ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 22 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Gönülçelen'den Salingervari veda...Sayı: 1281 - 19.09.2011


Teoman’ı ilk defa Çeşme’de izlemiştim. ‘O’ albümünden sonra... Daha sonra da defalarca izledim, Çeşme’de, İzmir’de, İstanbul’da, Ankara’da, Foça’da... Onu yeniden, ama bu defa veda konserinde izlemek için Babylon Aya Yorgi’ye geldiğimde tuhaf hissediyordum. Duygular, hatıralar, hikâyeler zihnime hücum ediyordu. Babylon Soundgarden’ın rengârenk, cıvıl cıvıl insanları ve Büyük Ev Abluka’nın eğlenceli müziği bile geçmişin hayaletlerini dağıtmayı başaramadı.

Teoman sahne almadan evvel bu yıl 15. ya
şına basan ilk albümü banttan çalmaya başladı. Tek şarkı çalar ve konser başlar diye düşünürken o ilk albümün ‘hit olmamış’ ama hayranların gizli hazine olarak adlandırdığı şarkılar çalmaya devam etti. Teoman’ın sesini ilk duyduğumuz günlere gidip, ‘Hep çocuk kaldıysam, büyür müydüm sonunda’, ‘Son bir kez nefes alsam/ Kaybolsam gözyaşında, Ya da ilk kitabımda’ gibi ünsüz ama ölümsüz mısralarıyla yeniden karşılaştık. Bu defa odamızda tek başına değil, Çeşme’de 5-6 bin kişilik bir kalabalığın içinde olsak da bu banttan şarkılar bir zaman makinesi etkisi yarattı.

Bir klasik müzik intro’sunun ardından kabare
şefi kılığında bir adam, elinde eski tarz bir megafonla “Gösteri başlıyor” anonsu yaptı. Ve kabare ‘Paramparça’ ile başladı. ‘Renkli Rüyalar Oteli’ ile devam etti. Teoman’ın Levent Özer’li, Murat Pazar’lı son sahne ekibi Teoman’ın şarkılarına kendi yorumlarını ekleyen, belki de beraber çalışğı en özgür ruhlu müzisyenlerden kurulu. ‘Sevdim Seni Bir Kere’de saksofonunu konuşturan Toygun Sözen de şovun büyük bir artı değeri. Akordeonlu kemanlı müthiş bir enstrümantal palet ve ‘Tek Başına Dans’ın klibini anımsatan bir zenginlik var sahnede.

Teoman ‘rock star’ tanımını kar
şılayan ilk şarkıcılardan biriydi, ondan sonra da onun kadar etkili bir erkek star daha çıkmadı. Son konserinde duruşuyla, anonslarıyla, vokaliyle, gitarıyla Çeşme gecesinin içinde yıldız gibi parlıyordu Teoman. Pamela Spence ‘Zamparanın Ölümü’nde eşlik etti ona. Kısa bir dansın ardından “Nerede kaldık, unuttum” demesi klasik bir Teoman anıydı. ‘17’, ‘Rüzgar Gülü’, ‘Güzel Bir Gün’, ‘İstanbul’da Sonbahar’, ‘Papatya’ gibi hitlerini sıraladı Teoman. 15 yıllık profesyonel kariyerine bu kadar hit sığdırabilmiş çok az sanatçı vardır. Tek başına çalıp söylediği ‘İstanbul’da Sonbahar’, ‘Gönülçelen’ ve ‘Gündüz Tarifesi’ konserin en samimi anlarıydı. Bu konser sadece Teoman’ın son Türkiye konseri değil, aynı zamanda verdiği en iyi konserlerden biriydi.

‘Kendim için bıraktım’
Malum ‘bırakma’ kararı hakkında konu
şurken samimi ve ‘alay’cıydı. “Bırakmamın sebeplerini müzik sektörüne bağlayanlar falan oldu. Sebep bu değil. Yazdığım mektuplardan çok onurlu bir sonuç çıkarmayın, ben kendim için bıraktım” dedi.

Son albümden ‘Romantik’ ve ‘Bana Öyle Bakma’yı söyledi, kapanı
şı da ‘Tek Başına Dans’ ile yaptı. Şarkıdan önce “Kariyerimin son şarkısı, bunu iyi söylemeliyim” deyip güldü. Vokal kısmı bitince dans ederek, seke seke arkaya gitti, fondaki kırmızı kabare perdesinin arasından geçip kayboldu. Sahneyi dansçılara bıraktı.

Salinger gibi inzivaya çekiliyor
Teoman en ba
ştan itibaren sevdiği yazarlar Fante ve Salinger’ın karakterleri gibi davrandı. Şimdi Fante’nin Bandini’si gibi bahara kadar beklemek için gidiyor, Salinger’ın Holden Cauldfield’ı gibi kendini okuldan kovduruyor, Melville’in Kâtip Bartleby’si gibi “Yapmamayı tercih ederim” diyor. Salinger gibi inzivaya çekiliyor. Kafası karışık, özgür, hep çocuk kalmış sabırsız bir rock yıldızının vedası bu. Çocuksu, fevri ve havalı...


 

 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.