ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1929
Şu an 18 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Karma felsefesinin iyi yanı...Sayı: 805 - 15.06.2009


Nostalji, yakın zamanlarda doğmuş bir sözcük değil. Ama sözcüğün üstüne gündelik hayattaki her türlü yansımasıyla çullanmamız yakın zamanlara rastlıyor. Müzik de buna dahil. Bir kere 12 Eylül’ün peşinden sürüklediği dönemde, keyifler kaçıktı. Dolayısıyla yaşam tarzı öğelerinin yerel adresi, kırdan kente göçün de etkisiyle acılı- acısız arabeskti. Özal’ın Jean Baptiste Colbert’e külahını ters giydiren ‘bırakınız yapsınlar bırakınız geçsinler’ modelinin realize olduğu 90’larda ise her şey gibi müziğin de çabucak tüketilmesi ve yeni arzlar yaratılması gerekiyordu. Bizler de önceki on yılda pop’a hasret kaldığımız için Aboneler’i, Borç istenen Corçlar’ı, abajur kadınları bir çırpıda yuttuk. 2000’lere geldiğimizde ise popçulardan sıkılıp onları kabuklarına geri gönderirken kurtuluşu 60-70-80’lerin müziklerinde bulduk. Fakat ilk başta hoş bir sürpriz gözüyle baktığımız oysa ki kaçınılmaz olan bu gelişmenin suyu kısa sürede çıktı. Çünkü kapıldığımız nostalji rüzgarında, sırf geçmişe ait diye her şeyi düşünüp taşınmadan öğüttük. Eğlence sektörü bu durumundan faydalanınca da ortalığı bir anda ‘Oldies but Goldies’ler, coverlar, Issız Adam’lar sardı. Oysa bu saranlar arasında iyiler olduğu gibi kötüler de vardı. Ve nesnel değerlendiremediğimiz takdirde gittiğimiz yol pek açık değildi. Neyse ki bilgileri, biriktirdikleri ve paylaşmaktan çekinmedikleriyle Cemal Ünlü, Naim Dilmener, Murat Meriç, Hakan Tok, Agop Çekmen, Gökhan Akçura, Ercan İmre, Gökhan Aya gibi adamlar ortaya çıkıp yazdıkları yazı ve kitaplar, yaptıkları radyo programları, çaldıkları partiler, yapımcılara açtıkları arşivler ile bizi besleyip, nostalji furyasında bir nebze bile olsa bilinçlenmemizi sağladılar. Yukarıda saydığım ve sayamadıklarıma eklenmesi gereken bir diğer isim olan Hakan Eren ise işi on parmakta on marifet yöntemiyle sürdürenlerden. Yapımcı, radyocu, menajer, müzik danışmanı ve hatta elektrik mühendisi olan Eren, kedisi Ossi’nin adını verdiği tek kişilik şirketiyle yıllar yılı piyasada olmayan müzisyen ve şarkıları;  plaklar, bantlar ve anılardan çıkarıp kaset ve CD formatında bugünlere taşıyor. Popüler müzik tarihimizde kendine has yorumları ve duruşları olduğuna inandığı güçlü isimleri, büyük bir özveri ve özenli arşiv çalışmaları neticesinde günümüze getiren Ossi Müzik, özellikle Karma ve En İyileriyle serileri sayesinde hem unutulmaz hem de unutulmuş nice 45’liği dedesinden bebesine dilimize doluyor. Kapak tasarımından, kartonet içeriğine kadar, yaptığı albümlerin her aşamasında tipik bir arşivci titizliği gösteren Hakan Eren, aynı hassasiyeti teknik anlamda da  gösteriyor. Bir çok  parça CD üzerine ilk kez aktarılırken orijinaline bütünüyle sadık kalınıyor ve yine tertemiz ses yakalanabiliyor. Niyeti bu olmasa bile, şarkıların orijinal versiyonlarıyla yapılmamış karma albümlere kibarca ders veren Ossi Müzik, dört yıl gibi bir sürede öyle çok albüme imza attı ki şu dar alanda bunların isimlerini zikretmek açıkcası çok mantıklı değil. Bu nedenle www.ossimuzik.com adresini ara sıra ziyaret etmenizi önererek kolay yolu seçiyorum. Çünkü şu an için önceliğimiz Ossi’nin en zamane albümü Bir Zamanlar Remix’te.
Remiks, şahsen çok hoşlandığım bir kavram değil. Çünkü işin teknik kısmındaki meşakkete saygı duysam da remiksler parçaların tıynetine çoğu kez ihanet ediyor. Ya da belki, Aphex Twin’inkiler dışında herhangi bir remiksi naçiz bedenimin kaldırması mümkün olamıyor. Meseleye Türk pop’u açısından baktığımızda ise durum daha beter. Çünkü en kalantor parça bile remikslendikten sonra ufak çaplı bir faciaya dönüşüyor. Bir Zamanlar Remix’i, yazlık eğlence müziklerinden ayıran olumlu yan ise kral DJ  Murat Uncuoğlu ve Emre HC’nin parçaların ruhuna sadık kalarak kendi marifetlerini göstermek uğruna 30 küsur yıllık emeklerin üstüne basıp geçmemiş olmaları.

Yasemin Kumral’dan  Bim Bam Bom, Funda’dan Affetmem, Füsun Önal’dan Oh Olsun, Güzin ile Baha’dan Gençlik Başımda Duman, Seyyal Taner’den Son Verdim Kalbimin İşine, Nil Burak’tan Birisine Birisine, Uğur  Akdora’dan Hayırdır İnşallah, Rezzan Yücel’den Bu Gece gibi 70’lerin birbirinden eğlenceli parçası bu albümde  orijinal vokal kayıtları bozulmadan remikslendiği için içiniz rahat olmalı. Bunların orijinalleri zaten daha önce muhtelif Ossi albümünde yayınlandığı için şimdi de günümüz sound anlayışına taşınmaları anlamlı bir çaba. Dahası bir çok DJ’in fason olarak yaptığına derli toplu bir yaklaşım örneklemesi açısından da Bir Zamanlar Remix doğru bir çalışma. 

Sezen Aksu da var

Vokal kayıtları olmadığı için seslerin cımbız kullanırcasına ayıklanıp remikslendiği albümde özellikle bilinirliği fazla parçalar seçilmiş. Fark edilmelerini sağlamak amacıyla Sezen Aksu’nun “Gelen Gideni Aratır” ve Gönül Yazar’ın “Özlediğim Sevgili” parçaları ise nazar boncuğu niyetine peşi sıra dizilmiş. Bu arada yanlış bir izlenimi düzeltelim: Bir Zamanlar Remix yayınlandığında, Hakan Eren’in bunu Issız Adam film müziklerinin kopardığı tantana nedeniyle çıkardığı söylenmiş. Oysa ki Eren, Issız Adam’ın belki de ıslı olduğu iki yıl öncesinde başlamış bu albümün hazırlığına. Bir de hoş detay vereyim. Özlem Semiz’in tasarımını yaptığı kapak görseli bir stres ölçümü testinden esinlenerek hazırlanmış. Bazısı, tekrar eden desenleri hareketsiz görürken; bazısı, desenlerin döndüğünü görüyormuş. Stresli fraksiyondan olduğum için arkadaşlar bana da yanardöner geldi. O değil de, Ossi Müzik böyle giderse daha gözümüze çok görünecek, dilimize çok takılacak var. Hem de en eskisinden en yenisine dek.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.