ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 39 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


50'li yaşların en yakıştığı adamlardanSayı: 1316 - 14.11.2011


“Bu akşam TİM’de Elvis Costello, Babylon’da Plaid, İş Sanat’ta Sonny Rollins, Salon İKSV’de Fourplay, Aya İrini’de Zakir Hussain, JC’s’ de Jeremy Pelt, JC Allen, Danny Grissett, Darrell Green var… Delikanlıysanız teker teker gelin…” 2 Kasım 2011 itibariyle altına imza atmak istediğim bu cümleleri sevgili dostum ve ağabeyim Murat Beşer’den ödünç aldım. Zira müzik namına uzun zamandır bu kadar bereketli bir akşam vaat etmemiş kentimizde durumu daha iyi özetleyen bir ifade gelmedi aklıma. Neyse, içinde memnuniyet de barındıran sitemimizi kendimize saklayıp bizler Elvis Costello yolunun yolcularından olduk. Karanlık, ıslak ve puslu hava Costello’nun 2005’te bol yıldızlı bir göğün altında verdiği Açıkhava konserini aratacak gibiydi. Buna karşın Elvis Costello sahnedeki biri ‘Gibson Century Of Progress’ olmak üzere üç gitarını, klavyesini ve biz çok kalabalık olmayan izleyicilerini fazla bekletmeyerek fişek gibi ‘Red Shoes’ girişiyle şahane konserinin ilk işaretini verdi. Siyah-füme takımı, desenli, taba gömleği, aynı tonlardaki şapkası, rugana çalan pabuçları ve alameti- farikası olan gözlüğüyle 50’li yaşların yakışğı adamlardan biriydi o, Diana Krall yengemizin muhtemelen hemfikir olacağı gibi. Nitekim civarında yoğun bir hayran kabilesi turneden turneye göç ediyor. 

Elvis’ten çok Elvis’çiler
‘Either Side Of The Same Town’ın ardından bizimle olmaktan mutlu oldu
ğunu söyleyip içli içli ‘Veronica’ya koyuldu. Kalender bir adam olmasa dördüncü parça ‘Good Year For The Roses’ başladığında salona henüz giriş yapmış olanların uğultusuna aldırış ederdi herhalde. Etmedi ve tempoyu arttırdığı ‘You’ve Got To Hide Tour Love Away’ yorumu ile Lennon ve McCartney abilerinin yüzünü kara çıkartmadı. “Şimdi gerçekten nefret ettiğim bir parça” anonsuyla ‘Everyday I Write The Book’a geldiğinde ise ilk yarım saat bitmişti...

Elvis Costello ikinci yarım saatte seyirciyle olan ileti
şimini yine oldukça tasarruflu kurdu fakat “Size bu geceki özel konuğumu takdim edeyim: Ben” gibi nüktelerden de geri durmadı. Asi ve asil ruhu ile pedallarının tek tabanca üstesinden geldiği konser, tahmin edersiniz ki, ‘She’ ile pik yaptı. ‘ A Slow Drag With Josephine’e başlarken “Rock’n’Roll 1924’te nasıldı” minvalinde kendisiyle dalga geçmeyi ihmal etmeyen Costello kovboy imgelemli, country makamlı ‘Jimmie Standing in the Rain’ ile eğlence dozunu arttırıp merdivenleri kat etmeye başladı.

O noktada seyirci ile arasındaki mesafeyi asgariye indirdi. Yetmi
şinci dakikada gözden kaybolunca ‘Elvis’ten çok Elvis’çi’ izleyicinin ‘konser bitti mi, ara mı, ne çabuk’ iç seslerini duyduğundan olmalı, ‘I Want You’ ile soluk soluğa sahneye döndü. Esasında tepeden tırnağa yalnız kotardığı bir konserde birkaç dakikalık molayı çok görmemeliydik ya, o da zaten hiç naz yapmadı.
‘Orijinali George Harrison tarafından çalındı’ ibaresiyle satılan gitar anekdotunun ardından 21 ya
şında çaldığı kulübe gelen gitar üstadı Bert Jansch’i anmayı ihmal etmeksizin iki parça daha seslendirdikten sonra beyaz megafonuyla sahneye döndü ve klavyesinin başına geçerek müthiş distorşınlı bir kapanış yaptı. Zamanımızın en iyi şarkı yazarlarından birinin dört dörtlük performansından çıkarken “Ne de olsa Liverpool taraftarı” yaftalamasından ve “Sonny Rollins nasıldı acaba” sorusundan kendimi yine de alıkoymadım.


Foto
ğraf: Seyirciyle iletişimini yine oldukça tasarruflu kuran Costello, şarkı aralarında nükteli laflardan da geri durmadı. Fotoğraf: MUHSİN AKGÜN 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.