ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 17 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Yenilik peşinde bir usta...Sayı: 1078 - 04.10.2010


Akbank Caz Festivali olanca hızıyla sürerken çarşamba akşamı Cemal Reşit Rey'in konuğu ünlü Çek müzisyen Miroslav Vitous idi.

Altmışlı ve yetmişli yılların unutulmaz basçılarından biriydi, basçı Vitous. Ancak onun da bir türlü unutamadığı şeyler vardı meslek hayatında. Bunlardan biri de kurucusu olduğu Weather Report adlı efsane topluluktu. Geçen yıl çıkardığı “Remembering Weather Report” adlı albüm topluluğun ruhunu yeniden anmaya yönelik bir çalışmaydı.

İşte bu albümün turnesi kapsamında karşımıza çıktı Vitous. Ne var ki o akşamki repertuvarda albümden tek bir parça bile yoktu.

Tüm çalgıların katıldığı kısa bir özgür doğaçlamadan oluşan girişin ardından eski bir parçayla açılıyor konser; 1985 tarihli “Emergence” albümünde yer alan “Morning Lake For Ever”, tipik bir beyaz Avrupa cazıyla burun buruna getiriyor bizi, swingsiz, groove’suz, bir ayağı çağdaş klasik müziğe dayalı.

Vitous arada bir sağ elindeki arşeye rağmen, aynı tarafına yerleştirilmiş bir midi’den ses efektleri veriyor parçaya. Serbest doğaçlamaya dayalı pasajlar ağır basıyor müzikte. Müzisyenlerin solo pasajlarında bile kurdukları melodik cümlelerin azlığı dikkat çekiyor. En fazla iki nefeslinin, saksofoncu Roberto Bonacorso ile projenin özel konuğu Franco Ambrosetti’nin birlikte üflediği anlarda melodi duyuluyor.

İki nefesli arasında ciddi bir uyum sorunu var; soloya giriş sırasından, süresine, birlikte çalacakları kısımlara varana kadar bir anlaşmazlık içinde görünüyorlar. Ekipte bir prova eksikliği hissediliyor, sanki ilk kez çalıyorlarmış gibi. En rahat adam davulcu Fabrizio Sferra; o da resmi bir vazife görüyor gibi, arada bir de soloya çıkıyor.

Autumn Leaves”e başlamadan evvel, iri cüssesini güçlükle taşıyan ince bacaklarının üzerinde doğruluyor Vitous, güçlükle mikrofona geliyor ve saz arkadaşlarını tanıtıyor salona, mesafeli bir tavırla. Bir Amerikan standardını bile ağır dramatik bir hava içinde çalıyorlar.

Sıradaki “Bamboo Forest” ve “Miro Bop”, Vitous’un 2003 tarihli “Universal Syncopations” albümünden. Repertuvarın en yeni parçaları, “Jewish Psalm” hariç. Çünkü bu parça henüz albümlerde olmayan yeni beste ve Weather Report ruhuna en yakın olanı. Konserin bütününe oranla daha dinamik ve fusion soundlu.

O akşam sahnede izlediğimiz topluluğun bir kısım sorunları vardı, ama yine de bunları bir değişimin sonuçları olarak görmeli. Vitous’u hâlâ yenilik peşinde koşan biri olarak görmek mutluluk verici.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.