ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 28 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Tellerle tuşların duygudaşlığıSayı: 1197 - 29.03.2011


Konserde, çağdaş genç bestecilerimizden Tolga Zafer Özdemir'in "Ex Oriente Lux" ve Enis Gümüş'ün "Başına Bağlamış Astar'dan" adlı, ikili onlar için besteledikleri yapıtlarının dünya ilkçalınışı gerçekleştirildi.

İstanbul’un iki kıtalılığına çok uygun düşen bir konser vardı 16 Mart Çarşamba akşamı koca kentin Anadolu yakasında, Caddebostan Kültür Merkezi'nde. İstanbul nasıl Doğu ile Batı'yı birleştiriyorsa, bu konser de Doğu müziğinin kanunu ile Batı müziğinin piyanosunu bir araya getiriyordu. Bu iki çalgının birlikte seslendirmesi için yazılmış yapıtları seslendirense Esra Berkman ile Ayca Daştan'ın oluşturduğu Kanun – Piyano İkilisi’ydi.

Esra Berkman, Yıldız Teknik Üniversitesi'nde, ülkemizin tek kanun konçertosunu (Hasan Ferit Alnar, 1946 – 1951) kaydeden iki kanuniden biri olan Prof. Ruhi Ayangil'in ö
ğrencisi olmuş. Şu sırada “20. yüzyıl Ermeni kanun yapıtları ve Haçatur Avetisyan” konulu sanatta yeterlilik çalışmasını yapmakta. Ayca Daştan da aynı üniversitede okumuş ve şimdi piyano ana sanat dalında öğretim görevlisi. İki genç sanatçı 2008'den beri birlikte konser veriyorlar.

Konserin en önemli yanı iki dünya ilkçalını
şının gerçekleşmesiydi. Çağdaş genç bestecilerimizden Tolga Zafer Özdemir “Ex Oriente Lux”, Enis Gümüş de “Başına Bağlamış Astar'dan” adlı yapıtlarını ikilinin isteği üzerine, onlar için bestelemişler. Bir başka genç bestecimiz Uğraş Durmuş'un yine ikilinin isteği üzerine bestelediği “At The Golden Horn No.2” adlı yapıtınsa 23 Mayıs'ta 3. Genç Klasikçiler Festivali'nde seslendirileceği açıklandı.

Sanatçılar, konserin ilk bölümünde, Ermeni besteci Haçatur Avetisyan'ın yaptı
ğı, Ermeni halk müziği ile 20. yüzyıl bestecileri Haçaturyan, Hahinyan ve Komitas’ın yapıtlarının kanun – piyano uyarlamalarını seslendirdiler. İkinci bölümde ise, Özdemir ve Gümüş'ün yapıtlarının ardından Chopin, Kreisler ve Grieg gibi Batılı bestecilerin yapıtlarıyla Romanya ve Ukrayna halk müziklerinden yapılmış birer uyarlamayı dinlettiler ve yoğun alkışa da “Ex Oriente Lux”un “Cem” başlıklı üçüncü bölümünü bir daha çalarak teşekkür ettiler.

Konserin benim için en ilginç yanı, klasik Türk müzi
ğinde edilgen, eşlikçi bir çalgı olan ve sesi bana hep incesazı, ikindi hüzünlerini çağştıran kanunu (Alnar’ın konçertosundan sonra) ilk kez dinamik bir solist çalgı olarak dinlemekti. Piyanoyla iyi bir ikili oluşturan, bir anlamda duygudaşlık kuran bu çalgıyı çoksesli çağdaş müziğimizde kullanan yapıtların artacağını düşünüyorum.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.