ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 13 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Bu turne hiç bitmesin!Sayı: 1021 - 03.06.2010


Tam 21 yıl önce, 1989 yılının 24 Haziran’ında, İstanbul Festivali kapsamında yine aynı sahnede hayranlarını büyülediği ilk İstanbul konserini, yaş engeli nedeniyle izleyememiş jenerasyonum için çok önemli bir gece yaşandı pazartesi akşamı Açıkhava’da. Dünya popüler müzik sahnesinin en önemli figürlerinden, usta ozan Bob Dylan, Pozitif organizasyonu ve Garanti sponsorluğuyla, bir kez daha İstanbul’daydı. “Hiç Bitmeyen Turne”sinin 22. yılında, neredeyse başladığı yerde, aynı heyecan ve enerjiyle...

Konserin kesinleştiği açıklandığı günden beri 31 mayısı iple çeken ve biletleri haftalar öncesinden tüketen 5 bin hayranı Açıkhava’ya yerleşme çabasındayken, Bob Dylan ve ekibi konsere, efsanevi albüm Blonde On Blonde’nin açılış parçası Rainy Day Women # 12 & 35”le hızlı bir giriş yaptı. Konserde ağırlıklı olarak 60’lı yıllarda yazdığı unutulmaz şarkılarını seslendireceğinin sinyallerini daha ilk şarkıdan veriyordu.

Dylan’ın gitar, synthesizer ve mızıka arasında gezindiği gecede ona, gitarda Charlie Sexton ve Stu Kimball, pedal steel gitarda Donnie Herron, basta Tony Garnier ve davulda George Recile’den oluşan usta ekibi eşlik etti. Ekibin siyah fonda devleşen gölgesi, bize Açıkhava’da olduğumuzu nadiren hatırlatsa da, müzik aletleri ve amplifikatörlerle süslenmiş sade sahne ve sadece müziğe odaklanmış altı usta müzisyen seyircileri, Bob Dylan ve ekibinin garajında, keyif için çaldıkları bir seansı dinlemeye davet ediyordu.

Dylan, gece boyunca The Freewheelin’ Bob Dylan (1963) albümünden A Hard Rain’s A-Gonna Fall ve Masters Of War, Highway 61 Revisited (1965) albümünden albümle aynı adı taşıyan unutulmaz şarkısıyla Ballad Of A Thin Man, Blonde On Blonde (1966) albümünden Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again, Most Likely You Go Your Way (And I’ll Go Mine) ve tüm Açıkhava’nın hep birlikte eşlik ettiği Just Like A Woman, John Wesley Harding (1967) albümünden I’ll Be Your Baby Tonight ile Nashville Skyline (1969) albümünden Lay, Lady, Lay şarkılarıyla, adeta 60’lı yıllarına saygı duruşunda bulundu.

Time Out Of My Mind (1997) albümünde yer alan Cold Irons Bound, Love and Theft (2001) albümünde yer alan Honest With Me ile Modern Times (2006) albümünde yer alan Spirit On The Water ve Thunder On The Mountain şarkılarıyla da modern zamanların en iyi örneklerinden birkaçını İstanbullu hayranlarıyla paylaştı.

Dylan, Açıkhava’yı tıklım tıklım dolduran 5 bin hayranının ısrarcı alkışlarıyla sahneye döndüğünde hoparlörlerden yükselen Like A Rolling Stone rifleri Açıkhava’yı ayağa kaldırdı.

Dylan, şiirleri haricinde ağzından dökülen yegâne kelimenin “Teşekkürler” olduğu gecede, seyirciye gerçek teşekkürü en iyi bildiği dilde söyledi. Gecenin son şarkısı All Along The Watchtower, 16 Dylan klasiğini kanlı canlı dinlemiş olmanın verdiği keyfi saklayamayan seyirciye görkemli bir teşekkür niteliğindeydi.

Dylan şarkılarına ve canlı performansın en saf haline doyduğumuz İstanbul konserinden tam bir hafta önce 69. yaşını kutlayan bu büyük üstadın bir 21 yıl daha sonra Açıkhava’da konser verebileceğine inanmayanlara... Bu turne hiç bitmez!

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.