Gamelan grubunun enstrümanlarının ayrı ayrı akort edildiğini öğrendik. Tüm bu ayrıntılı akort sistematiğine rağmen, hiçbir enstrüman diğeriyle aynı sesi vermiyor, hepsinin kendine özgü karakteristiği var. Felix’in projesi ise fazlasıyla inanılmaz. Mıknatıslı bobinler tarafından tetiklenen, çok büyük bir alana yayılmış perkusif enstrümanlar düşünün. Sonuçta midi’den gelen data ile kontrol ediliyorlar ve ortaya olağanüstü bir görsel şölen çıkıyor.

‘Scintilli’ Latince’de ‘Ben bir sürü kıvılcımım’ demek. Albümünüz için böyle bir ismi seçip onu izometrik bir labirent olarak görselle
ştirirken düşünceniz neydi?
Oldukça oyuncaklı bir artwork’ümüz vardı. ‘I’lerin arasındaki eşit uzaklıkları fark ettiğimizde, onları 120 derecelik açılarla yerleştirip üç boyutlu hale getirebileceğimizi fark ettik. Sonra diğer harfleri de benzer şekilde bloklar halinde yerleştirdik. Arka kapakta ise tam tersini yaptık. Başlık müziğin bize hissettirdikleri ile alakalı. Mood’umuzu değiştirdiği zaman, aynen öyle hissediyoruz.

Bu albümde neredeyse hiç sample kullanmamı
şsınız. Ayrıca ses ve vokal sentezlemede giderek daha fazla uzmanlaşğınız da duyuluyor. Süreçten biraz bahsedebilir misin?
Sanal synthesizer’lar artık çok geniş modülasyon olanakları sunuyorlar. Biz bu teknolojiyi organik sound eden enstrümanlar oluşturmak için kullandık. Vokal synthesizer da çok yeni olmasa da, hâlâ çok fazla kullanılmıyor. Sonuçta elde ettiğimiz ses birimleri, gerçek insan sesine ulaşamasa da, bize göre yeterince zengin sonuçlar verdi.

Kendinize yeni bir stüdyo - hatta sı
ğınak- kurdunuz. İşler orada nasıl gidiyor? Belki bu sefer bizi yeni albüm için bir 7 yıl daha bekletmezsiniz?
Biz de öyle umuyoruz! Turne bittikten sonra biraz dinlenmeyi düşünüyoruz. Yeni yıldan sonra yeni müzikler yazmaya başlayacağız.

Albümdeki en son parça ‘At Last’ benim için
şimdiye kadarki en iyi Plaid parçalarından. İçindeki insansı ses yapısı da Balkan veya Yunan ezgilerini anımsatıyor. Bu parçadan biraz bahsedebilir misin?
Bu parça temel bir loop üzerine kurgulandı. Daha önce bahsettiğim sentezleme teknikleriyle notaları evirerek ve insansı karaktere büründürerek kimliksiz ama bize benzeyen sesler elde ettik. Bu anlaşılmazlık veya uyumsuzluk müziğimizdeki tansiyonu artırıyor ve biz bunu çok seviyoruz.

Sizin albümdeki favori parçalarınız hangileri?
İstanbul’da hangilerini dinleyeceğiz?
Yeni albümden bazı parçaları çalacağız. Bizim de favorimiz olan ‘At Last’ ve ‘Tender Hook’un versiyonlarını çalacağız.

İşin görsel kısmında bizi Babylon’da neler bekliyor olacak?
Birtakım hazır video kayıtlarımız var. Ayrıca kendimiz midi reaktif bir patch yazdık. Piyasadaki video programlarına göre çok daha iyi tepkiler veriyor, özellikle davul partisyonlarına. İzleyip göreceksiniz.

İstanbul’a yeniden geleceğin için heyecanlı mısın? Son seferden neler hatırlıyorsun?
Evet biz de sabırsızlanıyoruz. Her gelişimizde çok iyi vakit geçirmiştik, aldığımız tepkiler de her seferinde çok iyiydi.

Son olarak The Fear Ratio için yaptı
ğınız remix’i de dinledim, gerçekten harika. Başka EP’ler ve remiksler de yolda mı?
Teşekkürler! Bir kaç tane daha remix projesi var. ama önce yeni yılın ilk aylarında Warp’tan bir EP yayımlamak istiyoruz. Sonra ise Gamelan ve Felix’le birlikte müzik yapıyor olacağız.

80’lerin sonundan beri müzik yapıyorsun. Geçen bunca yılda ya
şanan tüm teknolojik gelişmeleri ve müzik endüstrisindeki tüm radikal değişimleri göz önünde bulundurduğunda, elektronik müziğin geleceği hakkında ne düşünüyorsun?
Elektronik müzik hâlâ çok büyük bir potansiyele sahip ve günümüzde prodüksiyon sürecinde, hemen her alanda kullanılıyor. Bilgisayarların hesaplama hızı geliştikçe, daha zengin ses örgüleri üretmek mümkün oluyor. Yeni seslere ve türlere doğru arayış devam etse de çoğu zaman eski türlerin ötesine geçebilmek mümkün görünmüyor. Tüm bunları silip süpürecek bir şeyler olacak bence. Kendi sanal enstrümanlarını çalabilen, bu enstrümanların virtüozu olan programcılar ve müzisyenler olacak gelecekte.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.