ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 16 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Toplumsal çürümenin en büyük göstergesi arabesktir.Sayı: 822 - 08.07.2009


Zülfü Livaneli'nin mutluluk isimli romanının kahramanlarından Prof. İrfan'ın arabesk hakkındaki düşüncelerinin ana vurgusudur bu.

Romandaki ilgili kısım şöyledir:

Dünyada hiçbir normal insanın böyle bir müzikten zevk alamayacağını düşündü; çünkü bu müzik türünde uyum aranmıyor, güzel tınlılar yerine dinleyenin kulağına tornavida sokar gibi tiz bir sesle avaz avaz bağırıyordu. Profesör müzik sosyologu değildi ama ülkedeki çürümenin ne büyük göstergesinin bu müzik olduğuna emindi. Blues, Fado, Tango, Rebetika gibi bir eziliş feryadı değildi bu müzik türü; onlarla arasında içtenlik farkı vardı. Adına arabesk denilen, bu kente göç müziği, yaralı bir adamın haykırışı değil, yaralanmış taklidi yapan bir adamın sahte çığlığıydı. ("bir ayının böğürmesi" de diyebiliriz/avaz avaz) ene ünlü arabesk sanatçılar kıllı göğüslerini açıkta bırakan ipek gömleklerle geziyor ve pırlantalı Rolex saat takarak, spor Mercedes otomobile biniyor ve "ben ölüyorum, bitiyorum!" diye hıçkırıklara gömülmüş şarkılar haykırıyorlardı. Bu müzik sadece bir müzik olarak değerlendirilemezdi. bu seste, Ortadoğu’ya özgü bir kaypaklık, bir kandırmaca, bir yalan, güçsüz olanı ezme, güçlünün önünde ise el etek öperek riyakarca eğilme demek olan bir yaşam üslubu vardı.

Şahsında toplumsal çürümenin en dik alasını barındıran, kardeşi olan Ferhat Livaneli'nin bestelediği sözleri detone ötesi [detonelik kotu bir şeydir anlamında değil, Bob Dylan’ı saygıyla yad ediyoruz burada] sesiyle, ruhsuz bir şekilde [Dylan'dan farkı] seslendirip müzisyen olduğunu zanneden bir vasati sosyal demokrat, entelektüelin profesör bir beyin ağzından söylettiği hezeyanı.

Bu adam değil miydi 70'lerde sosyalist solda yer alan, Deniz Gezmiş'ler vs. için şarkı, türkü yapan, bu yüzden İsveç'e kaçan, tüm 1980'ler boyunca sosyal demokratlar için zararsız müzik yapıp halkçılık oynayan, 1990'lara gelindiğinde Medya Tower'lara kapağı atıp, servetine servet katan, Atatürkçülük yapan?

Hangi çürümeden bahsediyor Allah aşkına?

Arabesk yıllardır var ve olacak da, çünkü toplum içindeki bir kesimin [pek çoklarınca yok sayılan, yok sayılmaya çalışılan] hislerine tercüman oluyor. Blues, Fado olunca bir ezilişin feryadı oluyor da arabeskin benzer temalara sahip sözleri neden sahte oluyor?

Kim karar veriyor buna?

Bir şey batıdan gelince neden iyi oluyor da, Türkiye’den çıkınca kötü?

Bir müziğin kötü olma ölçüsü, söyleyenin bağırması mıdır?

Kıllı göğüslerin açılmasının, ipek gömleklerin, Rolex saatlerin müziğin kötü olmasına katkısı nedir?

Mercedes’e binilmesine, Rolex takılmasına mı karşıyız yoksa bu kişilerin bunu yapmasına mı?

Cevap ikincisi ise, nedir bu çekememezlik, bu ayrımcılık?

Bir de solcu olacak, hay Allahım.

Cuma gürün görüşene değin esen kalın


Müfit Semih Baylan
Editör

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya 3 yorum yapılmış.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.