ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1932
Şu an 17 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Murat Bardakçı’nın yardakçılığıSayı: 1111 - 29.11.2010


İzlediği yayın politikasını hiçbir zaman beğenmediğim ve desteklemediğim Habertürk Televizyonu’nun tarihsel arka odasında ikamet eden Murat Bardakçı, her konuda bilgili olduğunu göstermeye devam ediyor sevgili dostlar.

Bildiğiniz üzere Teke Tek programı bir Fatih Altaylı klasiğidir.

Kanal D Televizyonu’nda gerçekten Teke Tek olarak başlamış ama her neyse Habertürk Televizyonu’nda bu programa Murat Bardakçı’da dahil olmutır.

Yani Fatih Altaylı’nın her konuda yardakçılığını yapmayı üstlenmiş galiba bu programda.

Şimdi Sayın Bardakçı ile mahkemelik olmamak için “yardakçı” sözcüğünü tanımlayalım önce: Ünlü Ekşi Sözlüğün ilgili maddesinde “genelde tasvip edilmeyen işlerin uygulanmasına yardımcı olmuş kişileri tanımlamak için kullanılır” olarak tanımlanmaktadır. Yani negatiflik kokan bu sözcük kanımca bir hakaret ifadesi değildir.

Teke Tek programında Atatürk’ün Ulusal Müzik Devrimi’nin başarısızlıkla sonuçlandığını, uluslar arası çapta bir tek kompozitörümüz ve bestecimizin olmadığını vurgulayan Bardakçı’ya en ciddi yanıt Fazıl Say’dan gelmiş, Murat Bardakçı’da bu yanıta, geçtiğimiz Cuma günü Habertürk Gazetesi’ndeki köşesinde bence biraz alaylı ve gayri ciddi bir üslupla yanıt vermiştir.

Murat Bardakçı Fazıl Say’ın ileri sürdüğü bütün tezlere ulusal müzik devriminin başarısızlıkla sonuçlandığını vurgulayan yanıtlar vererek, Fazıl Say’ın yurt dışı konserlerinde, Çağdaş Türk Müziği besetcilerimizin eserlerinin seslendirmesi sonucu gördüğü büyük ilgi aldiği alkış, Klasik Batı Müziği bestecilerimizin eserlerinin bir başarısı olmayıp, Fazıl Say’ın kendi başarısı olduğu yönünde yanıtlar vermiştir.

Tabii ki Fazıl Say’ın bir icracı olarak başarısını görmezden gelemeyiz ama Türk Beşleri diye adlandırılan bestecilerimizin eserlerinin başarısını da görmezden gelemeyiz Sayın Murat Bardakçı.

Ülkemizin ulusal müzik devrimi hareketini başarısız kabul etmek, bu alanda yapılan bütün her şeyi es geçmektir.

Türk Müziği dünyada tanınmış ise bunu ulusal müzik devrimi hareketi sonucu ortaya çıkmış olan ve adı her nereden esinlenip konulmuş olursa olsun, Türk beşleri diye adlandırılan bu bestecilerimizin eserleri sayesinde olmuştur.

Karcığar Köçekçe Ulvi Cemal Erkin’in notaları ile dünyada hayat bulmuştur.

Bunu nasıl inkâr edebilirsiniz?

Kanun Konçertosu Hasan Ferid Alnar’ın virtüözitesiyle değer kazanmıştır.

Bunu nasıl inkâr edebilirsiniz?

Geleneksel Musıkimiz, Ahmet Adnan Saygun’un Yunus Emre Oratoryosu’nda yeniden ruh bulmuştur.

Bunu nasıl inkâr edebilirsiniz?

Cemal Reşit Rey, yazdığı onlarca orkestra yapıtıyla geleneksel müziğimizin dünyada tanınmasına önderlik etmiştir.

Bunu nasıl inkâr edebilirsiniz?

Necil Kazım Akses, çağdaş klasik müziğin hemen her dalında verdiği eserleri ile müziğimizin dünyadaki yerini sağlamlaştırmak için uğraşmıştır.

Bunu nasıl inkâr edebilirsiniz?

Edemezsiniz!

Türk beşleri olarak adlandırılan bu beş bestecimizin bir ruh birlikteliği içinde olmadığını bilmemek eksikliktir. Ancak ruh birliktelikleri yok diye bu değerli müzik adamlarını yok sayamazsınız.

Sözün kısası:

Türk Beşleri diye anılan bu bestecilerimiz ile birlikte Ulusal Müzik Devrimi Hareketi içinde geçmişten günümüze Çağdaş Türk Sanat Müziği adı altında klasik müziğin her türünden en güzel örnekleri besteleyebilmiş ve dünyaya sunabilmiş pek çok üretken bestecimiz vardır.

İzledikleri yayın politikası çerçevesinde, ulusal olan her başarıyı yok saymayı marifet edinmiş kişilerle bilmedikleri açık olan bir konuyu tartışarak onların cehaletine ortak olamam sevgili dostlar.

Çünkü gerilimden beslenen ve cesareti cehaletinden kaynaklanan, Murat Bardakçı gibi yardakçıları muhatap kabul edip onlarla tartışarak onların istedikleri yerlere sürüklenmek gibi bir isteğim yok benim.

Sonuçta söz sahibine aittir ve sözün kalitesi ve tutarlığı onlar hakkında fikir verir bize.

Çarşamba günü görüşene değin esen kalın.



Müfit Semih Baylan
Editör



Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya 2 yorum yapılmış.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.