ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1931
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Her gece rap yazan FuatSayı: 759 - 06.04.2009


Amerika’da 70’li yılların başında siyahların beyazlara başkaldırı müziği olarak ortaya çıkıp,  getto yaşamından ve çete hareketlerinden etkilenen rap’in Türkiye’ye gelişi 90’ların ortasına rastlar. Bizi rap’le tanıştıran gurbetçi gençlerdir ve hemen hepsi, herhangi bir basın desteği almaksızın, paralı reklamalara başvurmadan, kendi imkanlarıyla düzenledikleri konserler, yayımladıkları bandrolsüz albümler ve sanal iletişim ağları üstünden isimlerini duyurmuştur. Fuat Ergin ise söz konusu furyadan ayrı bir müzik seyri izlemiş olmasına rağmen Türkiye’deki rap’in en önemli isimlerinden biridir. Televizyon toplumu olmamızdan ötürü belki bir çoğumuz Fuat’ı  rapstar’ yarışma sındaki jüri üyeliğinden tanıyoruzdur ama rap’le ilgilenenler için Fuat ne Türkiye’de ne de dünyada yeni. O da tıpkı Ceza gibi , hayattaki duruşunu uzun yıllardır sadece müziğiyle ortaya koyuyor ve her ikisi de bu yolla Türkiye’deki rap’in rotasını çiziyor. Fuat, rap’in eşitsizliğe, ayrımcılığa, sosyal düzene ve devlet yöntemlerine başkaldıran doğasına uygun olarak yaşadığı için . Kendisine hayran olan sübyanları pataklamıyor, bol ratingli programlara meslektaşlarını yermek için çıkmıyor ya da en masum olasıklıkla kendisi fiyakalı bir evde otururken gençleri ‘a benim dertli başım’ türü sözlerle tavlamaya çalışmıyor.

Berlin’den İstanbul’a

Fuat, dünyanın en önemli hip hop metropollerinden biri olan Berlin’de bu kültürle tanışmış. Oradaki rapçilerle stüdyoya girip turnelere çıkmış. ‘Cehenemden çıkan çılgın Türk’ filan da olmadığı için, milliyetçi hezeyana kapılmayıp;  Türkiyeli rapçilerin Almanya’da örgütlenemediğini görünce mantıklı 2005 yılında atlayıp İstanbul’a gelmiş. Gözaltı isimli parçada Çilekeş grubuyla Türkiye’nin ilk rock ve rap düetini yapan Fuat, rap’e ilişkin diğer başlıklarda da öncü olmuş. Örneğin Fuat, Türkiye’de ilk kez diss yapan müzisyen. (Diss karşısındakini rap’le yermek anlamına geliyor) Şu anda diss yazmakla çamur atmak arasındaki ayrımı yapamayan rapçiler, Fuat’ın 1998’de ‘Hadi Kökle’ adlı parçada Cartel’e yazdığı diss’e kulak kabartsalarmış belki ortalık daha temiz olurdu.

Gelelim On Air Müzik etiketiyle yayınlanan ‘Kalbüm’e. Altyapılarda Dj Boba Fettt, Ozbi, Dj Sivo ve Oğuzhan Hazar Artış’la çalışan Fuat ; Mengenem ve Aç Atlası parçalarının altyapılarını ise kendisi yapmış. Sözlere bakınca sertliğin duyarlılıkla başa baş gittiği Kalbüm’de besbeli ki Fuat, mutlaka politik olma kaygısı taşımamış. Zaten bu sayede standart sözler ve kalıplaşmış sloganlardan kendisini koruyup oldukça kişisel temalar üstüne hiç beklenmedik dizeler çıkarmış. Özellikle, hepimizin Aman Bre Deryalar olarak bildiği ‘Kırcaali’yle Arda Arası’ isimli Rumeli türküsünden sevgilisine parça adatabilen Fuat’ın yenilikçiliğine bir şapka çıkarmalıyız. Aslında albüme ‘Kalbüm’ isminin verilmiş olması da duygusal yaklaşımı bir parça da olsa  ele veriyor. Fakat çağrıştırdığı lirizm bir yana Kalbüm “...petekle kombi arasındaki mesafe uzar, para yoksa kriz esaret, ısıt evini varsa cesaret, hediye gelen kömür oyları toplar esasen...”  gibi sözleriyle reel politiği de bir güzel pataklayan bir albüm. Bununla birlikte popüler kültür ve Ortadoğu’nun yel almış barış sürecine de odaklanan ‘Kalbüm’ün hakikaten kalbinde yer alan parça ise özellikle “Çardakta bir şekerli kahve bana borcun oldu Bağdat” diyen dizesiyle ‘Her Yer Bağdat’.

Rap’çi rap’çinin kurdu

Disko altyapılar üstünden zıp zıp zıplatan bir ‘konsept çalışma’ yerine underground bir albüm çıkaran Fuat;  melodik okuyuşu ve rhymeleriyle rap’ten ziyade, sankı şarkı söylüyor ve bu esnada Türkçe’yi katiyen hacamat etmiyor.

Thomas Hobbes, ‘İnsan insana kurttur’ demiştir ya hani,  ‘rapçi rapçinin kurdudur’ vecizesinin ortaya atılması da bu gidişle yakındır. Mslektaş kavgaları bir yana Fuat, kapitalizme ve tüketim kültürüne direnirken televizyon programlarında yer almak, dizi ve reklamlarda oynamak gibi ‘çeşitli suç unsurları içermek’ten ötürü de tepki çekiyor kimi zaman. Oysa her türlü klişeden uzak durup rap’e sadece rap’le cevap verdiği sürece bu tepkiler haksız kalacak .. Çünkü: “Her gece rap yazar Fuat’ın gururu, kulaklık kulağında Türk rap’inin umudu ..”

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.