ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 22 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Gleen Gould'u yeniden icra etmek...Sayı: 926 - 15.01.2010


1955 Haziranı'nın ortalarında Kanadalı genç piyanist Glenn Gould o zamana kadar meslektaşlarının dönüp de pek bakmadıkları dahası çalınmasına da pek ihtimal vermedikleri bir eseri kayda alıyordu... Ertesi yılın ocak ayında müzik marketlerde yerini alan albüm Bach'ın 'Goldberg Çeşitlemeleri'ni muhtemelen ilk kez LP olarak dinleyicilerle buluşturuyordu.

Bach'ın sadece Kromatik Fantezi, İtalyan Konçerto ve Busoni-Liszt uyarlamaları gibi eserlerinin çalındığı bir dönemde Gould, Goldberg kaydıyla çok ciddi bir başarı yakalamış ve albüm tüm dünyada bestseller olmuştu. Esere piyanoda tarihsel anlamda doğru ve tutarlı bir yaklaşım getiren Gould, barok dönemin ruhunu söz konusu kayıtta yakalamayı başırıyordu. Sanatçı Goldberg kaydında hem ifade ve teknik anlamda hem de tarihsel anlamda müziğin özüne dayanan bir noktadan hareket etmiş ve dönem enstrümanı sayılmayan piyanoda gerçek anlamda otantikliği sağlamıştı. Piyanistlikten çok müzisyenliğe ve müziğin kendisine önem veren sanatçı bu kayıdı ile müzik dünyasında Bach'ın klavye eserlerinin yeniden keşfedilmesini sağlıyordu.

Geçtiğimiz günlerde uzunca bir süredir piyasada bulunmayan Gould'un 1955 Goldberg performansı Sony BMG etiketiyle, 1982’de ölen sanatçının ölüm yıl dönümüne denk getirilerek piyasaya sürüldü. Tamamen yeniden ele alınan kayıt Gould'un 1980'lerde hayalini kurduğu bir ses kayıt teknolojisininde gerçeğe dönüşmüş hali.

Geçtiğimiz haziran ayında Toronto'da Glenn Gould Stüdyosu'nda yeniden kaydedilen eser, ilk bakışta inanılmaz gelse de 21. yüzyılda ses kayıt teknolojilerinin geldiği noktanın çok açık bir kanıtı gibi. Albümün yeniden performans süreci Gould'un 1955 yılında gerçekleştirdiği eserin kayıtlarının MIDI (Musical Instruments Digital Interface) protokolüyle önce bir bilgisayara aktarılmasıyla başlıyor. Bu protokolle kaydedilen orjinal kayıt Yamaha'nın Disklavier grand piyanosunda tıpkı piyanist çalıyormuş gibi, tuşlar yeniden harekete geçirilerek eser yeniden seslendirilmiş oluyor. Bilgisayar piyanistin hangi tuşa ne zaman hangi kuvvette, hangi tempoda bastığını kaydeder.

Bu kayıdın sonrasında Yamaha'nın Disklavier grand piyanosuna gönderilen veriler, tuşların altında bulunan ve Yamaha'nın geliştirdiği bir teknoloji ürünü olan, microprocessor'lü hareket eden elektro mıknatıslar, tuşları ve pedalları tıpkı piyanist piyanosunun başında çalıyormuş gibi hareket ettirerek seslendirmeyi gerçekleştirir. Yıllar öncesine ait mono kaydın yeniden yorumlanması yoluyla orjinal kayıttan çok daha üstün bir ses kalitesinin elde edildiği albüm Stereo Surrond versiyonun yanı sıra kaydın kulaklıkla dinlerken de yüksek kaliteli bir ses alınmasını sağlayan Binaural Stereo versiyonunu da içeriyor. Zenph Stüdyoları mühendislerinin hayata geçirdiği proje ilk bakışta biraz bilimkurgu olarak görünse de hali hazırda birçok efsanevi tarihsel kaydın bu yöntemle yeniden seslendirilmesinin de başlangıcını oluşturuyor. (Art Tatum'un 1933 tarihli Piano Starts Here albümü re-performance serisinin bir sonraki albümü.)

Sanatçının artık bir efsane mertebesine ulaşmış 1955 yorumunun yeniden seslendirilmiş kaydı ve 1981'de ölümünden bir yıl önce gerçekleştirdiği son Goldberg kaydı şu sıralar Türkiye'de de bulunabiliyor. Her iki albümde Gleen Gould'un yıllar içinde değişen müzikal yaklaşımını, duygusal iniş çıkışlarını, teknik anlamdaki olgunluğunu ve esere getirmiş olduğu eşsiz yaklaşımı görmek adına iyi bir fırsat.

Gleen Gould /Bach: The Goldberg Variations 1955 Performance / Sony BMG
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya 2 yorum yapılmış.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.