ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1932
Şu an 17 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


"Üç Türkü" Barok Günleri’ndeSayı: 794 - 29.05.2009


Piyanist Başak Dilara Özdemir’le birlikte Özkan Manav’ın Üç Türkü adlı eserinin Türkiye prömiyerini yapacak olan Adrian Brendal, gecede ilk kez bir Türk bestecinin eserini yorumlayacağını söylüyor

Barok dönemde, müzik tutkunlarının yüzlerce yıldan beri keyifli dinlediği eserler yarattı, aralarında Bach, Haendel, Haydn ve Vivaldi’nin de yer aldığı besteciler. Farklı sesleri uyum içinde biraraya getiren bu bestecilerin yarattığı eserler, birkaç yıldır Akbank Sanat tarafından düzenlenen Barok Müzik Günleri vasıtasıyla, üstelik de dünya çapında icracıların anlatım gücüyle İstanbul’da yankılanıyor.

Barok müzik ağırlıklı repertuvar

Konser repertuvarı Barok dönem müziğiyle sınırlı değil. Konserde Boccherini, Marais, Debussy, Schubert, Özkan Manav ve Astor Piazzolla’nın eserleri icra edilecek. Saat 20.00’de başlayacak olan konserin asıl önemi, Özkan Manav’ın Üç Türkü adlı yapıtının Türkiye prömiyerine tanıklık edecek olması. Adrian Brendal ve Başak Dilara Özdemir’le birlikte verecekleri konser ve müzik üzerine konuştuk.

İlk olarak, bestecilik alanında da önemli çalışmaları olan piyanist Başak Dilara Özdemir’den, Özkan Manav’ın Üç Türkü adlı yapıtı hakkında bilgi alıyoruz:

“Üç Türkü geçen ocak ayında tamamlandı. Daha yurtdışında seslendirme sanşımız olmadı. Ama bizim konserimiz öncesinde yurtdışında iki kez seslendirilmiş olacak: InterEnsemble’ın üyeleri tarafından İtalya’da ve Metin Ülkü’nün eşliğinde Varşova’da, Polonyalı bir çellist tarafından.

Bu yapıt için ‘derleme’ nitelemesini kullanmak pek doğru olmaz. Üç halk türküsünü biraraya getiren ve halk müziğindeki çeşitli deyimlere, anlatım öğelerine yeni bir soluk getiren bir beste.

Bu yapıt sayesinde Manav’ın  Anadolu türkülerine yepyeni bir pencereden bakışını duyabiliriz. Bu, Çağdaş Türk Müziği’ndeki ilklerden biri olacak”

“İstanbul’u seviyorum”

Geçtiğimiz yıllarda babası Alfred Brendel ile birlikte 65 ülkeyi kapsayan bir turneye çıkmıştı Adrian Brendal. Brendallar turne kapsamında, Beethoven’ın piyano ve viyolonsel sonatlarını seslendirmişlerdi.   

İstanbul’a daha önce defalarca geldiğini söyleyen Adrian Brendal, ilk kez bir Türk bestecisinin eserini yorumlayacağını ifade ediyor.

“Daha önce Akbank Oda Orkestrası’yla  çalmıştım. Ayrıca geçen defa İstanbul’a geldiğimde keman sanatçısı Hakan Şensoy ile çalıştım. İstanbul’a gelmeyi ve bu şehirde konser vermeyi seviyorum. İstanbul seyircisini son derece dost canlısı ve çoşkulu bir seyirci olarak görüyorum. Modern yapıtlarla da çok ilgilendiklerini gözlemledim.”

Üç Türkü adlı eserini yorumlayacağı Özkan Manav’ın adını da çok önceden duymuş Adrian Brendal. Sanatçı, Manav’ın bazı eserlerini, özellikle aksak ritimlerin kullanımı dolayısıyla, daha önce çeşitli kereler yorumladığı Macar bestecilerinin yapıtlarına benzetiyor.

Babasının şiirlerini yorumluyor

Adrian Brendal’la yakın zamanda gerçekleştireceği projeler hakında da konuştuk

 “Şu sıralar babamın yazmış olduğu şiirler üzerine Bach ve Kurtag gibi bestecilerin müziklerini çalıyorum. Yazın İngiltere’deki bazı festivallerde bu projeyi sergilemeyi düşünüyoruz. Ayrıca H. Birtwistle’nin yeni prömiyerini yapmış oldumuz eserini de önümüzdeki aylarda yeniden seslendireceğim.. Birtwistle yılın sonunda benim için bir çello eseri daha besteleyecek ve bu eseri yorumlayacağım.”    

Yaklaşık iki yıl önce tanışan Özdemir ve Brendal bu akşam Barok’tan Çağdaş’a uzanan bir yelpazade seslerle dans edecekler. Bu müzik şölenine katılmak için geç kalmış sayılmazsınız.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.