ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 26 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Albüm “Bahane” Bilal Karaman şahaneSayı: 1281 - 19.09.2011


MÜZİK
Bilal Karaman
Bahane
BBS Müzik


Son dönemde bol meyve veren yerli caz a
ğacımızın en güzel renklerinden biri, Bilal Karaman doğrusu yaman gitarist. Doğan Canku’yla flamenko teknikleri, Donovan Mixon ve Wolfgang Muthspiel ile caz gitar, Erkan Oğur ile Türk müziği ve perdesiz gitar, Aydın Esen ile yüksek armoni ve doğaçlama çalıştı. Nardis’in 2009 tarihli Caz Gitar yarışmasında birinci oldu. Son olarak da sayısı fazla olmayan caz gitarı kayıtları arasında önemli bir yer tutan ilk albümü ‘Bahane’yi Unkapanı’nın pek ‘caz yapmayan’ firmalarından BBS Müzik etiketiyle yayınlayarak önyargısız bir adım attı ve farklı beğenilere hitap etme şansını araladı.

Kalıplardan kurtulmu
ş müzik
‘Bahane’, bir taraftan kı
şkırtıcı bulduğum için ismi üstünde Bilal’le defalarca tartışğım ‘Turk Jazz’ vurgusunun içini dolduran, diğer taraftan ‘cazın entelektüel dağarcığı’ndan beslenen bir albüm. Bu iki esas katiyen birbiriyle çelişmediği gibi hiçbir şeyin tekrar etmediği bir bütünlük oluşturuyor. Yani şunu demek istiyorum; Bilal’in özgün besteleri ile Neşet Ertaş’ın ‘Zülüf’üne ve Mikis Theodorakis’in ‘Sis’ine yaptığı düzenlemelerden müteşekkil albümde cazın kağıt üzerinde deneyimlenmiş çokça teorisi var. Zaten parçaların hepsi Burak Bedikyan (piyano), Harvie S (kontrbas) ve Monika Bulanda’nın (davul) da yer aldığı quartet formatı için yazılmış. Ne var ki, Bilal müziğe çiçek dürbününden bakarcasına yaklaşğı için gerek bestelerini gerekse düzenlemelerini üslup, tavır, fikir, anlayış ve hissiyat olarak Doğu kültürüne ait melodi ve ritimler ile doğal ve bilinçli bir şekilde armonize etmiş. Bunların içerisine mutlaka doğaçlamalar koymasından ötürü ise tonal, modal, atonal gibi farklı yaklaşımlar içinde müziğini kalıplardan kurtarmış. Tabii bu noktada ‘Bahane’ye konuk olan İzzet Kızıl (perküsyon), Humam Al Sayid (vokal), Gürkan Özkan (tabla) ve Serdar Pazarcıoğlu’nun da (keman) emeklerini unutmamalı.

Bu arada kendisi her ne kadar börtü böcek, makineler, insanlar diye ba
şlayan geniş bir etkilenim listesi saysa da Bilal’i dinleyen herkesin aklına ilk etapta tek bir isim düşüyor, Django Reinhardt. Onu ta 1999’da “Django gibi çalıyorsun” diyerek taltif eden Önder Focan’ın tespitine bendeniz ise Bireli Lagrene benzetmesini eklemek isterim. Gelin görün ki, Bilal’i ‘Manouche’dan ibaret tarif etmek mümkün değil. Çalım stili ve yaratıcılığı ile Charlie Christian, Wes Montgomery, Joe Pass, Mick Goodrick, Pat Metheny, Wolfgang Muthspiel, Vicente Amigo, Erkan Oğur gibi isimlerin hepsine selam duruyor. Ve sonuçta ‘Bahane’si ne kadar sağlam olsa da birinci sınıf bir gitarist olan Bilal Karaman’ı canlı dinlemenin zevkini yeterince hissettirmiyor.

 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.