ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 17     Sayı: 1837
Şu an 3 müzisyen gazete okuyor

Günün Mesajları


♪ Tüm Mavi Nota dostlarının ve ülkemizin Şeker Bayramını en içten dileklerle kutlar esenlikler dileriz!
editör - 02.05.2022


♪ 8 Mart"ı kadın goygoyculuğuna çevirmeden, mana ve ehemmiyetinin taşıdığı öz yapıdan koparmadan kutlanması dileğiyle, 8 Mart Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun
Mavi Nota - 08.03.2022


♪ Okurlarımızın ilgisine çok teşekkür ederiz!
Mavi Nota - 03.03.2022


♪ Mobildeyiz! Cep telefonu, tablet ve diğer mobil araçlarda bir tık uzağınızdayız!
editör - 17.01.2022


♪ 17. yaşımız kutlu olsun!
editör - 24.11.2021


♪ 20. yüzyılın en önemli birkaç sopranosundan birisi olarak görülen TC Devlet Sanatçısı Diva Leyla Gencer'in 93. doğum yıldönümünde saygı ve özlemle anıyoruz.
Mavi Nota - 10.10.2021


♪ Gazetemizin öğretmeni, eski danışma kurulu üyemiz, besteci ve akademisyen, hocaların hocası Sefai Acay'ı vefatının 5. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 20.09.2021


♪ Mavi Nota şahane...
Can Çeliker - 18.08.2021


♪ Değerli dostumuz Keman sanatçısı Tuğrul Göğüş’ün beklenmedik anda vefatı bizleri derin bir üzüntüye sevketmiştir. Değerli arkadaşımıza Tanrıdan rahmet, kederli ailesine başsağlığı ve sabır diliyoruz.
Mavi Nota - 09.08.2021


♪ Harika bir kaynak, düşünüp, oluşturup, yaşatanlara minnet ve saygılar
oya kerimoğlu - 03.08.2021


Tüm Mesajlar

Anket


Klasik Batı Müziği dinler misiniz?

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Ferdi Tayfur niye olamadı? Sayı: 1241 - 07.06.2011


Düne kadar "Hadi köyümüze geri dönelim " çağrısını yapan Ferdi Tayfur kimseyi dönmeye razı edemeyince "O halde kentli gibi olalım " dedi ve son klibinde kadehi yere atıp sigarayı bıraktı.

27 ya
şındaki "Gonca" geçen hafta Beşiktaş'taki evinde bıçaklanarak öldürüldü. Asıl adı Cüneyt Vağdar'dı. Travestiydi.

Evine getirdi
ği üç kişiyle pazar­lık yaparken çıkan kavgada bıçak­lanmış ve kan kaybından ölmüştü.

"Cüneyt" olarak do
ğmuş, genç­liğinde "Gonca" olmuş, sonunda yine "Cüneyt" olarak "er kişi niye­tine" kılınan namazla gömülmüştü.

Geride bıraktı
ğı tek iz, Ferdi Tayfur'un "Hadi Gelin Köyümüze Geri Dönelim" klibinde oynadığı rol oldu. Orada köyden şehre gö­çenlere ricat çağrısı yapan Tayfur, yolda "Gonca" ile karşılaşıyor ve mini eteğiyle "ayakta küçük su dö­ken" bu eski köylüsünü memlekete dönmeye ve "Fadime'nin düğünü"nde birlikte halay çekmeye da­vet ediyordu.

Oysa "Gonca" bir daha "döne­meyecek" haldeydi artık...

Kalmasının da mümkün olmadı
ğı geçen hafta anlaşıldı.

* * *

Ferdi Tayfur, bu "geri göç" kampanyasından pek kısa bir süre önce Mercedes'iyle köye, "emmo
ğlu"nun cenazesine gitmiş, onun şerefine gitar nağ­mesi, güzel sevgilisi ve "meleşen kuzular"ın sesi eşliğinde bir kadeh rakı içmiş, cenazesinin ardından da yanık bir şarkıyla seslenmişti.

Ne köyü eski köydü artık, ne kendisi eski köylü...  

O yüzden "hadi dönelim" davetinin nostaljik bir "hafta sonu gezisi"nden öteye gitmeyece
ğini herhalde kendisi de biliyordu.

Nitekim "Gonca"nın dönü
ş umutla­rının sol karın boşluğuna saplanan bir bıçak darbesiyle yok edildiği günlerde Ferdi Tayfur yeni klibiyle çıktı ortaya...

Bu kez sevdi
ği kızın kapısında siyah ta­kım elbisesi içinde, elinde bir buket çiçekle günah çıkarırken "Sigarayı bırak­tım" diyordu.

"Gece hayatım bitti / kadehi yere attım
Beni kutlamalısın / sigarayı bı­raktım."

* * *

Kadehi atmı
ş, sigarayı bırak­mış bir arabeskçi, kalemini kırmış bir yazardan farksız...

Anla
şılan o ki, Ferdi Tayfur "köye dönelim" çağrılarının sonuç vermeyeceğini görmüş ve kente uymayı seçmiş.

Ülkenin nabzını popüler kül­türün üretti
ği şarkı sözlerinden tutmaya çalışan Orhan Tekelioğlu, NTV Mag'daki yazısında Tay­fur'un son klibini "Arabeskin şeh­re ruhunu teslim etmesi" olarak yorumladı.

Şarkının son dörtlüğündeki "Hor gördüğün herşeyi / çıkardım hayatımdan" mısraları, Orhan Gencebay'ın çeyrek asır önceki "Hor görme garibi" isyanının na­sıl bir teslimiyete dönüşğünü kanıtlıyordu.

Aslında bu tavrı, Ferdi Tay­fur'da -ve daha büyük ölçüde de-
İbrahim Tatlıses'te simgeleşen bir kıvraklıkta aramak lazım.

60'larda büyük kentlere göçen­lerin çocukları artık evlilik ça
ğına geldiler ve babaları gibi "kafa çekip sigara tüttürerek" tutunamayacaklarını anladılar.

Tayfur'un hicran yüklü hıçkırıklarla dolu, karamsar a
şk şarkılarından bu noktaya gelişinde yeni kuşağın intibak ara­yışına ayak uydurma ya da onu duyurma çabası var.

Ancak bir yanda da aynı göçmenler arasında, hiçbir de­
ğişim umudu kalmamış, daha doğrusu değişimden hep za­rarlı çıkmışlar var ki, onlar herşeye rağmen Müslüm Gürses dinliyor ve başkalarına yansıtamadıkları öfkelerini kendi be­denlerine yöneltiyorlar.

O nedenle de "Müslüm"e "Baba" diyorlar.

Belki de o yüzden, her rüzgârda ayrı evlat edinip, ayrı bir "çare"nin
şarkısını söyleyen Ferdi Tayfur, "baba"lığa terfi edemiyor bir türlü...

O, sigarayı bıraksa da, hayranları sigarayı de
ğil kendisini bırakıyor.

"Sigarayı bıraktım''
şarkısının yer aldığı "Ah Bir Zengin Olsam" kasetinin satış listelerinde ilk 50'ye bile girememesi bunu göstermiyor mu?    


http://www.candundar.com.tr

                                                

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.