ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 11 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Trabzon Filarmoni Orkestrası (Söyleşi)Sayı: 1251 - 21.06.2011


Trabzon’da yaklaşık iki yıl önce kurulan Trabzon Filarmoni Orkestrası’nı  iki gün önce ziyaret edip, son provalarını dinledim. Bu ziyareti gerçekleştirirken de orkestranın Maestrosu ve 1. Kemanlar grup şefi Sayın Selda Yankın ile orkestramızın dünü, bugünü ve yarını ile ilgili çok samimi bir söyleşi yaptım. Çok samimi sözlerden oluşan bu söyleşiyi siz değerli Mavi Nota okurları ile paylaşmaktan mutluluk duyuyor, orkestramıza bu geceki konserde ve gelecekte engin başarılar diliyorum.

***

Mavi Nota
: Trabzon Filarmoni Orkestrası hakkında bilgi vermek isterseniz neler söylersiniz?

Selda Yankın: Orkestramızı geçen yıl (2010) olu
şturduk. Aslında ne olarak yola çıktınız diye sorarsanız, biz hepimiz, kendi aramızda az buçuk çalışıyorduk, ancak bir eksikliğimizin olduğunu hep hissediyorduk. Yani birlikte çalalım, orkestra olabilmenin ses zenginliğini yakalayalım istedik. Bu fikir müzik öğretmenliği yaptığım Trabzon Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nde oluştu. İlk çalanlarda zaten o okulun öğretmenleriydi. Okul kantininde öğretmen arkadaşlarla çay içerken oluştu bu fikir. Bu fikir doğrultusunda yaptığımız ilk toplantının sonra ilk önce 20 kişiyle başladık. Ardından 2010 yılında zorda olsa bir konser vermeyi başardık. Konser verdik ama bu süreçte maalesef fazla bir destek göremedik. Konseri gerçekleştirdiğimiz zaman bir iş adamı ekonomik anlamda destek oldu bize. Ancak verdiği destekle ancak salon kirasını ödeyebildik.

Ya
şanan bu sürecin ardından bu yıl işi biraz daha büyütelim istedik. Daha iyi eserler seslendirebilmek için orkestramızın enstrüman açısından daha geniş kapsamlı olması gerekiyordu doğal olarak. Bunun üzerine Ankara, İstanbul ve İzmir’den orkestramıza katılımlar olunca örneğin klarnet, tuba üflemeli çalgılar gurubunu da orkestramızda oluşturma fırsatı bulduk. Hal böyle olunca repertuar belirlemede daha rahat ve cesur davrandık. Tabii bu katılımlar Trabzon dışından olduğu için, provalara katılımları zaman zaman zor oldu. Çünkü bir maliyet oluşturuyordu ve ekonomik açıdan bizi zorluyordu. Trabzon dışında oturan orkestra üyesi arkadaşlarımız halen provalara oturdukları şehirlerden gelerek katılmaktalar ve biz orkestra olarak ortaya çıkan bu maliyeti halen karşılamak durumundayız.

Bu nedenle destek almak amacıyla önce Trabzon Belediyesi’ni ziyaret ettik, ardından Trabzon Valili
ği’ni ziyaret ettik, kendilerinden ekonomik destek istedik. Önce bize her türlü desteği vereceklerini söylediler ama şu ana kadar hiçbir destek ve katkı göremedik. Bunun yanı sıra prova yapacak yer konusunda sıkıntı çektik. Çünkü geniş bir kadroya sahibiz ve bulunduğumuz yere sığmama gibi bir sorunumuz vardı. En sonunda Trabzon Sanatevi bize kapılarını açtı. Bu bağlamda Trabzon Sanatevi Dernek Başkanı Sayın Adnan Taç’a çok teşekkür ediyorum, katkılarından dolayı. sanatevindeki çalışmamızı da gerçekten çok cüzi bir katkı payı ödeyerek gerçekleştiriyoruz. Orkestra kalabalıklaşınca çalışma yeri olarak sanatevi uygun bir yer oldu. Ancak haftada bir kere prova yapma olanağımız var. Trabzon Sanatevi yetkililerine bir kez daha teşekkür ediyorum.

Orkestramız gibi geni
ş kadroya sahip çok sesli müzik icra eden bir başka orkestra Trabzon’da yok sanırım. Bizim dışımızda Tevfik Serdar Kültür Merkezi’nde çalışmalarını sürdüren Trabzon Valiliği Oda Orkestrası var. Ancak adımızdan anlaşılacağı üzere biz daha geniş bir kadroya sahibiz. Orkestramızda, üniversite öğrencisi, müzik öğretmenleri, müzik öğrencileri, atanamamış müzik öğretmenleri, askeri bando elemanları gibi geniş bir profilden kişiler yer almaktadır. Orkestramız bu kadar geniş ve kalabalık olunca tabii ki isteğimiz, sesimizi daha fazla duyurabilmek ve bu nedenle orkestramıza maddi ve manevi anlamda destek olunmasını istiyoruz. En azında konser anında kiraladığımız salonun ücretini ödeyebilecek kişilerin bize destek olmasını arzu ediyoruz. Çünkü salon kirasını elde edebilmek için yaptığımız bilet satışları, hem konsantrasyonumuzu bozuyor, hem de performansımızı olumsuz yönde etkiliyor, kısaca bizi çok yoruyor.

Trabzon Valili
ği’nden, Trabzon Belediyesi’nden ve iş adamlarımızdan destek bekliyoruz. Çünkü yaptığımız iş Trabzon için hem özel, hem de önemli bir iştir.

Mavi Nota: Orkestramızın hiyerar
şik yapısı hakkında bilgi veri misiniz?

