ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 32 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Marcus Miller ve bas gitar...Sayı: 1093 - 25.10.2010


Marcus Miller’ın tekrar ülkemize konsere gelmesi şerefine, 2003 yılında  Cazcı.com adlı web sitesine yazdığım ve az kişinin okuma imkânı bulabildiği Marcus Miller yazısını burada paylaşmam gerektiğini düşündüm : Marcus Miller’ın The Ozelltapes adlı double konser Cd’sini dinlerken ben de kapıldığım duygu tufanını paylaşmak istedim. Açıkhava’daki ilk konserini yıllar önce izlemiş biri olarak benliğime bas gitarın etkileyiciliğini kazıyan bu adama minneti borç bilirim. Çünkü yıllar sonra beni, imzalı bas gitarını almaya kadar götürdü bu adam.2002 tarihli bir konser albümü ile karşı karşıyayız. Konser kaydı olması bir yana albümün prodüktörlüğünü de Marcus Miller bizzat kendisi üstlenmiş. Bir konser kaydının mixing ve mastering aşamalarının da neredeyse performansın kendisi kadar önemli olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Ama albümün içine düştüğü notta bu konserin direkt mixing board’dan kaydedildiğini ve “official bootleg but better” (yasal korsan kayıt ama daha kaliteli) olduğunu vurgulamış. Sıkı dinleyicilerin tahmin edeceği gibi Marcus Miller sadece bas gitarı değil; bas klarnet, soprano saksafon ve klavyeyi de konuşturmuş.

Gelelim bende etki bırakan parçalara: Konserin ilk parçası ‘Power’ insanda ismi gibi bir etki uyandırıyor. Çok pozitif enerji veren bir parça. Bu parçada bana en alışılmadık ve hoş gelen yön ise bütün enstrümanların bas gitara sadece eşlik etmesi. ‘Cousin John’ neredeyse onbir dakikalık bir parça… Önce parlak slap tonlarının yankılandığı parçaya aniden slide tekniğinin ağırlıkta kullanıldığı blues gitarlar girince neye uğradığımı şaşırdım. Parçanın ortasında mute-slap tekniği ile konuşturulmuş bir bas gitar duyacaksınız.

John Coltrane yorumu olan ‘Lonnie’ Lament’ ise benim için bir bas gitar şölenine dönüşmüş. Tekniğini en çok konuşturduğu parça bu olsa gerek. Bas gitar sanki üç dört kanal üst üste kaydedilmiş gibi duyuluyor.

‘I Loves You Porgy’ ise neredeyse on dakikalık bir parça. Perdesiz bas gitarın Jaco Pastorius etkileşimli bir şekilde çalındığına ve naturel harmonics’lerin bend’ler ile birlikte kullanıldığına şahit olacak kulaklarınız. On iki dakikaya yakın uzunlukta olan ‘Panther’in melodisi ise heralde Marcus Miller’ın sıklıkla kullandığı bir tema. Akustik piyano ise parçayı daha da farklı boyutlara sürüklemiş. İçerisinde funky baslardan tutun da latin tarzına bile kayan jazzy bir piyanonun karıştığı ama ana tema melodisinin bas gitarda yoğunlaştığı bir parça.Bu da benim gibi bas gitarın sesini daha fazla duymak isteyenlerin parçanın solo bölümünde sesi daha fazla açmasına sebebiyet veriyor. Ortalara doğru slap ve özellikle pop tekniğini sonuna kadar kullanan Miller; bas severleri mest ediyor. Tapping tekniğini ise minimal riff’lerle süslüyor.Bas gitara taktığı wah pedalı ile parça daha da vahşi bir hal alıyor.

Gelelim ikinci cd’ye : Açılış parçası ‘3 Deuces’de Miller, saksafonunu konuşturmuş. Parçanın sonlarına doğru ise bas gitara geçmiş. ‘Your Amazing Grace’ ise saksafonun romantik bir havaya büründüğü ama davulların çok dinamik devam ettiği vokalli bir parça. Yine perdesiz bas gitarın büyüsü… ‘When Your Life Was Low’ ise Lalah Hathaway’in yumuşak vokalleri ile soul tarzında bir ballad. ‘Killing Me Softly’ ise orijinaline yakın bir yorum ama vokali orijinalinden daha zayıf kalmış.

Herhalde bu albüm hakkında yazacak daha çok şey var. Konser kayıtlarından oluşması bu albümü daha da değerli kılıyor.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.