ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 3 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Sanata adanmış bir ömürSayı: 1118 - 08.12.2010


40 yıllık sanat yaşamının 30 yılı Atatürk Kültür Merkezi’nde geçen İktu, "Açıldığı günden beri var olan eksiklikler zamanında giderilebilseydi, AKM'nin durumu bugün böyle olmazdı" diyor.

İnsanın ağzından bir çırpıda çıkıveriyor
‘40 yıl’. Kimileri için neredeyse bir insan ömrünü kapsayan bu zaman ‘keşke’lerle dolu, kimileri içinse tam boşa geçen yıllardan ibaret olabilir. Ünlü bariton Mesut İktu içinse bu 40 yıl, “bir çırpıda”, “çok çalışarak” ve her ânı dolu dolu geçmiş.

Sanat hayatına Ankara Devlet Konservatuvarı’nda başlayan İktu, devlet bursu kazanarak müzik eğitimine Almanya’da Berlin Devlet Müzik ve Sahne Sanatları Yüksekokulu’nda devam etmiş.

“Ben opera sanatçılığının yanında konser şarkıcısı (lied şarkıcısı) olmak istediğim için yurtdışına gitmeyi tercih ettim” diyen İktu, bu çok yönlü sanatçı kişiliğiyle pek çok resital ve konserde yer almış.

Kendi ses rengine uygun her rolü, en önemlisi de ‘zamanında’ oynadığını söyleyen İktu, sanat hayatına ülkesinde devam etmeyi bir
‘görev’ kabul etmiş. Özellikle “Sevil Berberi”, “Sihirli Flüt” ve “Otello” operalarındaki Figaro, Papageno ve Jago rolleriyle adından söz ettiren İktu, Avrupa, Asya, Afrika, Kuzey ve Güney Amerika kıtalarının önemli sanat merkezlerinde sahneye çıkarak “yerelden evrensele giden bir yol” benimsemiş. Bu yolda üstlendiği misyon ise Türk bestecileri ve eserlerini dünyaya tanıtıp sevdirmek olmuş. İktu, solist sanatçılığı ve öğretim üyeliğinin yanında, uzun süre İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin Müdürlüğü ve Genel Sanat Yönetmenliği, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın Opera Anasanat Dalı Başkanlığı ve Müdürlüğü görevlerini üstlenmiş.

Asli görevinin sanatçılık olduğunu, ama sanat hayatı boyunca yöneticilik görevlerinin birbirini kovaladığını söyleyen İktu, Atatürk Kültür Merkezi’nde geçirdiği 30 yılını anlatırken hüzünleniyor.

“Benim AKM’de uzun yıllarım geçti. Açıldığı günden bu yana AKM’de eksiklikler, tadilat ihtiyaçları vardı. Her yıl bu tadilatlar yapılabilseydi, sorunlara zamanında müdahale edilebilseydi AKM’nin durumu bugün böyle olmazdı” diyen İktu, konunun artık siyasal ve hukuksal olarak kitlenme noktasına geldiğini sözlerine ekliyor.

İDOB’nin ve İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nın göçebe hale geldiğini ve buna kendisiyle birlikte tüm sanatseverlerin çok üzüldüğünü söyleyen İktu, Türkiye’de sanatsal anlamda gelişmeler yaşanıyor olsa da, mekan sorununun en önemli sorunlardan bir tanesi olduğunun altını çiziyor.

Diğer önemli sorunun ise sanat ve müzik alanında düzenlenen yasaların güncelliğini yitirmesi olduğunu söyleyen İktu, günümüz yasalarıyla devam eden işleyişin, sanatçının lehine gibi gözükse de, aslında sanatın aleyhine olduğunu vurguluyor.
“Sanatçıların özlük hakları korunarak, çeşitli değişiklikler yapmak gerek” diyen İktu, bunları değiştirecek Kültür Bakanının bir anlamda tarihe geçeceğini de sözlerine ekliyor.

40. yılında, ilk günkü hevesini koruduğunu söyleyen ve bu hevesle sanatsal çalışmalarını sürdüren İktu, Üniversitelerarası Kurul Müzik, Sahne ve Görsel Sanatlar Doçentlik Komisyonu Başkanı, İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Sanat Yönetimi Bölüm Başkanı ve Akıngüç Oditoryumu ve Sanat Merkezi’nin Genel Sanat Yönetmeni olarak görev yapmaya devam ediyor.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.