ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 5 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Cana Gürmen ve Ryu Goto, Cemal Reşit Rey Konser Salonunda...Sayı: 1262 - 06.07.2011


Piyanistimiz Cana Gürmen ve keman solisti Ryu Goto, dün gece (15.06.2011) İstanbul Cemal Reşit Rey Konser Salonunda seyirci tarafından da çok beğenilen, başarılı ve bir o kadar da keyifli bir konsere imzalarını attılar. Japon Büyükelçiliği, Sony, İKSV ve İstanbul Büyükşehir Belediyesinin katkılarıyla düzenlenen özel konserin başlangıcında sahneye önce Ryu Goto çıktı ve programa “modern bir eser” ile başlayacaklarını söyledi: Prokofiev’in 1 numaralı keman sonatı. Goto, sonat üzerine seyircilere kısa bilgiler sundu. Eserin, yazıldığı dönemin ruhunu yansıttığını; “Büyük Birader”ın insanlar üzerinde kurduğu baskının, bu baskının neden olduğu tansiyonun ve buna rağmen, bireyin yakalamaya çalışğı huzur anlarının müzik yoluyla hissedilebileceğini anlattı. Daha sonra, Cana Gürmen alkışlar arasında sahneye geldi ve konser başlamış oldu; ikilinin performansını dinlerken Ryu Goto’nun ilk baştaki açıklamaları, sonatı daha iyi anlamamıza yardımcıydı. Gürmen’in piyano ve Goto’nun keman anlatımları çok etkileyicydi. Bu eserin ardından Goto, sahnede tek başınaydı: Paganini “Introduction & Variations on ‘Nel cor piu non mi sento’, Op. 38. Eser, seyriciden büyük alkış aldı.

Verilen aranın ardından programın ikinci bölümüne Brahms’ın 3 numaralı piyano sonatı ile ba
şlandı. Brahms’ın 1888de Thun Gölü civarında geçirdiği bir yaz tatili sırasında bestelediği; piyanist ve şef  Hans von Bülow’a ithaf ettiği eser çok etkiliyeciydi. Sanki Cana Gürmen ve Ryu Goto, çok uzun zamandır birlikte çalışş gibilerdi. Oysa daha sonra kuliste öğrendiğime göre, Gürmen ve Goto sadece 2 gün birlikte çalışma imkanı bulmuşlardı. Programın son eseri Ravel “Tzigane” oldu ve hiç şüphesiz çok büyük alkış aldı. Seyirci, Gürmen ve Goto’yu pek çok kez sahneye geri çağırdı ve sanatçılar da büyük bir nezaket göstererek 2 bis parçası çaldılar: Kresler “Schön Rosmarin” ve Sarasate “Zapateado”.

Ryu Goto ile ilgili olarak ilginizi çekecek bir kaç not: Goto, ünlü keman sanatçısı Midori’nin karde
şi. Müzik çalışmalarının yanısıra Goto, Harvard Üniversitesinde fizik öğretimi görüyor ve bu sene mezun oluyor. Goto, aynı zamanda karatede siyah kuşak sahibi.

Piyanistimiz Cana Gürmen’in, oda müzi
ği dalında Saim Akçıl, Suna Kan ve Ayhan Baran ile yaptığı uzun soluklu çalışmaları bulunmakta. Bu çalışmalar Gürmen’in ülkemizin en geniş repertuarlı piyanistleri arasında yer alamasını sağlamış. 1999 yılında profesörlük ünvanı alan Gürmen, konser çalışmalarının yanında,  İstanbul Devlet Konservatuvarında Piyano Ana Sanat dalı öğretim üyeliği de yapmaktadır. Cana Gürmen, 2010-2011 sezonunda Suna Kan ile birlikte verdiği konserlerle “Blogda Hayat”ın sayfalarını süslemişti.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.