ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1861
Şu an 4 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Arabesk müzikte anlamSayı: 860 - 07.10.2009


Müzik, duyguları ve karakteri yansıtmaktadır. Eğer iyi müzik ise dinginlik, erdem verir insana. Sevgiyi ve neşeyi verir. İnsanın yüreğini ferahlatarak, aralarında dostluk kurarak birlik sağlar.  Arabesk müzik ise tarihsel toplumsal gerçeklere dayanmaktadır. İnsanlarımızı etkileyen sosyal kültürel bir olgudur.  
TRT de yasaklanmış müzik arabesk kendine ait mekanı olmamakla birlikte dolmuşlardan minibüslere, gazinolara, evlere hayatın her alanına taşınmıştır.  

Arabesk müziğin içeriğinde yaşama, sahte dostluklara, sevgiliye isyan vardır. Bununla birlikte depresyon, ümidin var olmayışı, yalvarış yakarış gibi öğeler sık sık göze çarpar. Köyden kente göç eden kendisini dışlanmış hayallerini yıkık bulan kitleler ifade etme imkanı bulmaktadır. İşsizliğin, yoksulluğun yanı sıra sevdiği kızla evlenemeyen gençlerin öfkesi de açığa çıkarılmaktadır: Buradaki sözlerin bazıları örneğin; “Hatasız Kul Olmaz”, “Hor Görme Garibi”, “Bir Teselli Ver”, “Batsın Bu Dünya”, “Yazıklar Olsun” şeklindedir. 

Bu müzikle örgütlenip sokağa dökülüp alanlarda haykırmak değil tam tersine içindeki sesle sadece kendine isyan ve başarısız aşklar günlük dertler alıp umutsuzluğu ve başarısızlığı dile getirmektedir.  

Arabesk müzik sorunların  üzerinde durmaz. Bunalımın müziğidir. Sorun üzerine sorun yaratır. Fakat kişiler umutsuzluğun içersinde kendilerini bularak rahatlamaya çalışmakta fakat daha da çok acı çekmekte.
Gerçeğe karşı kaderciliği ön plana çıkarmaktadır: Arabesk, basit bir feryat  ile duyguyu olabildiğince sıradanlaştırmaktadır.  

Medyanın halk bunu istiyor nitelemesi yapması da arz-talep yaklaşımıdır.  Bu müzik Anadolu da gerekse büyükşehirlerde yaşayan düşük sosyo-gruptan düşük gelirli aileler tarafından da benimsenmiştir.  Dinlenilmesindeki etkenlerse toplumsal sorunlar ve bireysel (aşk gibi) başarısızlıklardır.

Müziğin önemini ifade eden Aristo’nun “Bence eğitim müzikle başlamalıdır”  sözünü anımsatmadan
geçemeyeceğim.  
 



E-Posta: ozgkara@hotmail.com

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.