ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 17 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Müziğe İstanbullu bakışSayı: 886 - 16.11.2009


Herkesin bildiği ya da bildiği sandığı hep 'evrensel' sıfatıyla andığımız 'müzik', gazeteci Ali Deniz Uslu'nun araştırmasıyla irdelendi.

Cumhuriyet gazetesi müzik yazarlarından Ali Deniz Uslu, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Anabilim Dalı, Genel Gazetecilik Yüksek Lisans Bölümü bitirme tezini, Türkiye'deki müziğin Cumhuriyet döneminden bu güne kadar geldiği dönemde yaşadığı kırılmalarını 'İstanbullu Müzik' araştırması odağında kuruyor.

Uslu, tez çalışmasında müzik yazarları, gazeteciler, müzisyenler ve müzik  şirketleri çalışanlarıyla görüşerek onların bilgilerinden yaralanıyor.

Müzik medyası dinamiklerine, müzik severlerin medyayı, özellikle de müzik yazarları ve eleştirmenlerini ne kadar takip ettiği sorularak başlanan  araştırma, kentli müzik kavramının tanımlarına kadar uzanan bir soru yelpazesiyle devam ediyor. Türkiye'deki müzik medyası ya da müzik basınından bahsetmenin zorlukları da görüşmecilerle sıkça konuşuluyor ve sonuç bölümünde ayrıntılarla aktarılıyor.

'İstanbullu müzik' kavramı

Uslu, çalışmasının çerçevesini 'İstanbullu Müzik' üzerine çizerken, araştırmasını medyanın bunu güdülemesi üzerine yönlendiriyor.

Gazeteci Uslu, çelişkilerin şehri İstanbul'un sanatı da bildiği gibi yaşadığını, Doğu'dan kopmadan Batı'ya yüzünü çevirmesine dikkat çekerken, şehrin geçmişini kültüründe korumaya çalışırken, popüleri de kucakladığını belirtiyor.

İstanbullu müziğin oluşmasında önemli katalizörlerden biri de şehrin bir festival kentine dönüştürülmesi için harcanan emek olduğunu vurgulayan Uslu, dev konserlerle, festivallerle şehri sarmalayan kültür turizminin gelişme katkısının şüphesiz olduğunu vurguluyor.

Müziğin metalaşması, gelir kapısı yapılması ve pazarlanmasının da sermaye-müzik ilişkisinin temellerini sağlam kazıklara bağladığını düşünen Uslu, müziğin ve kültürün artık sermayenin kendini sınama aracına dönüştüğünü ifade ediyor.

Medyada müzik

Uslu, araştırmasında müzik yazılarının medyada yer alışını eleştirirken birçok gazetenin ve eklerin magazin boyutunda müziği kullandığını savunuyor.

Çalışmasında görüşülen medya ve müzik dünyasında isim yapmış 22 kişinin tamamının müzik medyası kavramının oluşmadığını belirttiğini ifade eden Uslu, var olanın da kendi kurallarıyla, sistemin araçlarıyla yönlendirildiği görüşünü savunduğunu anlatıyor.

Şeytan üçgeninde müziğin çırpınışları

Gazeteci Ali Deniz Uslu, araştırmasında, müzik pazarının, popüler kültürün ve eğlence sektörünün şeytan üçgeninde gelişmeye, büyümeye ve elbette yaşayan her şey gibi bunu da tüketerek yapmaya da devam ettiği sonucuna varıyor.

Uslu, İstanbul gibi kültür başkentliğine soyunan, dünyanın sayılı metropollerinden sayılan bir şehirde olunca, şehrin kültürünün müzik üzerindeki etkisi ve medya üzerinden yorumlanmasının zorunlu bir seçenek olduğuna dikkat çekiyor.

Cumhuriyet

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.