ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 43 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Jonas Kaufmann şimdi çok gerçekçi Sayı: 1113 - 01.12.2010


İlk bakışta hiçbir özelliği yokmuş gibi görünen bir köy meydanında hangi rüzgârların estiğini fark edebilmek pek de kolay olmasa gerek. Rüzgârların hiç durmadan fısıldadığı sözcükleri duyabilecek kadar keskin bir kulağa ve onların anlamını kavrayabilecek olgunluğa sahip olabilenler görür ancak büyük bir köy meydanında akan insan kalabalığının dört tarafı aşınmış taşlar ve her daim ıslakmış gibi görünen çimenler üzerinde bıraktığı izleri. O izleri anlamlı seslere ve sözlere dönüştürebilmek de ancak yaşanmışlıkların dar yollarda, mütevazi evlerin odalarında ya da fakirlikle kol kola girmiş bir mahallede bıraktığı renkli dokunuşların şifresini çözmekle mümkün olur.

Opera sanatçılarının sahnede hep süslü ve kabarık giysilerle arz-ı endam edip aristokratların yaşamını canlandırdığını sananlar Verismo yani Gerçekçilik akımının varlığından haberdar değiller. 19. yüzyılın sonlarında İtalya’da ortaya çıkan Verismo akımı, sıradan insanların yaşamını tüm gerçekliğiyle aktaran önemli eserlerin müjdecisi olmuştu halbuki. Bunlar arasında ilk akla gelenler Pietro Mascagni’nin Cavalleria Rusticana ve Ruggero Leoncavallo’nun I Pagliacci operaları. Aşk dolu müziğiyle dinleyen herkesin yüreğinde iz bırakan Giacomo Puccini’nin operaları da metinlerinin gerçekçiliği nedeniyle Verismo akımı kapsamında değerlendiriliyor. İtalya’da doğan, ama Fransız besteciler Alfred Bruneau ile Gustave Charpentier’i de etkileyen Verismo, o güne dek opera sahnesinde kendine çok fazla yer bulamamış sıradan insanların yaşamına tutulan geniş bir aynaya benziyor.

Bu geniş aynanın öte tarafına geçip, yaşamın, içinde şiddet ve acımasızlık da barındıran gerçek yüzünü sesinin üzerine bir maske gibi takan solistlerin arasında Almanya’nın opera sahnelerine armağan ettiği 1969 doğumlu spinto lirik tenor Jonas Kaufmann da var artık. Jonas Kauffman, güçlü, parlak ve etkileyici sesiyle, tüm ünlü tenorların İtalyan, İspanyol ya da Latin Amerikalı olduğu düşüncesini yıkmıştı yıllar önce. Doğduğu kent Münih’in ve ülkesi Almanya’nın en önemli opera salonlarında sesiyle büyülü bir çember yarattıktan sonra başka ülkelerde de kendini kanıtlamıştı. Birçoğu DECCA tarafından yayınlanan albümleriyle, loş ışıklı odalarımıza kadar sokulan Jonas Kaufmann’ın Verismo adlı albümü geçen ay pek çok ülkede yayınlandı .

Şancıları seven bir şef olarak bilinen Antonio Pappano’nun yönetiminde kaydedilen Verismo albümünde, gerçekçilik ağacının hemen hemen tüm yaprakları var. Albümdeki 17 arya arasında I Pagliacci’den Canio’nun aryası Vesti La Giubba, Umberto Giordano’nun Andrea Chenier operasından Un Di All’azzurro Spazio ve Francesco Cilea’nın Adriana Lecouvreur adlı eserinden L’anima ho Stanca’nın da olduğunu söylemek, opera dinleyicilerinin bu albüme bir an önce sahip olmak istemeleri için yeter de artar bile.

Verismo, saf bir ruh ve tutku barındırıyor. Ben bunu çok seviyorum” diyen Jonas Kaufmann, 14 Nisan 2010’da, New York’taki Metropolitan Operası’nda, 103 yıl aradan sonra, Giacomo Puccini’nin Tosca operasının unutulmaz kahramanı Mario Cavaradossi’yi seslendiren ilk Alman tenor olmuştu. Jonas Kaufmann, bu sezon yine sesinin tüm görkemiyle dünyanın en önemli opera sahnesi olan Metropolitan’da olacak. Ancak bu kez vatandaşı Richard Wagner’in Nibelungen Yüzüğü dörtlemesinden Das Rheingold ve Die Walküre’de oynamak üzere...

ozlemertan111@gmail.com

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.