ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 22 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Seslerle çevrili bir yaşam: Mari Kvien BrunvollSayı: 1306 - 24.10.2011


Bir caz şehri olan Molde’de doğdun, sonrasında Oslo ve Bergen’de yaşadın. Bu üç şehir, müziğini nasıl etkiledi?

Küçük bir şehir olan Molde’de her yaz büyük bir caz festivali yapılır. O festivalden çok şey öğrendim. Ayrıca okuldan bazı çocuklarla birlikte caz çalmaya başladım. Bu şehirde tüm bu yaşadıklarım bana kesinlikle çok ilham verdi. 19 yaşında müzik teknolojisi okumak üzere taşındığım Oslo’daki müzikal çeşitlilikten çok etkilendiğimi hatırlıyorum. Doğa ve şehir hayatının garip bir karışımına sahip Bergen’de ise her dakika farklı bir etkinlik bulabilirsiniz.

Müziğin akustik ve elektronik enstrümanlar ile kendi sesinin alışılmamış bir uyumunu barındırıyor. Tüm bu enstrümanları nasıl kullanmaya başladın?

İçimde her zaman onlarca farklı müzik olduğunu hissettim. Uzun yıllardır gitar ve piyano eşliğinde şarkı söylüyorum fakat, kendi sesimle ilk ses denemelerine başladığım zaman bu şekilde şarkı söylemenin benim müzikal tarzım olmaya başladığını hissettim. Birkaç yıl önce tiyatro ve dans toplulukları için yaptığım müzikler, solo performanslarım için de bana cesaret vermiş ve böylelikle sahnede tek başıma gerçekleştirdiğim konserlerime başlamıştım.

Norveç’in yerel müzikleri senin soundunun önemli bir bölümünü oluşturuyor? Müziğine ilham veren diğer unsurlar neler?

Film, tiyatro ve dans gibi farklı disiplinler benim için ilham kayna
ğı. Geçen ay, sürrealist René Clair`in bir sessiz filmine canlı müzik yaptım. Ekrandaki hareketli görüntüler ile beste ve doğaçlama, benim farklı bir şekilde müzik oluşturmamı sağladı. Seyahatlerimden de çoğu zaman ilham almışımdır. Bazen de daha farklı alanlardan ilham alabiliyorsunuz. Mesala bebekler ile çalışğım müzik projesi, sesleri birbirleri üzerine ekleyerek kullanmak konusunda bana ilham vermişti.

Sürekli turnedesin ve henüz kendi adına bir albüm kaydetmedin. Gelecekteki planlarından bahseder misin?

Müzik alanında farklı projelere ve performanslara devam edece
ğim. Bu sonbahar Stein Urheim ile birlikte Jazzland Records’dan bir albüm yayımlayacağız. Umut ediyorum ki yılbaşından sonra kendi solo albümümü çıkaracağım.

Sesinizi ilk duyduğumda, ben de birçokları gibi Björk’e benzetmiştim az da olsa. Siz kendi şarkı söyleme stilinizi nasıl tanımlıyorsunuz?

Sanırım müzikal anlamda dı
şarıdan aldığım onlarca farklı etki söz konusu. 1920’lerin, 1930’ların blues’undan gürültü müziğine, Hint müziğinden, hip hop’a onlarca farklı türden etkileniyorum.

Geride kalan bunca zamanda müzikle ilgili unutamadığınız bir anınız var mı?

13 ya
şındayken, Herbie Hancock’un Molde Caz Festivali’ndeki konserinde, neden bilmiyorum ama zamanın farklı bir şekil aldığını hatırlıyorum. Bir de Madvillain isimli hip hop grubunun 2004 tarihli ‘Madvillainy’ albümünü ilk dinlediğimde gerçekten aklımı başımdan almıştı.

Deniz, doğa, ses ve sessizlik, caz... Bu kelimelerin sizin kişisel tarihindeki yerleri nedir?

Denizden yüz metre ötede büyüdüm. Doğa her geçen gün biraz daha bağlandığım bir alan. Ses ve sessizlik vücut ve zihin üzerindeki etkisine inandığım iki zıt kavram. Caz ise benim için hem çok fazla şey hem de çok az şey. Sanırım bir stilden öte bir tutum. An içinde yeni bir yöne doğru gitmek ve yeni bir şeyler yaratma isteği aynı zamanda.



Foto
ğraf: Norveçli Mari Kvien Brunvoll, performanslarında zihter, kalimba gibi farklı coğrafyalardan enstrümanlar da kullanıyor.   

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.