ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 25 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Aşk kalp kırıklığıdırSayı: 685 - 22.12.2008


Orient Expressions’u elektronik türkülerle tanıdık. İlk albümleri “Divan” ile çok sevilen grup, Türk etnik müziğinin öne çıkan seslerini ve enstrümanlarını kullanarak farklı bir Doğu-Batı sentezi ile karşımıza çıkmıştı. Müzikleri Türkiye coğrafyasının İstanbul’da şekillenmiş haliydi. Avrupa’da ise Fatih Akın’ın “İstanbul Hatırası” filmindeki “İstanbul 1.26” parçalarıyla tanındılar.

Şimdi yeni çalışmaları “Kırık Kalpler Albümü”nü yayımladılar. Grup müzik serüvenine çekirdek kadrosuyla, DJ Yakuza (Can Utkan), Richard Hammer, Cem Yılmaz ve Murat Uncuoğlu ile devam ediyor.

Bu albümde vokallerde Berin Koç, perküsyon ve vurmalılarda da Levent Koç’un imzası var. Biz de yeni albümlerini, Orient Expressions’tan Cem Yıldız ve Can Utkan ile konuştuk.

Cem Yıldız yakın dönemde yaptığı dizi müzikleri ile de adından sıkça söz ettirdi. “İmkânsız Aşk”, “Koyu Kara” ve “Yarım Bıraktın” gibi tanınmış bestelerde onun imzası var. Ona göre Orient Expressions çok biriktiriyor ve parça parça değil bir anda bırakıyor. Bu da müziklerine hareket ve canlılık kazandırıyor. Grubun müziklerine ruhunu veren hüzünlü ve derinden gelen sesi için “yalnızlığı ve hüznü seviyorum. Bu da sesime hüzün katıyor” diyor. Yıldız’a göre yeni albümleri “daha bir grup albümü”, çünkü bu albümde tek bir konuya odaklanmışlar, hem müzikleri hem de sözleri daha derli toplu. Albüm için 30’dan fazla şarkı hazırlamışlar, albüme girecek şarkıların seçimindeki referansları ise herkesin aynı şarkılardan memnun olması. Formüle edilmemiş bir müziğe ulaşmak istemeleri, müziklerindeki ortak dil pek çok yeni müzisyen için yol gösterici.

Grup yeni albümünde aşkı anlatmayı deniyor, bunu da 60’lı yılların Türk sineması tadında yapıyor. Bu şekilde Yeşilçam ve emekçilerine de teşekkür ediyor. Albüm tanıtımlarında “60’ların, Türk sinemasının altın yıllarını süsleyen ve insanın yalnız kulağına değil, yüreğine de takılıveren o acılı, belki biraz ağdalı melodilerin bugüne bir yansıması” yazıyor. Cem Yıldız, albüme konu olan bu zaman yolculuğu için hazırlık yapmadıklarını, vardıkları sonucun bu olduğunu söylüyor. Yoksa ne sözler ne de enstrüman seçimi bu göndermeyi yapacak tavırda seçilmiş. Can Utkan da Yıldız’a katılıyor, “Dört kişiyiz, dördümüz de farklı yönlerden geliyoruz, ama burada buluşuyoruz. Albümü yaptıktan sonra onu anlatmak için bir şeylere ihtiyacımız vardı, albümü dinleyenlerin kafasında oluşan görüntü, albümün konusu oldu” diyor “her nasılsa dinleyene Yeşilçam nostaljisi yaşatan bir müzik yaptık”. Yıldız ise albüme ismini veren kırık kalpler için, “mutlu aşk şarkısı pek yoktur, çünkü kalp kırıklığı insanlara daha yakın. Biz acımızla büyüyoruz, bu gerçek” diyor “aşk kalp kırıklığıdır”. Elbette aşkı kadın erkek ile de sınırlamıyor Yıldız, aşkın her şeye duyulabileceğinin farkında. “Faniler” parçasında söylediği gibi “Aşk olmuşum aşık değil, bu bildiğin aşktan değil”. Can Utkan ise çok iyi söz yazarı olmadıklarını, ama Neşe Şen gibi biriyle çalışmanın onlara çok şey kazandırdığını anlatıyor. Hırsız Polis’in senaristi, İmkânsız Aşk’ın söz yazarı Şen, ilk albümlerinden beri müziklerine sözleriyle hayat veriyor. Utkan, Şen için, “Müzikten aldığı hisle sözleri yazıyor, müziği gerçekten çok iyi okuyor ve tamamlıyor” diyor.

Orient Expressions, İstanbullu müzik denince akla gelen ilk gruplardan. Çünkü onlar bu şehri müziğe taşımanın derdinde. Can Utkan müziklerinin kendilerini buluşturan İstanbul’a bir gönül borcu olduğunu söylüyor. Hesaplamasalar da albümlerinde Yeşilçam’ı resmeden müzik yapmaları şehrin kültürel kimyasını çok iyi bildiklerinin de kanıtı. Yıldız, müziklerinin aslında göçmenliğin ve ait olamamanın verdiği sahipsizliğin yarattığı ortak bir dil olduğunu söylüyor, “Müziğimiz başka yerlerden gelip, buraya ayak uydurmaya, bu şehri anlamaya çalışanların bir yakarışı” diyor, “Orient Expressions, Türkiye’nin farklı kesimlerinden çekilmiş karelerden oluşan bir resim. Yalnızlığımızı ortaya koyup, türkülerle şehri anlatmaya çalıştık, elektronik tınılar da şehrin bize verdikleriydi”. Utkan da göçmen müzikler üzerinden seyahat etmenin müzikal anlamda kendilerine gerçek bir hareket kazandırdığını düşünüyor, zamanın ve mekânın ötesinde kalıcılık için de bunun iyi bir mevzi olduğunu söylüyor. Utkan da Yıldız da yeni albümlerinde de buna epey yaklaştıklarına inanıyor.

“Kırık Kalpler Albümü”nü grubun yıllardır birlikte çalıştığı ve onuncu yılını kutlayan plak şirketi Doublemoon çıkardı. Alternatif işlere destek veren bu yerli şirket her yıl düzenlenen, dünya müziği alanındaki en önemli yarışmalardan ve müzik fuarlarından Womex’te (World Music Expo) de haklı bir yere sahip. Afrika, Cezayir ve Latin müziklerinin Avrupa ülkeleri tarafından aylaşılıp sunulduğu bu fuarda Doublemoon, “buralı müzikleri” tanıtmanın derdinden hiç vazgeçmedi. Orient Expressions da bu anlamda dünya müziğine sunulan zengin tatlardan yalnızca biri. Bir de hatırlatma, grup 26 Aralık akşamı Babylon’da.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.