ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1932
Şu an 19 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Avedisyan’ın sesi ve ölüm adımlarıSayı: 800 - 08.06.2009


Sovyet döneminin en önemli Ermeni bestecilerden biri olan Khaçadur Avedisyan’ın yedi bölümden oluşan oratoryosu, Kalan Müzik tarafından yayımlandı

Ermenistan Ulusal Radyosu Oda Müziği Korosu ve Ermenistan Ulusal Radyosu Ulusal Enstrümanlar Topluluğu’nun yorumuyla Türkiyeli dinleyiciye ulaşan eser, sonu belirsiz bir yürüyüşün, ölümün ve katıksız bir acının gölgelerini taşıyor. Çünkü bu oratoryo, insanlığın ortak zihnine kazınmış en trajik olaylardan birinin, 1915’te Anadolu’da yaşanan Büyük Felaket’in kurbanları anısına bestelendi.

Ermenistan’ın Gümrü kentinde 1926’da doğan Khaçadur Avedisyan, Erivan Devlet Konservatuvarı’nda kompozisyon eğitimi almıştı. Henüz 25 yaşındayken Berlin ve Moskova’da yapılan uluslararası yarışmalarda altın madalya ile onurlandırılan Avedisyan’ın asıl önemi, Ermeni Halk Müziği hakkındaki araştırmalarına hiç ara vermeyerek bu müzik türünün gelişimine katkıda bulunmuş olması. Gomidas Ulusal Konservatuvarı’ndaki halk müziği bölümünün de kurucusu olan Avedisyan, geleneksel enstrümanlardan kanunun icrasında yetkinlik kazanmış ve kanunu kendi bestelerinde de sıklıkla kullanmıştı. Ermeni Halk Müziği motifleriyle bezediği oratoryosunda da kanunun ön planda olduğunu görüyoruz. Kanunun Khaçadur Avedisyan için ne kadar önemli olduğunu anlamak için onun Benim Tatlı Kanunum/İm Anuş Davigh adlı çok sevilen bir şarkısı olduğunu söylemek sanırım yeterli olur

1996 yılında ardında lirizm yüklü çok sayıda eser bırakarak aramızdan ayrılan Khaçadur Avedisyan’ın Ermeni Halk Müziği’ne özgü temalarla ördüğü oratoryosu, Büyük Felaket’i resmeden bir tablo gibi. Ama bu tablonun malzemesi renkler değil sesler...

Şurası bir gerçek ki, yürek gücüyle yaratılmış eserler, akademik yayınlar ve uzun konuşmalardan daha etkili bir biçimde anlatıyor felaketleri.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.