ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1925
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Ses arşivlerinin önemini yavaş yavaş anlıyoruz.Sayı: 1308 - 26.10.2011


Bütün dünya ünlü sanatçıların ses kayıtlarını temizleyip çıkarıyor, yeniden yayımlıyor.78’li plakların çoğunu dinlenebilir hale sokup bize sunuyorlar.Kocaman kara plaklara bakıyorum, bizde bu hareket, müzik geçmişimize sahip çıkma yeni yeni yeşeriyor.Şimdi, eski ses sanatçılarımızın, ünlü hafızların icralarını müzik mağazalarından alabiliyoruz.Eskiden Enrico Caruso’nun CD’lerini gördüğümde, bu ilgisizliğimiz yüzünden mahcup olurdum.Üstelik bir sazı değişik ustalardan bize ulaştıran çalışmalar da son yılların gözde ve örnek çalışmalarından.Hiç kuşkusuz, önce devletin bu türdeki örnek çalışmalarından söz edeceğim.Sonra da özel kuruluşların, firmaların çalışmalarına değineceğim. Batı müziğinde aynı besteyi, aynı operayı farklı orkestraların, farklı solistlerin seslendirmelerini bu teknoloji sayesinde dinleyebiliyoruz.Yalnız teknolojinin sağladıklarını değil, icra tarzlarının da değişimini, gelişimini, karşılaştırma yapma olanağını buluyoruz.

Ta
ş plaklar meraklısının evinde, 78’lik gramofonların, pikapların yanında duruyordu.Oysa şimdi birçok besteciyi, müzikçiyi hepimiz evimizde dinleyebiliyoruz.TRT’nin 1960’lı yıllarda stüdyolarında, eski teknikle doldurulmuş şarkıların, saz eserlerinin, konserlerin kayıtlarını depolarda gördüğümde üzülürdüm. Onlar unutulup gidecek, kulağımıza ulaşmayacak diye...Arşiv çalışmaları içinde saz eserlerinin benim için ayrı önem taşıdığını belirtmeliyim.Saz musikisinin ayrı bir özelliği olduğu, bu sayede genç kuşaklara iletilecektir.TRT’nin icracılarını dinlerken çocukluğum gözümün önünde canlandı.Kocaman bantların içinde bir müzik hazinesi olduğunu benim gibi müzik meraklıları bilir ve onlara umutsuz şekilde bakar dururdu.

Rahmetli Cüneyd Orhon’un Kadıköy’deki foto
ğraf stüdyosuna gider, kopyasını çıkarmak için oradan notalar alırdım.Daha sonraları radyo evine gidip stüdyodaki konserlerini dinledim. Sözgelimi, Fehmi Tokay’ın kendi şarkılarının nasıl çalınması, söylenmesi gerektiğini öğrendim. İşte dinlediğim, çoğunu gördüğüm, bazısını görmediğim sanatçıların CD’lerini dinlemek ayrı bir zevk.TRT, bu arşivler için bir başka gerekli özeni gösteriyor, sanatçıların biyografilerini de albüme koyuyor. Böylece onun hayatını da öğrenmiş oluyoruz.Nicelerinin sesinden öte, zamanın radyo mecmualarında onlarla yapılmış röportajları okudum.TRT’nin çıkardığı CD’lerin kimisi bana ‘radyo günleri’ni anımsatıyor.Hâlâ radyo dinlemeyi çok severim, görüntüye kendimi kaptırmadan hayal dünyamı zenginleştirir radyo.

Gazinoda  Ahmet Üstün’ü dinledim, klasik Türk müzi
ğinin tanınmış parçalarını söylüyor.Büyük bir müzikçi, tanınmış bir şef dostumun söylediğini anımsadım.“Eskiden gazinolarda bile klasik besteler okunurdu” demişti bir gün bana.şünün ki, programa Tanburi Ali Efendi, Hacı Arif Bey, Muallim İsmail Hakkı Bey’in besteleriyle başlarlardı.Çünkü dinleyici de o besteleri anlayan, donanımlı bir kimliğe sahipti.Şimdi böyle dinleyici ancak Kültür Bakanlığı koro konserlerinde, müzik festivallerinde, özel ya da devlet senfoni, filarmoni orkestralarının dinleyicileri arasında var.

Hiç ku
şkusuz müzik arşivi çalışmalarında başka kurumların da katkılarını yazacağım. 

 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.