ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Şarkılarımız yaşadığımız bu çağa bir isyan...Sayı: 1172 - 22.02.2011


Efsun grubu dört yıl aradan sonra döndü. Bu uzun ara müziklerine yaramış. Şarkı sözü yazarı ve grubun kurucusu Efsun Dönerkaya, ilk albümde kendine sakladığı öfkesini ve hayal kırıklıklarını bu albümde ortaya çıkardığını söylüyor. 'Sessiz Olmalıyım' aslında bir ironi. Halihazırda sesi olanların bir durup kendini ve diğerlerini dinlemesi gerektiği anlamına geliyor.

Efsun’un Hayal Kahvesi sahnesinde üç dilde
“Çav Bella” çaldığı günleri hatırlamamak elde değil. Zaten onları sahnede izlemek gerekli. Grup, sahnenin arınma etkisine inanıyor. İşte yeni albüm de konserlerin habercisi. Sessiz Olmalıyım’da yerel sazlar yok ama gitarlar hâlâ İstanbullu. Haluk Kurosman prodüktörlüğünde gerçekleştirilen albüm, sözleri Efsun’a, müzikleri Efsun ve Özer Dönerkaya’ya ait 10 parçadan oluşuyor. Candaş Arın’ın fotoğraflarını çektiği Efsun’un “Sessiz Olmalıyım” albümünün ilk video klibi “Yavaş Yavaşşarkısına, Emir Khalilzadeh yönetmenliğinde çekilmiş. Efsun, bu şarkısında, aşkın büyülü doğası içinde kendini kaybeden, kimliğini sevdiği uğruna yok eden, ilişkide hem eksik hem de kırgın kalan tarafın dönüşümünü anlatıyor. Albüm aşkın tüm mevsimlerinden izler taşıyor. Yeni çağı ve dayatmaları da bu romantizmle eleştiriyor.

- Efsun, dört yıl aradan sonra döndü. Bu ara biraz uzun değil mi? Neler yaptınız bu dönemde?

- Aranın bu kadar uzamasını ben de hesaplamamı
ştım. İki yıl önce besteler, birkaçı hariç bitmişti aslında. Yayınlamayı düşünürken prodüktör Haluk Kurosman’la tanıştık. Birlikte bütün repertuvarı baştan ele aldık. “Sessiz Olmalıyım” bu albüm için düşündüğüm parçalardan değildi. Şimdi ise albüme ismini veren parça oldu.

- İlk albümdeki kırılganlık bu albümde yok. Her anlamda daha sert, daha güçlü daha acıtıcı bir tavır var. Nasıl bir dönüşüm bu?

- Belki ilk albümde kendime sakladı
ğım öfkemi, hayal kırıklığımı bu albümde ortaya çıkarmak istedim. Bazen idealizm, umutsuzluğa düşme korkusu sizi gerçeklerden çok ümit ettiklerinize yaklaştırıyor. Şarkıların öznesi olmak bana, içimde sakladıklarımı da ifade edebilme şansını verdi.

- Neden “Sessiz Olmalıyım”? Bu ironiyi nasıl açıklıyorsunuz?

- Evet bir de ilk albümün isminin “Duy Sesimi” oldu
ğunu düşünürsek çelişki gibi gözüküyor. “Duy Sesimi” sesi duyulmayanlar için yazılmıştı. “Sessiz Olmalıyım” ise hali hazırda sesi olanların bir durup kendini ve diğerlerini dinlemesiyle ilgili. Aslında bir anlamda aynı şeyi anlatıyorlar.

- İlk albümünüz için buluştuğumuzda “Efsun’un müziğini dinlemeyenlere anlatmak zor, çünkü Batı tarzı rock gitar tınılarının yanında kanun, darbuka, def ve bendir de var. Türkiye’yi anlatan İstanbul müziği yapıyorlar” demiştim. Şimdi baktığınızda doğru bir tanımlama yapmış mıyım?

- Bu ilk albüm için çok güzel bir tanımlama. Bu albümde ise yerel sazlar yok ama gitar hâlâ
İstanbullu. Modern bir sound oluştururken dinlemesi de yorucu olmayan bir albüm yapmayı arzu ettik. Genel olarak şarkıları ortaya çıkarmaya odaklandık. En sert parçamız “Benim sonum nerede” bile kulağa ipeksi geliyor bence.

- Hayal Kahvesi sahnesinde üç dilde “Çav Bella” çaldığınız günleri hatırlıyorum. Zaten sizinle şarkılar çok coşkulu. Sahne programlarınız nasıl? Ya da yeni albüm sonrası neler düşünüyorsunuz?

- Evet çok keyifli pek çok konser yaptık. Ben sahnenin katharsis (arınma) etkisine çok inanıyorum. Bu yüzden sahne programlarımızın her zaman co
şkulandırıcı boyutunun da olmasına önem veriyorum. Kendi şarkılarımızın yanında, bizde heyecan yaratan bazı parçaları da yorumluyoruz hâlâ sahnede. Yeni albümle birlikte konserlerimizde şimdiye kadar bildiğimizden daha farklı ruh hallerine de yolculuk edeceğiz. Yeni parçalar farklı kapılar açacak konserlerde. Daha renkli olacak.

- “Sessiz Olmalıyım” bir yandan da bu ça
ğa bir isyan sanırım.

- Durup bir dü
şünmek, kendime bir fırsat vermek için “Sessiz Olmalıyım” dedim. Bu bizi sürekli müşterisi gibi gören ve yönlendirmeye çalışan sisteme karşı da olabilir, bir ilişkinin içerisinde kendinizi daha iyi görebilmek için de olabilir. Şarkı zihnimize mola aldırmak ve kendi iç sesimize güvenmekle ilgili belki ufak bir öneri.

- Kadın şarkı yazarlığı anlam ve derinlik açısından farklı bir yerde. Efsun da bu noktada özel bir yere sahip. Nedir hayatla ve müzikle derdiniz?

- Belki herkes gibi ben de ya
şamla sürekli bir çekişme halindeyim. Bazen durup yaşamla uyumlanmaya çalışıyorum. Ama çevremde olup bitenler nedeniyle kendimi tekrar öfkeli, bazen kırgın halde buluyorum. Genel olarak içinizde çelişkiler, tartışmalar, kısaca arayış yoksa dar düşünce kalıplarına hapsolmak kimileri için mutluluğun reçetesi olabilir ama yaratıcılığın asla. Benim yazdığım şarkılar, bu çelişki gibi görünen soruların ortasında kendimi ifade etmeye çalışmamdan hayat buluyor.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.