ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Prof. Dr. Raif Gülcan...Sayı: 888 - 18.11.2009


Eğitimci kişiliği ve liderlik yetisiyle bir “Cumhuriyet öğretmeni” olma özelliğinin getirdiği tüm erdemleri üzerinde barındıran değerli hocamız Prof. Raif Gülcan, yaş haddinden emekliliğinin üzerinden çok kısa bir süre geçmesiyle birlikte ne yazık ki, artık aramızdan tamamen ayrıldı.

Öğretmen okulunda başlayan müzik eğitimciliği serüveninde en çok değer verilen “zamanı iyi kullanma” özelliğini, sanki bu konuda da başarıyla yerine getirerek, emekliliğe ilişkin tüm ayrıntıların sevgili eşiyle birlikte sakince üstesinden geldikten hemen sonra, halen çok değerli düşüncelerine ve ders desteğine gereksinim duymamıza rağmen, bu görevi bizlere devretti.

Prof. Raif Gülcan, 50 yıllık aktif çalışma hayatında pek çok öğrenci yetiştirmiş, müzik eğitimine ilişkin yaratıcı çalışmalar yapmış, kurumsal gelişmelerin odağında yer almış, sanatsal etkinliklere öncülük etmiştir. Bilimsel, sanatsal ve eğitsel kaygıyla yapılan tüm etkinlikleri, müziği türlerine göre ayırmadan, kurumsal paylaşım duygusunu yitirmeden ve kimseyi kayırmadan desteklemiştir.

Marmara Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Bursa Uludağ Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Denizli Pamukkale Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı ve son olarak Abant İzzet Baysal Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda genel olarak Bölüm Başkanlığı ve Anabilim Dalı Başkanlığı ile geçen çalışma hayatı başarılarla doludur.

Kendisinin, kişiler arasında akademik unvanlarla gelişebilecek olası baskıları baştan reddeden tavrı ve herkesi karşılıklı saygıya iten üstün idarecilik yeteneği ile kuruma yaptığı katkı, sürekli gelişmenin ana kaynağını oluşturmuştur. Bu anlayışla beliren paylaşımcı çalışma ikliminin getirdiği kurumsal gelişme sayesinde, kurum içerisinde gereksiz huzursuzlukların önü kesilmiştir.


Değerli müzik eğitimcisi Raif Gülcan, üst düzey yöneticilerin veya çeşitli kişisel ilişkilerle bölüm içerisinde olumsuz rol oynayabilecek alan dışı kişilerin, bölümle ilgili konulara karışmalarını kesin olarak önlemiştir. Paylaşımın ve eşitliğin ön şartıyla gelişen karşılıklı eleştiri ve öz eleştiri ortamı; bölümün kendi iradesiyle ve kimsenin çiğnenmemesiyle gerçekleşen herkesi kapsayıcı demokrasi anlayışı, akademik birimlerin bilimsel düzeyi için çok gerekli bir durumdur. Ancak, bu doğru yönelimlerin varlığıyla, kurumsal ve mesleki kişilikler ile üniversiter başarının ve ulusal/uluslararası verimliliğin temelleri bir kurumda oluşabilir. Eğitimciye, bilim adamına ve sanatçıya yalnızca bu anlayış yakışır.

Prof. Raif Gülcan, müzik eğitiminin çok gereksinim duyduğu çocuk veya eğitim şarkıları alanında, öğrencilerinin kendilerine özgü yaratılarına fırsat tanıyabilmek ve onların mezuniyet aşamasında kendi yazdıkları şarkılarıyla öncelikle anne ve babalarını selamlamaları, daha sonra da meslek hayatlarında bu özelliklerini kullanmaları amacıyla “Beste Günü” düzenlemiştir. Bu çalışmalarda öğrencilere teknik dayatmalardan çok, onların estetik kavrayışlarını ve yaratıcı özelliklerini öne çıkaran “öğrenci merkezli” bir anlayışı yeğlediği gözlenir.

İzzet Baysal Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı “Doktora” programının YÖK’den geçmesinde onun bu kararlılığı göstermesinin, kişisel dostluklarının ve idari zamanlamasının rolü büyük olmuştur. Abant İzzet Baysal Üniversitesi bu programa kavuşan öncü üniversitelerden birisi olmuştur. Anabilim dalı içerisindeki akademik yükselmelerin gerek bu programda öğrenci olarak, gerekse bu programda ders vererek gerçekleşmesinin yolu da böylece açılmıştı.


Anabilim dalının sanatsal turnelerine elinden geldiğince yurt içi ve yurt dışında katılmaya özen gösteren Gülcan, bu çalışmalara sanılanın çok ötesinde verdiği manevi destekle birlikte, yaptığı tanıtım görevinin yanı sıra, sergilenen etkinliğe ilişkin detayları ve müzik eğitiminin inceliklerini kapsayıcı detayları bir “fırsat eğitimi” gerçekleştirmek amacıyla her zaman izleyicilere aktarmıştır.

Odasının kapısı kendisi içeride olsun olmasın herkese ve her zaman ardına kadar açıktı. Öğrenciler ve öğretmenler gerek idari çözüm gerektiren konularda, gerek mesleki sohbetler için, gerek ödev göstermek için, gerekse de özel konuları için bu kapıdan çekinmeden içeriye girerlerdi. Yine, sabırla ve mutlaka bir çay içmek şartıyla herkesi sonuna kadar dinlerdi. Zaten, onun bu tavrı ile daha baştan sorunların % 50’sinin çözümü de gerçekleşmiş olurdu.

Hocamızın aramızdan ayrılışı ile birlikte, emek veren ve değer üreten simge hocalarımıza, mesleki anlamda aramızda geçen ne olursa olsun her zaman saygı duymamız gerekliliğini ve emekli olan hocalarımızı zaten dalgaların yavaş, yavaş kıyıya getireceğini, bir de buna elimize fırsat geçince bizlerin olumsuz katkılarda bulunmasının gereksizliğini ve aceleciliğini bir kez daha anlamış ve gerekli dersleri almış olduğumuzu umuyoruz.

Saygın, sakin, babacan, yardımsever ve eğitimci kişiliğiyle Müzik Eğitimi Anabilim Dalı dışında da, herkesi etkileyen örnek davranışlara sahip olan değerli müzik eğitimcisi Prof. Raif Gülcan’ı, iz bırakan anısıyla her zaman hatırlayacağımızı belirterek, ülkemizin müzik eğitimi bağlamında onun bizlere devrettiği bu ulvi görevi, aynı duyarlılıkla kuşaklar boyu sürdüreceğimizin sözünü veriyoruz.

Prof. Raif Gülcan, Bolu’da uzun yıllar sürdürdüğü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölüm Başkanlığı ve Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığının yanı sıra, yıllar önce Bolu’da uzun süre öğretmenlik de yapmıştı. Son bir örnek davranışla ailesi tarafından organları bağışlandı. Büyük bir katılımın olduğu cenazesine günümüzdeki sevgili öğrencileri ile birlikte, Bolu’da yıllar önce emek verdiği vefalı öğrencileri de gelmişti. Çok sevdiği Bolu’da şehri gören bir tepede toprağa verildi. Ruhu şad olsun, ışıklar içinde yatsın…



*Doç. Dr.  Abant İzzet Baysal Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.