ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 20 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Attıkları her adımı takip edin...Sayı: 942 - 08.02.2010


İskoçya’nın hünerli popçularından Sandi Thom hiç bir şeyi umursamayan dünyaya çok geç geldiğinden dem vurup ‘keşke saçımdaki çiçeklerle bir punk rockçı olsaydım’diyor, dillere en pelesenk parçası ‘I wish I was a punk rocker’da. İsveç’in dansa kışkırtan topluluklarından Teddybears ise yanına Iggy Pop’u katmış olmanın haklı gururuyla, korkusuzca dinlemekte olduğu müziği aynı içtenlikteki herkesin duyabileceğini söylüyor şeker şurup parçası ‘Punk Rocker’ vasıtasıyla. ‘Çünkü ben bir punk rockçıyım, evet öyleyim’ diye kendi kendisini de onaylıyor bunu yaparken.

Kim ne olmak istiyorsa olsun tabii ancak bana kalırsa punk, zamanın ne içinde ne de dışında olduğu için Thom’un hayıflandığı kadar uzakta veya Teddybears’ın böbürlendiği kadar yakında bir yerde değil. Kaldı ki ‘punk nedir, ne değildir; punkçı kimdir, kim değildir; 2010’a savrulurken bu kültürün azameti kalmış mıdır’ türünden sorulara, dünyanın rock tarihini yazanlar dahi birbiriyle tutarlı yanıtlar verememişken, bendeniz iddialı ifadelere sapacak değilim. Ancak ‘yekpare, geniş bir anın parçalanmaz akışında’ düzen karşıtı temalarıyla devrime giden yolun en sahici sığınaklarından biri olduğunu bildiğim bu müziği ve onun anarşist- nihilist çığlıklarını herhalde sonsuza dek savunabilirim. Dolayısıyla Joe Strummer’ın aziz ve Joey Ramones’un selvi boylu hatıraları önünde saygıyla eğilip, Johnny Rotten’ın kuduruk ruhunu hayranlıkla selamlayarak Türkiyemizin en gerçek punk topluluğu Rashit’in mini albümü Dinozor’u duyurmak istiyorum. Üstüne üstlük Rashit gibi ne yapmak istediğini bilen ve çizgisini hiç bozmayan bir topluluğun Ossi Müzik gibi ne yapmak istediğini bilen ve çizgisini hiç bozmayan bir firmadan albüm yayınlaması uzun zamandır duyduğum herhalde en sevindirici haber. Her iki taraf için de verimli bir işbirliğinin başlangıcı olması temennisiyle dönelim Rashit’e ve onun mini mini ‘Dinozor’una.
90’lı yılların başında yeraltı punk kültürü içinde kurulan Rashit, o dönemde üç demo kaset, üç split kaset (her biri yeraltında hatırı sayılır yabancı gruplarla birlikte), iki kırkbeşlik ve bir LP yayınladı. Aynı zamanda çok sayıda uluslararası toplama albüme de şarkı verdi ki, bunların bir çoğu kâr amacı gütmeyen yardım çalışmalarıydı...

1999’da Kod Müzik’in ‘Telaşa Mahal Yok’ albümünü yayınlaması ise Rashit’e ‘Türkiye’de basılmış ilk punk rock albümünün sahibi’ ünvanını getirirken; büyük plak şirketlerini de farklı seslere yer vermeye zorlayıp bugün yapılan punk rock veya alternatif rock gibi gitar müziği türleri için gerekli altyapıyı oluşturdu. Tabii o yıllarda punk tavrı ‘çengelli iğnemi takarım, vazifeme bakarım’dan fazlasını ifade ediyordu ancak, genel olarak Rashit’in işinin çok kolay olmadığı bir toplum bizimkisi. Hatta gruba dönen gitarist Tolga Özbey’in dediği gibi özetlemek yerinde olur: “Punk da diğer muhalif kimlikler gibi içi boşaltılarak, kapitalist bir metaya dönüştürülmüştür. Punk gibi giyinebilir, punk tarzında müzik yapabilirsiniz ama punk olduğunuzu iddia edemezsiniz. Tüketim toplumunun bir bireyisinizdir ve punk da seçebileceğiniz rol modellerden biridir.

Günümüzde kişisel özgürlük diye bireylerin önüne sunulan tüm seçenekler gerçek birer esarettir...” Gruba dönmek demişken Rashit artık dört değil, beş kişiden oluşuyor. Ego problemleriyle baş etmek zorunda olmak şöyle dursun, uzun yıllardır birlikte çalışmanın getirdiği ayrıcalıkla, sonunda karıncalar gibi ortak bir bilince sahip olduklarını söyleyen grup elemanları, aralarındaki gönül bağı ve ayrıca telepati sayesinde, gerek sahnede gerek stüdyoda sürecin tıkır tıkır işlediğini ekliyorlar, ki grup sound’unu her şeyin önünde tutan Rashit için bu büyük bir avantaj. Nasıl bir şey yapmak istediklerini stüdyoya girmeden önce zihinlerinde oturtsalar bile deneysellik payını yine her zaman bırakan topluluğun albümlerinde en çok dinlenen parçalar ise genelde ‘One take’lik kayıtlar. 

Konuk, küçük İskender

Tabii Rashit’ten söz ederken sözlerin dünyasına girmemek de olmaz çünkü, şiirin ifade etmek istediği duygunun kendilerini ele geçirerek bestelerin çıkmasına izin veriyor bu adamlar. Bu nedenle onlar böyle şarkılar yapıyor, başkaları yapamıyor. Ayrıca ‘Dinozor’da Rashit’in rock’n roll içinden gelen iki şair konuğu var:  küçük İskender ve Teoman. küçük İskender sözleri kendisine ait olan ‘İyi Şeyler’i teatral vokalleriyle seslendirirken Teoman da ‘Yakın Ölüm Deneyimi’ne kendine has halleriyle eşlik ediyor. Bunların yanında mini albümümüzde ‘Yükseliyor Ateşim’  ile efsanevi garage-punk grubu Cmuk’un ‘Dinozor’ parçası sansürlü ve sansürsüz versiyonlarıyla yer alıyor.

Bu arada Rashit gibi bir grup için Sevgililer Günü’ne özel albüm çıkarmanın bir çelişki olup olmadığını sorduğumda y-vokalist Oğuz Taktak dedi ki: “ Topluca alışveriş sepetinin içine girerek Sevgililer Günü hediyelik eşyası oluyoruz evet ama bir önceki albümde (Herşeyin Bir Bedeli Var) tüketim toplumu eleştirisi yaparak zaten bizlerin de müşterilerin hayalini kurdukları bir tüketim nesnesi olduğumuzu söyledik.Tabii biz biraz daha farklı bakıyoruz o özel güne, terk edilen sevgililerin sinir oldukları eski sevgilileri için Dinozor diyoruz”.  Her neyse, elçiye zeval olmaz. Dinozor’unu kaybetmiş, kaybetmemiş herkese Rashit’in attığı her adımı takip etmesini önerir; baharda çıkması planlanan new wave-post punk albümü gözlerim yollarda beklerim.

Fotoğraf: 90’ların yeraltı punk kültürünün evladı Rashit.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.