ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 25 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Konserde öpüşenler...Sayı: 1080 - 06.10.2010


Konsere öpüşmek ve ötesi için gelenleri çok severim. Kış aylarında dizi konserlerde görürüm bunları ve en arkada otururlar ve konser başlayıncaya kadar salona girenleri kollarlar; ciddi konser takipçisi, okulu kırmış konser oğlanları, klasik müzik konserine gelmiş ikili hanımlar, işgüzar müzik eleştirmeni- oh, bitti.

Hiçbir zaman arkamı dönüp bakmam elbette, ama zaten beş dakika birinin ne kadarına muvaffak olduğu, ötekinin ne kadarına izin verdiği yüzlerinden anlaşılır. Bazen beş dakika arada da hiç yerlerinden kıpırdamazlar.

Tam bir duygu birliği olur aralarında. Böyle olduğunda beş dakika ara onlar için -benim için de olduğu gibi- sadece bir külfettir. Aydınlıkta sudan çıkmış balık gibidirler, biraz mutlu biraz mutsuz, genellikle başka dünyalardan geri gelmiş gibi gözlerini kırpıştırırlar.

Konser salonunun hâlâ gerçekten ‘tesir ettiği’ ender dinleyicilerdir bunlar.

Bazen çok avangartları da olur.

9. Senfoni konserinde arkamda oturan bir çift vardı. Fırsattan istifade öpüşenleri değildiler başta. Genç erkek belli ki konserden biteviye sıkılıyordu, ancak sahnedeki sopranonun çığlık çığlığa şarkı söylediği bir yerde yanındaki hanımefendinin kulağına eğilip bir şey söyledi, güldü ve ilgi belirtisi gösterdi. Oğlanın homurtularına kız birtakım mırıltılar çıkararak itiraz ediyor, berikinin itirazları ise giderek yükseltiyordu.

Arada kıza bir telefon geldi, oğlan ilk kez o zaman susup kulakları dikti. Onu daha hızlı hareket etmeye yönelten de bu oldu galiba. Cesur bir hamleyle genellikle önde oturan benim de önüme, dolayısıyla benim birkaç sıra önüme geçtiler.

Konserin ikinci yarısında oğlan artık konser için müzikal itirazlar yöneltmenin boşunalığını anlamıştı. Mızmızlığın lüzumu yoktu. Konu müzik sanatı değildi elbette. Koltuklarında yavaşça aşağı, daha da aşağı doğru kaydılar, o kadar güzel ve istekle öpüşüyorlardı ki, başlarının neredeyse birbirine karıştığını fark etmemek mümkün değildi, vakit kaybetmemekteki kararlılıkları konserin ihtişamlı güzelliğiyle nefis bir tezat oluşturuyordu. Sahnedeki soprano ile orkestra şefi arasındaki olmayan duygusal iletişim sanki onların arasında vardı.

Konser başka bir telden çalıyordu, o ikisi başka telden. Ama olup bitende bir uyumsuzluk da yoktu; güzel bir konserde böyle bir şeye izin veren ve ona pay bırakan bir yan da vardır. Sevdiğimiz konserleri biraz da böyle bir ihtimalden dolayı sevmez miyiz?  Epeydir konserlerde öpüşenler hakkında yazmak istedim, sonunda yazdım.

Oh rahatladım!

Cuma günü görüşene değin müzik dolu günler sizin olsun.

Esen kalın!


Müfit Semih Baylan
Editör
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.