Selda Yankın: Tabii hemen söyleyeyim:

Orkestramızın
Şefliğini Osman Öksüz yürütüyor. Ben Selda Yankın, orkestrada Maestro olarak görev alıyorum.

Orkestramızda çalgı grup
şefleri’de şu isimlerden oluşmaktadır: 

2. Kemanlar grup
şefi: Onur Öztürkoğlu,
Çello grup
şefi: Celal Sarıkurt,
Flüt grup
şefi: Yalçın Yıldız,
Kontrbas grup
şefi: Emre Sözen,
Obua grup
şefi: Baki Köleoğlu,
Klarnet grup
şefi: Tayfun Yıldırım,
Viyola grup
şefi: Bilge Sungur,
Tuba grup
şefi: Gültekin Yücesoy,
Trombon grup
şefi: Güçle Demiral,
Vurmalı Çalgılar grup
şefi; Özkan Öksüz,
Zil grup
şefi: Emre Taşseten
ve Piyano: Çağrı Bakioğlu

Mavi Nota:  Repertuar belirlerken ölçütünüz nedir?

Selda Yankın: Trabzon’un ve çevresinin dinleyici profili bizim repertuar belirlemedeki en önemli ölçütümüzdür. Evet, klasik müzik de çalıyoruz ancak, dinleyici profilinin gere
ği neyse onu da yapmak istiyoruz. Profil derken şunu kastetmek istiyorum, her klasik eseri herkes dinleyemez takdir edersiniz ki, dinleyici çok profesyonel olarak bakarsa dinlediği konsere o zaman o klasik eserleri rahatlıkla dinleyebilir. O nedenle kulağa hoş gelen, fazla ağır olmayan, bilindik eserleri seçmeye çalışıyoruz. Örneğin bu konserimizde, geçtiğimiz günlerde kaybettiğimiz hocamız Nazım Bağırov’un “Hasret” isimli eserini aldık konser repertuarımıza, ayrıca Muammer Sun’dan bir eser aldık, kendi arkadaşlarımızın düzenlemelerinden aldık. Takdir edersiniz ki, repertuar belirleme çok zorlu bir süreçtir. Çünkü çalacağınız eserin içinde yer alan enstrümanların orkestrada bulunması gerekiyor. Bu nedenle Türkçe eserlere de yer verdik. Kısaca dinleyicilerimizi sıkmadan, yer yer onların bildikleri eserleri de çalarak bir konser repertuarı oluşturmayı amaçladık.

Mavi Nota: Orkestraya, örne
ğin solist olarak bir Türk Müziği enstrümanının  eşlik etmesi söz konusu olabilir mi?

Selda Yankın: Tabii ki, neden olmasın. Ancak bunun için ilk önce seslendirilecek eserin buna uygun olması gerekir. Zaten önümüzdeki konser için belirledi
ğimiz repertuarımız da,  sorunuzda belirttiğiniz solist katılımı var. Solist katılımı için daha geniş eserlerde var gündemimizde ancak, onunu için orkestramızın bu eserleri seslendirmeye yeterli olması gerekecek kadro açısından. İlerleyen konserlerimizde, elimizden geldiğince geleneksel sazlarımıza yer vermeyi düşünüyoruz.

Mavi Nota: Peki gelecekte ne var önümüzde?

Selda Yankın: Gelecekte ne var sorunuza
şöyle yanıt vereyim: Yurt dışından bir konser teklifi var, önce onu söyleyeyim.  Berlin’de yaşayan hemşerimiz bir iş adamı, bize internet üzerinden ulaşarak, orkestramızı bir konser için Berlin’e davet etti. Tabii önümüzdeki yıl bu turne gerçekleşirse, yerel müziklerimizden oluşturacağımız çok sesli orkestra eserleri ile bu turneyi gerçekleştirmeyi arzu ediyoruz. Orkestra olarak yılda en az iki konser yapmayı planladığımız halde olanaksızlıklar yüzünden bu düşüncemiz ne yazık ki bize bir konser olarak geri dönmektedir.

Mavi Nota: Çalı
şmalarınızı projelendirip, Kültür Bakanlığı’na ekonomik destek amaçlı bir proje sunmayı düşünüyor musunuz?

Selda Yankın: Tabii ki ancak henüz çok yeniyiz ve yasalar önünde gerçek ki
şiliğe sahibiz. Tüzel kişiliğimiz henüz oluşmadı. Bu nedenle önce dernekleşmemiz gerekmektedir. Eğer bunu gerçekleştirebilirsek, her anlamda daha çok destek alabileceğimizi düşünüyorum.

Mavi Nota: Son olarak neler söylemek istersiniz?

Selda Yankın:  Çok ilginçtir, Trabzon’a bir pop müzik
şarkıcısı ya da özel bir tiyatro topluluğu geldiği zaman, 40 TL’ya, 50 TL’ya hatta 60 TL’ya çok rahatlıkla bilet satılabilmekte ve gittiğinizde salonda yer bulamayabilmektesiniz. Oysa konserlerimizde,  biz 5 TL’ya ya da 10 TL’ya bilet satamadığımız görüyoruz. Ve çoğu zamanda salonda boş yerler kalıyor. Demek ki dinleyiciler, konserimize gelmiyorlar, ilgi göstermiyorlar. Biz bunu kırmak istiyoruz. Kendi çabalarımızla oluşturduğumuz bir şeye halkımızdan da destek bekliyoruz.


Fotoğraf;
Müfit Semih Baylan -  Orkestramız dünkü konser öncesi son provasında, çay molası verdikleri an, Trabzon Sanatevi’nin bahçesinde mavinota için bu anı foto
ğrafını çektirmişlerdir.

mavinota


 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.