ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 17     Sayı: 1820
Şu an 5 müzisyen gazete okuyor

Günün Mesajları


♪ Tüm Mavi Nota dostlarının ve ülkemizin Şeker Bayramını en içten dileklerle kutlar esenlikler dileriz!
editör - 02.05.2022


♪ 8 Mart"ı kadın goygoyculuğuna çevirmeden, mana ve ehemmiyetinin taşıdığı öz yapıdan koparmadan kutlanması dileğiyle, 8 Mart Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun
Mavi Nota - 08.03.2022


♪ Okurlarımızın ilgisine çok teşekkür ederiz!
Mavi Nota - 03.03.2022


♪ Mobildeyiz! Cep telefonu, tablet ve diğer mobil araçlarda bir tık uzağınızdayız!
editör - 17.01.2022


♪ 17. yaşımız kutlu olsun!
editör - 24.11.2021


♪ 20. yüzyılın en önemli birkaç sopranosundan birisi olarak görülen TC Devlet Sanatçısı Diva Leyla Gencer'in 93. doğum yıldönümünde saygı ve özlemle anıyoruz.
Mavi Nota - 10.10.2021


♪ Gazetemizin öğretmeni, eski danışma kurulu üyemiz, besteci ve akademisyen, hocaların hocası Sefai Acay'ı vefatının 5. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 20.09.2021


♪ Mavi Nota şahane...
Can Çeliker - 18.08.2021


♪ Değerli dostumuz Keman sanatçısı Tuğrul Göğüş’ün beklenmedik anda vefatı bizleri derin bir üzüntüye sevketmiştir. Değerli arkadaşımıza Tanrıdan rahmet, kederli ailesine başsağlığı ve sabır diliyoruz.
Mavi Nota - 09.08.2021


♪ Harika bir kaynak, düşünüp, oluşturup, yaşatanlara minnet ve saygılar
oya kerimoğlu - 03.08.2021


Tüm Mesajlar

Anket


Klasik Batı Müziği dinler misiniz?

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Borusan Filarmoni’de Alman ve Avusturya ekolüSayı: 729 - 23.02.2009


AKM kapandığından beri İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nın cuma ve cumartesi konserlerinin müdavimleri öksüz kaldı. Vaktiyle örnek aldığımız dünya kentlerinde her akşam birkaç senfonik konsere gitme olanağı varken, biz İstanbullular haftada bir iki konsere razıydık. Şimdi ayda bir senfonik konsere şükrediyoruz. O konserleri de devletin orkestrası değil, Borusan Filarmoni Orkestrası veriyor. Lütfi Kırdar Kongre Salonu da hınca hınç doluyor; demek ki talep var.

Son iki Borusan konserinde orkestrayı, yeni sürekli şefi Viyanalı Sascha Goetzel yönetiyordu. Bir ay önceki konserin programı Richard Strauss ve Richard Wagner’in eserlerinden oluşmaktaydı. 18 ve 19 Şubat 2009 konserlerinin programında ise Beethoven’in “Coriolan Uvertürü” ve piyano, keman ve viyolonsel için yazdığı “Üçlü Konçertosu” yer alıyordu. Konserin ikinci yarısına Rimsky-Korsakov’un “Şehrazad Senfonik Süiti” konmuşsa da, program seçimleri, yeni sanat yönetmeninin Alman ve Avusturya repertuvarına ağırlık vereceğini gösteriyordu.

İletişim sorunları...

Ancak, genç ve yetenekli müzisyenlerden oluşan orkestranın Beethoven yorumu henüz şefin arzu ettiği aşamaya ulaşmamış gibiydi. Beethoven’in o çok özel nüans kontrastları, sforzando’lar, pianissimo ve fortissimo karşıtlıkları aşırı sert, sivri ve köşeliydi. Orkestranın yumuşak tınlaması gereken melodik pasajlarda bile yuvarlak, akıcı hatlara henüz yaklaşılamıyordu.

Gelelim “Üçlü Konçertosu”na. Aslında bu konçerto bir oda müziği formu olan piyanolu üçlünün, orkestrayla desteklenmesinden ibarettir. O nedenden, piyano, keman ve viyolonselin sahnenin önünde ve birbirlerine yakın konumda yerleştirilmesi gerekir. Ne var ki, 19 Şubat’ta kemancı Atilla Aldemir ile İngiliz viyolonselci Natalie Clein, piyanonun kuyruğunun ucunda, piyanistle bütün bağlarını koparmış durumda, birbirleriyle kurdukları özel iletişime piyanist Emre Elivar ile şefi katmadan eseri baştan sona yorumlamayı başardı.

Emre Elivar, sağlam tekniği, derinliği olan tuşesiyle müzisyen/piyanist kumaşına sahip olduğunu gösteren genç bir piyanistimiz. Aldemir de yurtdışında ve yurtiçinde kazandığı başarılarla adından söz ettiriyor. Clein, genç yaşında başarıya ulaşmış bir müzisyen.

Gel gör ki, üçü bir araya geldiklerinde Beethoven’in o samimi oda müziği atmosferini yaratmaktan uzak kaldılar. Moda deyimle ‘beden dilleri’ de dinleyici ile müziği yakınlaştırmaya yetmedi. Genç müzisyenlerimizin önlerinde, İdil Biret, Suna Kan, Ayla Erduran gibi dünya çapında müzisyen örnekleri var. Onların sahne kişiliklerinden, kültürlerinden ve dünya görüşlerinden yararlanmak ellerinde. Yol yakınken bu fırsatı değerlendirmeliler.
  

Yazıyı Tavsiye Et

Tavsiye Et



Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.