ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 35 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Kontrbasın Kuzeyli şairiSayı: 1300 - 14.10.2011


Müzisyen, besteci Mike Heffley, Yale Üniversitesi Yayınları’ndan çıkan ‘Northern Sun-Southern Moon: Europe’s Reinvention of Jazz’ kitabında Norveç cazını anlatırken şu dört isimle başlar satırlarına: Arild Andersen, Jan Garbarek, Jon Christensen ve Terje Rypdal. Bu isimler için Norveç cazının büyük dörtlüsü tanımlamasını yapan yazar, onların Norveç caz soundunun en ayırt edici sesleri olduğuna değinir.

Heffley haklıdır bu dü
şüncesinde. Ancak Brezilya’nın yağmur ormanlarındaki işitsel zenginliklerle karşılaştırılabilecek Norveç caz sahnesinin tınılar kolajı her yeni seste ve sessizlikte yeni ufaklar çizer meraklı kulaklara. Bu ufuk çizgisinin en şahsına münhasır ses ressamlarından biri de şüphesiz Arild Andersen’dir.

Arild Andersen ismi
İsveçli Palle Danielsson ve Danimarkalı Niels-Henning Ørsted Pedersen ile birlikte, İskandinav kontrbas ekolünün ‘üç büyükler’ini oluşturur. Kuşkusuz Andersen bu başarıyı sonuna kadar hak eder. 1975’ten bugüne kendi adını taşıyan 20 albüm, konuk müzisyen olarak yer aldığı 40’ın üzerindeki kayıt ve aynı sahneyi paylaşğı caz tarihinin onlarca kilometre taşı ismiyle Andersen, eşine az rastlanır bir başarıya imza atar. Kariyerinde 40 yılı geride bırakan denge ustası Andersen; Karin Krog, Terje Rypdal, Jon Christensen, Jon Balke, Jan Garbarek gibi kendi vatandaşlarıyla aynı sahneyi onlarca kez paylaşmasının yanı sıra Phil Woods, Chick Corea, Dexter Gordon, ve Sonny Rollins gibi ustaların Norveç ziyaretlerinin kontrbastaki değişmez adresi olur.

ECM’den dört albüm
1972-74 yılları arasındaki New York ziyaretlerinde Stan Getz, Sam Rivers, Steve Kuhn ve Paul Bley’le çalı
şan Andersen, 1975’te ECM’den kendi adını kaydettiği ilk albümü ‘Clouds In My Head’i çıkarır. 1980’lerin ilk yılları ve sonrasındaki 10 yıl Andersen’in kariyerinin en verimli dönemlerdendir. 1982’de davulda Jon Christensen, piyanoda Jon Balke, saksofonda Tore Brunborg ve trompette Nils Petter Molvær ile Arild Andersen Beşlisi’ni kuran sanatçı, bu toplulukla Norveç’in efsanevi plak şirketi Odin’den bir, ECM’den ise dört albüm yayımlar. İlerki yıllarda Masqualero adını alan beşliyle Amerika ve Avrupa’da turneler gerçekleştiren Andersen, 1980’li yılların sonlarına doğru Norveç’in geleneksel müziklerini keşfetmeye başlar.

Müzikal kosmos
Avrupa cazı fikrinde Arild Andersen de 80’lerin sonundan itibaren adeta kendi müzikal rönesansını ya
şar. Kendisinden önceki müzikal haritaları takip etmek yerine, onlarca farklı patika ve bilmediği akarsulara açılarak kendi müzikal haritalarını oluşturur. Sanatçının Norveç’in geleneksel folk melodileriyle doğaçlamayı birleştirdiği ‘Sagn’ albümü ile başlayan müzikal evrimi, ilerleyen yıllarda tamamen doğaçlama bestelerden oluşan ve ambient ile elektronika arasında duyusal ortamlar yaratan ‘Karta’ albümüyle devam eder.

Dün gece Akbank Caz Festivali kapsamında sahneye çıkan Andersen, müzik otoritelerinin ba
şyapıt olarak nitelendirdiği ‘Live at Belleville’ adlı yeni albümünü yorumladı. Konserde Andersen’e, Paolo Vinaccia (davul) ve Tommy Smith (saksofon) eşlik etti.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.