ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1921
Şu an 13 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Nardis’te Avrupa cazı rüzgârı esti...Sayı: 831 - 21.07.2009


16. Uluslararası İstanbul Caz Festivali kapsamında Nardis Jazz Club’da gerçekleşen European Jazz Club, yani Avrupa Caz Kulübü konserleri, festivalin en rağbet gören etkinliklerindendi. Yerli ve yabancı sanatçıların aynı sahneyi paylaştığı performanslarda, izleyiciler caza doydu.

3 Temmuz’da sahne alan Cenk Erdoğan Trio, Hollandalı saksafon sanatçısı Tineke Postma’yla birlikte etkinliklere leziz bir başlangıç yaptı. Postma, gerçekten Avrupalı lirizmine sahip naif bir müzisyen; bu konserlerin en güzel yanlarından biri dinleme fırsatı bulamadığınız Postma gibi yabancı müziyenleri keşfetmek.

Ertesi gün genç neslin en yetenekli piyanistlerinden Genco Arı, son anda grubunda olan değişimlere ve misafir bir sanatçının gruba dahil olmasına rağmen, zor bir konserin üstesinden bileğinin hakkıyla geldi.

Randy Brecker’ın eşi olan ve İstanbul’a bebeğiyle gelen Ada Rovatti’yle sahne alan Arı, kendi bestelerinden ve “Caravan” gibi standartlardan oluşan bir performans sergiledi. 6 Temmuz’da piyanist Mike Del Ferro’nun eşlik ettiği Yıldız İbrahimova’nın konseriyse tam bir izdihama yol açtı. Her ne kadar İbrahimova’nın etnik şarkılardaki performansı, sesine daha çok yakışsa da, “Round Midnight”taki performansı dinleyicilerin tüylerini diken diken etti.

Acilen albüm yapılmalı

Ertesi gün, Kamil Erdem Trio’nun, Fransız asıllı Rene Sopa’yla gerçekleştirdiği performans ise konserlerin en başarılısıydı. Kemanda Nedim Nalbantoğlu gecenin belki de en renkli müzisyeniydi; biraz Erdem ve Sopa’dan rol çalarak tüm şarkılara renk kattı. Gece sonunda herkesin aklından, bu kadro Sopa’yla acilen albüm yapmalı, diye geçiyordu.

Festivalin belki en yavan konseri 9 Temmuz’da, Nilüfer Verdi’nin, kontrbas sanatçısı Andreas Buchmann’la sergilediği performanstı. Gecenin tek set olarak erken noktalanması birçok seyircide hayal kırıklığı yarattı. 14 Temmuz’daki Ayşe Tütüncü Üçlüsü ve Mathias Eick birlikteliği çok hoş bir performanstı. Tütüncü müzikal yaşamına, yıllarla tadı oturan bir şarap gibi devam ediyor; ona eşlik eden Eick ise Myspace’te keşfettiğim ve ilk kez canlı izlediğim bir genç yetenek. Kuzey cazını temsil eden Henriksen ve Molvaer’den bu yana yetişmiş en yetenekli genç trompetçilerden.

Konser serisinin sonuncusu 15 Temmuz’da, Marc Sinan’ın Alman müzisyen dostlarıyla gerçekleştirdiği ‘Fasıl’ projesi oldu. Sinan’ın projesi Doğu - Batı arasında müzikal bir köprü kurma emeliyle temelleri atılmış. Nardis’te gerçekleşen dört ‘Genç Caz’ etkinliği de profesyonel gruplar kadar rağbet gördü.  Tüm konserlerin biletlerinin önceden tükenmesi, ücretsiz konserlere rağbet, Türk müzikseverlerin caza ilgisinin arttığına delil teşkil eder mi bilinmez. Aynı hevesin Nardis’in sene boyunca devam eden konserlerine de yansımasını umalım...

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.