ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 34 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Ajda Pekkan'ın Rumca şarkılarıSayı: 1055 - 02.08.2010


Kırk yılı aşkın süredir müzik yapan Ajda Pekkan'ın başka dillerde şarkı söylediği sayısız kaydı ve plağı yavaş yavaş raflara geliyor. Yunanca olanlar 'Ajda Pekkan Greek Songs' başlıklı albümde toplandı

Şarkılarıyla pop müzik tarihimizle özdeş bir figür Ajda Pekkan. Bir döneminde caz-band eşlikli müzikhol şarkılarını, bir başka döneminde Fransız şansonlarını, bir diğer zaman diliminde Sezen Aksu sonrası yerli tınıyı bulabiliyorsunuz. Konserlerinde de ister istemez eski Fransızca albümlerinden Serdar Ortaç sound’una uzanan bir tarih turuna çıkıyorsunuz. Bu dev şarkıcı, kariyerinin hiçbir noktasında Türkçe söylemekle yetinmemiş. Ajda Pekkan koleksiyoncuları ve hayranlarının uzun araştırmaları sonucunda, şarkıcının Yunanca, Japonca, İbranice söylediği ve kendisinin bile unutmuş olduğu kayıtlar ortaya çıkmaya başladı. Geçtiğimiz haftalarda pop müzik tarihi ve arşivciliği açısından mücevher değeri taşıyan bu parçaların Yunanca olanları ‘Ajda Pekkan Greek Songs’ adıyla yayımlandı.

Albümde ‘Sensiz Yıllarda’, ‘Tek Yaşanır mı’, ‘Olmadı Gitti’ ve ‘Yağmur’un Yunanca söylenmiş hâllerine ek olarak Pekkan şarkılarının Yunan meslektaşları tarafından icra edilmiş versiyonları da var. ‘Petrol’ü Doukissa’dan, ‘Palavra Palavra’yı Marina-Kostas Spiropoulos’tan, ‘Bambaşka Biri’, ‘Yeniden Başlasın’, ‘Hür Doğdum Hür Yaşarım’ gibi şarkıları Nikolaou ve Paschalis’ten duyuyorsunuz. Albüm, müzik eleştirmenleri Naim Dilmener, Murat Meriç ve Michael Kuyucu’nun yazılarıyla sunuluyor.

Şarkı söylemekten keyif alan şarkıcı

Mükemmeliyetçi Pekkan’ın 70’li yıllarda yabancı dilde şarkı için stüdyoya girmeden önce o dille ilgili dersler aldığını biliyoruz. O dönemde Fransızca albümlerinde iyi bir diksiyonu tutturan şarkıcının Yunancada aynı inandırıcılığı yakaladığını söylemek ise zor. Şarkıcılık olarak ‘Greek Songs’ Pekkan’ın erken 70’lerdeki ses rengi ve yorumunu yansıtıyor. Pekkan zirvelerinden biri olan geç 70’lerden vokal olarak daha az tatmin edici olduğu düşünülebilir; yine de güzel. Ajda Pekkan, bir şarkıcı olarak şarkılamayı sözün anlamından daha önemli hâle getiren bir yorumcu. ‘Greek Songs’ta da adeta şarkı söyleme ediminin kendisinden müthiş zevk alan bir şarkıcıyla karşı karşıyayız. Bu bakımdan ezgi, söz ve anlamı eşitlemiş olan Sezen Aksu ile müzisyenlik olarak farklı zirvelerde olduğunu söyleyebiliriz.

Ajda Pekkan, adının eskiliğine ve kök salmışlığına yaslanmadan her daim günün eğilimlerinden yeni ve heyecan verici sentezler yapmak peşinde. Köşesine çekileceğe de hiç benzemiyor. Her zaman, içinde bulunduğu zamanın kriteri haline gelmiş besteci ve şarkıcılarla yarışıyor. Şu anda 2010’larda mıyız? O halde Demet Akalın şarkılarındaki basit ve kolay dile gelirlik onun için geçilmesi gereken çıta. Anın yenisini arayan Pekkan, prozodi yani sözlerin notaya dökülüşünün birbirinin üzerine oturması açısından başarılı Serdar Ortaç ve Şehrazat gibi besteci, söz yazarlarıyla çalışıyor bugünlerde.

Sahnede bir modern ‘şaman’ gibi

Ajda Pekkan, 2000’lerin başından itibaren bir tür suskunluğa geçmişti. 2007’deki ‘Cool Kadın’dan itibaren küllerinden yeniden doğdu. 2010’un en çok aranan ve konser veren şarkıcılarından biri haline geldi. 1970’lerin eski kadifemsi, dolgun ses rengine artık sahip olmasa da çok düzenli şan egzersizleri ve iyi bir teknikle şarkıcılığını ayakta tutmayı başarıyor.

Şarkıcı, bu yılki yaz konserlerinin ilkini 4 Haziran’da Harbiye Açıkhava’da verdi, en son 20 Temmuz gecesi de Kuruçeşme Arena sahnesindeydi. Konserine 1978’de Fransa’da çıkan ‘Pour Lui’den parçalarla başladı. Aralıksız disko ritim ve dansçılarla desteklenmiş bir şovu, vücudunun tüm hatlarını ortaya çıkaran muazzam kıyafetlerle destekliyor diva. Kuruçeşme konserindeki direk dansı ile son noktayı koydu! Konserleri Sezen Aksu’nunki gibi bir romancı titizliğiyle organize edilmişlik ya da Sertab Erener’inki gibi teknik mükemmeliyet içeren disiplinli şov duygularından uzak. Çünkü tükenmeyen enerjisiyle her an sizi şarj etmeye, yerinizden oynatmaya kararlı; aşağıya düştüğünüzde size ayakta kalmanın yollarını hatırlatan modern bir ‘şaman’ o.

‘Ajda Greek Songs’ pop tarihimiz açısından gerekli bir çalışma. Diğer dillerdeki şarkı toplamalarının da yapılmasını, Petrol’ün Fransızcası’yla ve ‘Sensiz Yıllarda’nın Japoncasının da dinleyiciye ulaşmasını ümit ediyoruz. Bir de 1977 ve 1979’da çıkan ‘Süperstar’ ve ‘Süperstar 2’ adlı efsane plakların yeniden basılmasını...
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.