ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1925
Şu an 23 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Bize bir Kaçak yeterSayı: 957 - 01.03.2010


Başlangıçta sanal âlemdeki gözdelerimizden olan Kaçak, ilk albümü ‘Silahlı ve Tehlikeli’yi geçtiğimiz haftalarda On Air Müzik etiketiyle yayınladı. Grubun ve albümün isimlerinden neredeyse suç damlarken, grup söyleminin iyilik üstünden hareketlenmesindeki ikilem doğrusu hoşuma gitti. Hani Eric Hobsbawm’un yazmaya kalksa bu kez üstesinden gelemeyeceği kadar ‘Tuhaf Zamanlar’ımızın, suçu iyilik aramak olan ‘kaçak’ı gibi bu arkadaşlar, ‘Silahlı ve Tehlikeli’ albümleriyle. ‘Silahlı ve Tehlikeli’ indirgediği çözümlemeler veya önüne koyduğu doğrulardan da öte oyuncaklı dili ve isyanlarındaki tutarlılığından ötürü tam kıvamında bir albüm. Üstüne cayır cayır düzenlemeleri, tertemiz yorumları ve beyinde şantiye kurmayan kaydı da ekleyince ortaya çıkan sonuçtan sanırım hepimiz memnunuz. Hatta sert ve yakıcı müziklerinden başka silahı; hiddetli sözlerinden öte tehlikesi olmayan ‘Silahlı ve Tehlikeli’ bana kalırsa Türkiye’deki rock ortamına yapılmış en sıkı başlangıçlardan biri. Ekipte kimler olduğunu düşünüce bu sonuç şaşırtıcı değil. 2005’te Nokia Supersound yarışmasında ilk iki dereceyi paylaşan Övünç Dan ve Ali Seval grubun temellerini, bu işlerin artık kitabını yazmakta olan prodüktör Tarkan Gözübüyük’ün önerisiyle 2006’da atmışlar. Gitarda Hüseyin Can, basta Tuncay Mağden ve davulda Burak Ersoy’un katılmasıyla bugünkü şeklini alan grup o zaman bu zamandır ortak akıl ve tek vücut halinde çalmayı sorunsuz gerçekleştirebildiği için, kalıcı olmaya dair çok olumlu sinyaller veriyor. Hatta çift vokal yapan Ali ve Övünç sayesinde iki solistliliği bir rekabet unsuru olmaktan çıkarıp avantaja dönüştüren Kaçak’ın bu anlamda Türkiye’dekilerden çok, Kiss ve Alice in Chains gibi ABD’li sıkı muadilleri var. Hakeza kendileri böyle bir kategorizasyona ne der bilemiyorum fakat ben kendilerine 70’lerde çıksa hard rock, 90’larda çıksa grunge grubu haydi haydi derdim. Fakat onların bu gibi kalıplarla anılmaktan önce parçalarını çalmak ve kaydetmek gibi öncelikleri âşikâr olduğundan yeterince demlerini aldıktan sonra bir albüm çıkarmalarını ‘beklediğimize değdi’ cümlesiyle karşılamalıyız. Bu arada albümün sansürcü kafalar için hakikaten silahlı ve tehlikeli bellenebilecek parçaları olarak ‘Susmalı Artık’ ve ‘Slogan Yok’u anmalıyız. Gerçi Kaçak bu parçalardan ilkinde bipleyerek, ikincisinde küfürleri punduna getirmek suretiyle otosansür uygulamış ancak hepimizde bir ‘gavat’ algısı az çok vardır diye tahmin ediyorum. Antrparantez Ada: Zombilerin Düğünü filminde kullanılan ‘Evlensen’ ve Övünç Dan’ın kız arkadaşına doğum gününde hediye ettiği ‘Silahlı ve Tehlikeli’ albümün öne çıkan diğer parçaları.

Kaçak isyanını alenen sergilediği albümünün kitapçık metninde de diyor ki: ‘Sen olduğun için, biz olduğumuz için müzik var...Bizim dışımızda sadece onlar var. Yüzeysel, cahil, asalak yapılarıyla sadece birer aracılar...’  İşte bu aracıların robot resimlerini hepimiz kişisel geçmişlerimizin bize dayattığı şekillerde çizdiriyoruz ancak Kaçak’ın eşgal tarifi müzik sektörünün bazı adamlarına birebir uyuyor. Kim olduklarını söylerdim ancak hakkımda yeni davalar açılsın istemiyorum, bize şimdilik bir Kaçak yeter de artar bile!


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.