ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 14 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Flüt sanatçısı A.Aydın İlik ile “Uluslararası Ankara Müzik Festivalleri” yoluyla “Türk-Fransız" ilişkilerine kültürel bir yaklaşımSayı: - 07.12.2005


Z.H. – Sayın Hocam, Türk-Fransız ilişkilerine sanatsal yaklaşımlarınız nelerdir?
A.İ. – Bilindiği gibi çok köklü bir geçmişi olan Türk-Fransız ilişkileri günümüze değin süregelmektedir. Hatta bir dönem İstanbul´da Fransız Kültürü´nün doğrudan hâkimiyeti söz konusu olmuştur. Bu etkileşimlerden zaman içinde her iki ülkede kendine düşen payı almıştır. Festivaller, yarışmalar, vb. sanat, spor faaliyetleri ulusları yaklaştırır ve kültürlerini tanıtmada araz olurlar. Ancak basit bir örnek verecek olursak Türkiye´de bir yılda yapılan ulusal ve uluslar arası festivaller, Paris´te yapılanlardan daha azdır. Bununla birlikte sanatçılarımız ve sanata destek veren sanatseverlerimiz çok büyük özverilerle çalışmalarına devam etmektedirler. Her şeye rağmen gelecekten çok ümitliyiz. 1985´den bu yana Ankara Festivali´ne Fransa´dan hemen, hemen her yıl birkaç sanatçı ya da topluluk katıldı. Bunda eski Fransız Büyükelçisi Mr. François Dopfer´in katkısı büyüktür. Yeni Büyükelçi Mr. Daniel Lequertier´inde yakın ilgi ve katkılarından yararlanmak bizleri çok mutlu edecektir. Türkler de Fransız kültürü her zaman ilgi ve hayranlık oluşturmuştur. Başta dantel işi, moda, parfümeri vb. Türk kadınlarının “Made in France” edinme ve kullanma arzusu, daha sonra Parissienne (Paris´li gibi olma) yaşantısı, Fransız varyete müziği ve dansları, klasik caz derken opera, bale Türk halkını büyülemiştir. Pek çok Türk sanat elçisi Paris Konservatuarı´ndan ya da Lécole Normale de Musique´den geçmiştir.

Z.H.- Uluslar arası Ankara Müzik Festivali´ne Fransa´dan katılan sanatçı topluluklar hangileri olmuştur?
A.İ.- 1987´de Odile Piere 4. Festivalde org resitali verdi, 1988´de YSAYE Quartet 5. Festivalde yaylılar dörtlüsü dinletisi sundu. Daha sonra Henri Texier (caz), Guy Touyron Kentet (Fanfar), Urban Sax (Sax Orkestrası), Le Groupe Vocal François, vb orkestra, bale toplulukları sayılabilir. Ben özellikle 25 kişilik Caz Big-band Orkestrası olan “Le Préstige Orchestra”, “Casino Light Orchestra”, “Atout Sax” Altılısı ve bu yıl 13 Mayısta Ankara´da, 14 Mayıs´ta Bolu´da ve 16 Mayıs´ta Mersin Festivalinde konserler verecek olan “Chansons D´en France” müzik topluluğunun Türkiye´ye gelmesinde “etken oldum “ diyebilirim.

Z.H.-Yani 10.festivalden bu yana Türkiye´ye gelen Fransız sanatçı ya da toplulukların organizesini siz mi sağlıyorsunuz?
A.İ.- 1985´den bu yana dolaylı, daha sonra doğrudan görev yaptığım Sevda-Cenap And Müzik vakfı´ndaki “Destekleme Kurulu Üyeliği” görevimin Fransa´da Caen´de yaşayan ve Luc-Sur-Mer Müzik Okulu Müdürü dostum Mr. Phillippe Quelleir ile yakın dirsek temasımız onu ve deneyimli sanatçı meslektaşlarının buraya gelmelerine neden oluyor. Türkiye´yi tanıdıkça daha çok seviyorlar. Beni de zaman, zaman Fransa´da Fransa´da ki kültür ve sanat faaliyetlerine davet ediyorlar. Ben de ülkemiz kültürünü Fransa´da tanıtmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Uluslar arası Ankara Müzik Festivalini ve diğer sanat ve kültür çalışmalarını büyük özverilerle düzenleyen Sevda-Cenap And Müzik vakfı hakkı ödenemeyecek işler başarmaktadır. Büyük önder Atatürk´ün sanat ve sanatçıya gösterdiği ilgi ve destek ilkelerinin savunucusu ve koruyucusu olan Vakfı, başkanı Mehmet Başman´ı, yetkili kurullarında görev yapan sanat ve bilim adamlarını, sekretaryasını, destek veren gönüllü kuruluşları yürekten kutlarım.

Z.H.- 14. Festival hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
A.İ.- çok sesli olduğu kadar çok renkli bir yapıya sahip. Arjantin´den Kazakistan´a kadar geniş bir yelpaze ile Türk sanatseverlere sesleniyor. 30 Mart – 15 Mayıs tarihleri arasında pek çok değişik mekânda hareketlilik gözlenecek. Açılış muhteşem. En önemlisi içinde bulunduğumuz acılı ulusal günlerden biraz uzaklaştırarak, bulunduğumuz yerde dünya turu yapmamızı sağlayacak. Tüm bu çabalar her şeyin üzerinde en büyük övgüye değer bir kazançtır. Vakfın ekonomisi güçlendikçe, gelecekte daha güçlü ve daha popüler sanatçılarla doğal olarak karşılaşacağız. Bu festival bizim! Bizim için yapılıyor. Lütfen daha ciddi destek olalım.

Z.H.- Son olarak “Chansons d´en France” ile ilgili neler söyleyeceksiniz?
A.İ.- Önce size teşekkür ediyorum, benimle böyle güzel bir konuşma ortamı yarattığınız için. “Chansons d´en France”, adı üzerinde Fransa´dan şarkılar sunacak bir müzik topluluğu solistleri Gérard Cousın, piyano ve müzik düzenlemeleri Noel Letertre, akordeon Henri Lemarchand, bas gitarcıları Alain Piere, saksafon ve flüt Philippe Qellier ve davulda Michael Cousın´den oluşan altı kişilik bir nostaljik Fransız melodileri orkestrası. Programlarında unutulmayan şarkılar ve şarkıcılardan Charles Trenet, Yves Montand, Francais Lemarque, Bourvıl, Maurice Chevalier, Jacques Brel ve Charles Aznavour´den sevilen melodiler canlanacak. Yani 40´lı ve 60´lı yılları anımsayacağız. Fransa´nın en tanınmış topluluklarından olan “Chansons d´en France”a merhaba,  14. Uluslararası Ankara Müzik Festivali´ne merhaba, çağdaş Türkiye´nin çağdaş geleceğine merhaba.

Editörün Notu
: Bu söyleşi 10.Mart.1997 tarihinde Ankara´da yapılmıştır. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi´ne yayınlanmak üzere gönderilmiştir. Ancak derginin yayın yaşamını noktalaması ile birlikte yayınlanamamış ve dergimizin arşivinde kalmıştır. Ve şimdi söyleşinin yapıldığı günden bu yana geçen sekiz yılı irdeleyebilmeniz için arşivimizden çıkarılmış ve yayınlanmıştır. Yorumu sizlere aittir.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.