ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 17     Sayı: 1835
Şu an 1 müzisyen gazete okuyor

Günün Mesajları


♪ Tüm Mavi Nota dostlarının ve ülkemizin Şeker Bayramını en içten dileklerle kutlar esenlikler dileriz!
editör - 02.05.2022


♪ 8 Mart"ı kadın goygoyculuğuna çevirmeden, mana ve ehemmiyetinin taşıdığı öz yapıdan koparmadan kutlanması dileğiyle, 8 Mart Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun
Mavi Nota - 08.03.2022


♪ Okurlarımızın ilgisine çok teşekkür ederiz!
Mavi Nota - 03.03.2022


♪ Mobildeyiz! Cep telefonu, tablet ve diğer mobil araçlarda bir tık uzağınızdayız!
editör - 17.01.2022


♪ 17. yaşımız kutlu olsun!
editör - 24.11.2021


♪ 20. yüzyılın en önemli birkaç sopranosundan birisi olarak görülen TC Devlet Sanatçısı Diva Leyla Gencer'in 93. doğum yıldönümünde saygı ve özlemle anıyoruz.
Mavi Nota - 10.10.2021


♪ Gazetemizin öğretmeni, eski danışma kurulu üyemiz, besteci ve akademisyen, hocaların hocası Sefai Acay'ı vefatının 5. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 20.09.2021


♪ Mavi Nota şahane...
Can Çeliker - 18.08.2021


♪ Değerli dostumuz Keman sanatçısı Tuğrul Göğüş’ün beklenmedik anda vefatı bizleri derin bir üzüntüye sevketmiştir. Değerli arkadaşımıza Tanrıdan rahmet, kederli ailesine başsağlığı ve sabır diliyoruz.
Mavi Nota - 09.08.2021


♪ Harika bir kaynak, düşünüp, oluşturup, yaşatanlara minnet ve saygılar
oya kerimoğlu - 03.08.2021


Tüm Mesajlar

Anket


Klasik Batı Müziği dinler misiniz?

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Burçin Büke’den Chopin Dinlerken...Sayı: 1174 - 23.02.2011


“Zaman İçinde Müzik” kitabında Evin İlyasoğlu, Chopin’i (1810-1849, Polonya) “piyano edebiyatının en büyük şairi” diye tanıtır ve şöyle devam eder: “… hemen tüm bestelerini yalnız piyano için yazmış, dansları ve lirik yapıtlarını büyük bir minyatür ustalığıyla yaratmıştır”. Tony Scholl da Chopin’in dehasının “… solo enstrümana karşı duyduğu olağanüstü yakınlığa dayalı olduğunu” ifade eder. John Burrows ise Chopin’in Polonya için ulusal bir kahraman olduğu ve müziğinde ülkesinin özgürleşme ruhunu yansıttığı vurgusunu yapar.

Chopin’in müzi
ğindeki şiirsellik, saflık ve cazibe pek çok piyaniste ilham vermiş, albümleri taçlandırmış, konser salonlarını aydınlatmıştır. Ülkemizi yurt dışında da başarıyla temsil eden değerli piyanistimiz Burçin Büke’nin, Chopin’in 200. doğum yılında hazırladığı “Chopin” albümü (2010), hem Chopin’i, hem de piyanistimizi tanımak için güzel bir fırsat.

Burçin Büke’nin, 13 yapıttan olu
şan 60 dakika uzunluğundaki “Chopin” albümü “Scherzo op. 31 no. 2” ile başlıyor. Naxos’un internet sitesindeki açıklamalara göre, “scherzo”, Beethoven’dan itibaren bir senfoninin 3. bölümüne verilen isim olarak kabul edilmiş. Ancak, Polonyalı besteci Chopin bunu virtüözite gerektiren, tek başına durabilen, bağımsız bir sanatsal biçime çevirmiş. İrkin Aktüze, “Müziği Okumak” kitabında, bu eserin “tutkulu bir anlatıma sahip, sonat gibi dengeli gelişimiyle ve parlak, ateşli bitişiyle, Chopin’in piyanistik yapıya en un uygun ve en başarılı besteleri arasında” yer aldığını belirtmektedir.

Scherzo’nun ardından Büke’nin albümünde sırasıyla 3 Chopin valsi bulunuyor: Op. 64 No. 1 ve No. 2 ile Op. 42 No. 5. Bu yapıtlar, Chopin’in, dans salonlarında çok popüler olmu
ş bir biçimi, kendi yenilikçi artistik süzgecinden geçirdikten sonra yepyeni bir biçim yaratmayı başardığının kanıtları olmalı.

Burçin Büke’nin albümündeki Chopin noktürnlerine gelince. “Geceye ait” anlamına gelen noktürnler kısa piyano parçaları. Bu eserlerin icrasını dinlerken Büke’nin piyanosuna gizlenip hep orada kalma iste
ği  uyandı bende… Chopin’in op. 63, 3 numaralı mazurkası Burçin Büke’nin albümündeki bir diğer yapıt. “Mazurka” sözcüğü, Varşova yakınlarındaki Mazovia’da yaşayan halktan, yani “Mazur”lardan gelmekte. Mazurkalar, ritmik Polonya danslarıdır; Chopin, 50 mazurkaya imzasını atmıştır. Polonya’nın köylerinden çıkıp gelen Mazurkalar, Evin İlyasoğlu’nun sözleriyle, “Romantik Dönem’de ilk kez yoğun ulusallığa göz kırpan” çalışmalardır.
Burçin Büke’nin “Chopin” albümü, bestecinin küçük lirik yapıtları olarak adlandırılan prelüdlerini (Op. 28, no. 4, no. 20 ve no. 15,), standard piyano repertuarının önemli parçaları arasında kabul edilen ve icrası büyük beceri gerektirilen baladlarını (Op. 23, 1 numaralı balad) ve “Impromptu Fantezisi”ni tanımak açısından da önem ta
şıyor.

“Chopin” albümü, Frederic Chopin’in solo piyano yapıtlarını tanımak ve bu yazının ba
şında kullanılan “piyano edebiyatının en büyük şairi” nitelemesini doğrulama açısından çok yararlı bir kayıt. Bu yapıtları çok değerli bir piyanistimizden, Burçin Büke’den, dinliyor olmamız da albümü edinmek için bir diğer neden. Burçin Büke’nin bundan sonraki yeni kayıtlarında, tek bir bestecinin eserlerinden oluşan programlara daha çok yer ayırması da benim kişisel dileğim.

Burçin Büke, albümde Steinway & Sons piyano çalıyor. Kayıtlar 5 Mart 2010 tarihinde
İstanbul’daki Miami Records Stüdyolarında yapılmış.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.