ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 20 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Yalınayak yere basmanın huzuru Sayı: 1238 - 02.06.2011


MÜZİK
Sezen Aksu
‘Bakarsın Umdu
ğundan
İyi Geçer Yaz... Öptüm, Sezen’, DMC

Sezen Aksu’nun ‘Bakarsın umdu
ğundan iyi geçer yaz...’ mesajlı albümü, sözün ait olduğu parçadaki gibi belki tabiat misali coşturmuyor ama yalınayak yere basmanın huzurunu hissettiriyor. Aksu, bu albümle hemen hemen her konserde dillendirdiği temennilerini harfiyen uygulamaya dökerek insanın yükünü alıyor, derdini hafifletiyor, hayatı daha kolay, daha yaşanır kılıyor.
Yaz hafifli
ğindeki albümde en damar parça bile acı çekmenin en kibar, en yazlık halini yaşatacak cinsten. Albümde 9 şarkının müziği, 7 şarkının sözleri Sezen Aksu imzasını taşırken, Yıldırım Türker’in iki sözü ve Nazan Öncel’in sözü ve bestesini yaparak Aksu’ya hediye ettiği ‘Ballı’ isimli şarkısı bulunuyor. Bir bakışta fazla damar, yoğun kas barındırmayan yumuşak bir albüm gibi görünse de ‘Sezen Aksu/Nazan Öncel/Yıldırım Türker’ üçlüsünden yara bere almadan sıyrılmak her yüreği yananın, kalbi olanın yapabileceği bir iş değil. Merakla beklenen parça, ‘Ballı’ albüme Nazan Öncel usulü bitter tadında bir neşe katarken albümün tamamına yayılmış âşık Sezen portresinde pek değişen bir duruş yok: “Ağlarım seve seve/ inlerim seve seve/yeter ki aşk olsun/ katlanırım seve” derken bir yandan kuyruğu dik tutmaya çalışan, hayattan en büyük kazığı aşktan yemişken onu bir tek aşkın anladığını düşünen, aşka şükreden bir kadın.

Albümde, ‘ne
şeli’ ve ‘yaz’ denince beklenen yeni filizlenmiş, taptaze bir aşk heyecanı yok; yerine yitip giden sevgilinin ardından unutma/unutulma kaygısı var. Açılış parçası, ‘Unuttun mu beni?’ kuşkusuz yazın en efkarlı şarkısı olacak, rakı kadehleri o kırlangıça kalkacak. Ardından gelen “Arkadaş Şarkısını Duyunca “ akıllara Aksu’nun konser vedalarında, her seferinde ta derinden bir yerden çıkartarak okuduğu ‘Yollarımız ayrılsa bile seninle arkadaş’ parçasını getiriyor; “Ağlarım ağlarım/ ‘Arkadaşşarkısını duyunca” mısraları pek de sürpriz olmuyor. Albümün en merak edilen parçası ‘Ballı’, hareketli, lay lay lom’u bol, defolu ilişkileri ironik bir dille anlatan bir ‘Nazo’ klasiği. Pop müziğin iki serseri aşığı, Sezen Aksu ve Nazan Öncel’in birbirine en çok yaklaşğı mısralar bu değil, Sezen Aksu’nun da vokalde olduğu, bir Nazan Öncel klasiği ‘Bırak Seveyim Rahat Edeyim’ gibi duruyor.

‘Vay’ albümün en a
ğır parçası. Parçanın başlamasıyla beraber albümün kırmızı rengi bir anda siyaha atıyor, yaz sıcağında karaya oturmuş çaresiz gemi misali insanın tüm sahili matem havasına sokası geliyor. “Vay yine mi keder/ama artık yeter/ortasında kışın/iyice beter.(...) Vay/yine kapıda kara geceler/vay çileli başım...” sözleri boğazınızı düğümlemiş, yüreğinizi sıkıştırmışken insanın dönüp Sezen’e “Bu mu şimdi en neşeli albümün?” diyesi geliyor. “İnsan biraz olsun akıllanmaz mı?” sözüne derin iç çekişle eşlik ederek arka vokallerde yerinizi alıyorsunuz. İlk kez Kral TV ödüllerinde görücüye çıkan ‘Ayar’, her hareketli Sezen hiti gibi, nakaratı dinlendikçe dile takılıyor; söylendikçe yumuşuyor. Uzaktan dillere marş olacak, tribüne ha düştü ha düşecek nitelikli parça, biraz eşelendiğinde uyduruk düzene yapılmış nefis bir taşlama. Aksu bir kez daha her şeyi ‘öteki’leştiren düzene söz ile ayar vermekte. 

En zengin parça ‘Sayım’
Albümün üzerinde en titrenmi
ş, araya serpiştirilmiş keman ve gitar soloları ile ses olarak en zengin parça ‘Sayım’da Aksu bizi her yerimizden bol bol öpüyor. Parçanın sonunda doğru arkadan yükselen erkek vokal karşısında tam ‘Cihan Okan klasiği’ derken, sesin rengi değişiyor, bu kez Mithat Can sessiz bir çığlıkla öpüyor. Sıradaki iki parçada Yıldırım Türker var. “Kanatmışım yaranı sevdikçe(...) Acıtmışım canını sevdikçe/ Bırakıp gittin/ Yok olup gittin/ Gözlerimde hüzün/ bak siliniyor yüzün” Sezen Aksu aşklarındaki naif arabeskliği perçinlerken, ardından gelen ‘Kaçırıcam Seni’, ağıtların en kibarı olarak yer etmiş kalp ağrıtan parça ‘Kırık Vals’ın hareketli bir devam filmi niteliğinde. ‘Kırık Vals’, bu kez parçalı bulutlu bir tangoya dönüşş: “Sevişmek dört nala/bu yasak seferde/ Ah kalbim.../ Sen benim yagane efendimsin” Parçanın devamındaki şu sözler Türker-Aksu işbirlikçiliğinin tohumlarına dair izler taşıyor: “Ah kalbim...Sen benim yegane kağıdım, kalemim, defterim...” Albüm, kapanış parçası ‘Ah Felek Yordun Beni’ ile açık hava yaz düğünü misali, davullu zurnalı bir final yaparken 10 parçadan geriye kalan his yaza doymamışlık... Albüm, kronolojide yaz başı çıkan “Yaz bitmeden...”, “Yürüyorum Düş Bahçelerinde...” gibi dinleyicilerini şarkısız bırakmamaya yönelik, ‘ara’ albümü nitelikle çalışmaların arasında kendine yer bulurken, hissiyat olarak genelgeçer/akar gider bir Sezen Aksu yaz albümünden ziyade deneysel çalışmalar sonrası çıkagelmiş ‘Adı Bende Saklı’nın sıcaklığını barındırıyor.

26 Mayıs’tan itibaren müzik marketlerde.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.