ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 23 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Demirkan, “Devrim Arabaları”na ses verdiSayı: 672 - 26.11.2008


Rock sound’uyla tanıdığımız Demir Demirkan bu kez klasik enstrümanlar kullandığı ‘Devrim Arabaları’ filminin müziklerini yaptı. Demir Demirkan filmi görmeden senaryoyu okuyup müzikleri yazmaya koyulmuş:

Tolga Örnek’in yönettiği ‘Devrim Arabaları’ filminin müziklerini Demir Demirkan yaptı. Demir Demirkan’ı rock sound’uyla biliriz ama Demirkan, bu kez ‘Devrim Arabaları’ filmi için klasik enstrümanlarla çalışmış. Elektronik ortamda yazdığı müzikleriyse Prag’da klasik müzik orkestrası tarafından kaydedilmiş. Filmin ruhunu notalara döken Demir Demirkan’ın film için neler yaptığını merak ediyorsanız, Universal Müzik Taxim etiketiyle yayımlanan albümü edinebilirsiniz. Demir Demirkan soundtrack yapmaktan çok zevk almış. Daha önce ‘Gelibolu’ filmine, şimdi ‘Devrim Arabaları’na müzik yapan Demirkan, “Açıkçası müzik yaptığım iki film de dönem filmiydi. Günümüzde veya farklı zamanlarda geçen filmlere müzik yapmak isterim çünkü her enstrümanı kullanamıyorsunuz dönem filmlerinde. Gitar çalamıyorum mesela, klasik orkestra çalıyor. Ben elektronik müziğe çok meraklıyım. Gitar çalabildiğim ve elektronik ortamda hazırladığım şarkıları kullanabileceğim bir filme müzik yapmak isterdim açıkçası” diyor.

Ve...

Senaryoyu okuduktan sonra parçaları hemen yazmaya başlamışsın. Bu bana ilginç geldi açıkçası.

Bu yapılmayan bir şey aslında normalde. Filmin zamanlamasıyla ilgili bir sıkıntı vardı. Filmin 24 Ekim’de gösterime girmesi gerekiyordu. O yüzden erkenden başladım. Bu biraz kafanda kurmanla ilgili bir şey. Senaryoyu okuyup konuya vakıf oluyorsun. Piyonayla ve gitarla melodiler yazdım önce. Sonra sete gittim. Oyunculuklar müthişti zaten. Sete gittikten sonra da hangi enstrümanları kullanacağıma karar verdim. Yaylı grubu ve piyanoya karar verdik. Sonra film gelince de senkron müzikleri yazdım. Filmin çekimiyle müziklerin yapımı aynı anda gitti. En son da Prag’a gittik. Prag’ta iki gün kayıt yaptık. 

Neden Prag’ta kayıt yapılıyor da burada yapılamıyor? Oradaki imkânlar nedir?

İşte bu önemli... Prag’ta bir tane orkestra ve stüdyo var. Oraya her gün bir yerlerden film müzikleri geliyor. Onlar o kadar alışmışlar ki klasik orkestrayla film müziği kaydetmeye bütün set up hazır orda. Fazladan bir şey yapmana gerek kalmıyor. Sen onlara bir hafta önceden yolluyorsun bütün malzemeni. Sen oraya gittiğinde kayıda başlıyorsun.
Sen bilgisayar ortamında yazdın değil mi şarkıları, Prag’ta da enstrümanlarla kayıt ettiler...
Notasını çıkartıyorsun. Önce kendin duyman gerekiyor işliyor mu filmde diye. Hem de yönetmene kafandakini göstermen gerekiyor. Önceden hepsinin demosunu yapıyorsun. Demo canlıya çok yakın oluyor teknoloji geliştiği için ama tabii ki canlı her zaman daha iyi. 

Senin yaptığın o ilk kayıtlar da kullanılabilir durumdaydı yani?

Demo olarak da kullanabilinir ama ben gerçek enstrümanların taklidi olan demo sesleri sevmiyorum. Elektronik ortamda yapılacaksa o zaman elektronik seslerle yapılmalı diye düşünüyorum.

Senin rock sound’unun dışında bir sound ve enstrüman seçimi var.
Onu bilerek yazıyorsun tabii. Sesin nasıl çıkacağını biliyorsun. Deneyimle oluyor. Klasik orkestraya bir kaç kez yazdım. O hem bilgi ve deneyimle gelen bir şey. Bunu böyle yazarsam nasıl ses çıkar diye bilgi ediniyorsunuz zamanla. 

Soundtrack yapmak sana keyif vermiş, çok belli.

Gelibolu’dan sonra çok teklif geldi aslında. ‘Devrim Arabaları’ çok özel bir film. Normalde bir sahneye müzik yaparken 500 kere izlemekten sıkılıyorsunuz ama bu filmi çok sevdim ben. Konusu çok güçlü. Ben iyi bir film izleyicisiyim. Bu filmi gerçekten sevdim.

İşe başlamadan korkun oldu mu, ortaya nasıl bir film çıkacak diye?

Türk filmlerinden korkum oluyor benim. Dokusu ve senaryosu nasıl olacak diye düşünüyorum. Diyalog yazmak çok zor mesela. Doğal olması gerekir. Oyunculuk da doğal olmayınca kötü oluyor. Tolga’ya (Örnek) güveniyorum. Tolga’nın filmciliğine güveniyorum. Senaryoyu okuduktan sonra “Böyle şey olmaz” demiyorsun. Gayet doğal diyaloglar. 

Soundtrack yapmak mı, sıfırdan albüm için şarkı üretmek mi?

Aslında pek farkı olmuyor. Çünkü albümdeki şarkıların da bir senaryosu var. Kafanda kimse bilmese bile bir zamana bir mekana denk gelen olaylar oluyor. Yoksa abuk subuk sözler olur. Başka bir anlatım olur. Filmde bu çok daha belli tabii. Karşında çünkü olay. Üç buçuk dakikan var ve orada önemli bir olay oluyor. Ona yaklaşımın başka oluyor tabii. Müziği çıkarırken onun kademeleri var. Onun için bir anda olan bir şey değil. 

Şu yönetmenle çalışsam dediğin birisi var mı?

Açıkçası müzik yaptığım iki film de dönem filmiydi. Günümüzde veya farklı zamanlarda geçen filmlere müzik yapmak isterim çünkü her enstrümanı kullanamıyorsunuz dönem filmlerinde. Gitar çalamıyorum, klasik orkestra çalıyor. Ben elektronik müziğe çok meraklıyım. Gitar çalabildiğim ve elektronik ortamda hazırladığım şarkıları kullanabileceğim bir filme müzik yapmak isterdim açıkçası. Bir gün umarım olur. Elektroniğe geçtiğiniz zaman dünyanız bambaşka oluyor. Binlerce alternatifiniz oluyor. 

Elektronik altyapılarla bir Demir Demirkan albümü yapmayı düşünür müsün?

Düşünürüm ama böyle bir Demir Demirkan albümü yapmamız çok zor. Çünkü biz sahneye çıkınca rock yapıyoruz. Film olursa daha iyi olur benim için. ‘Requiem For A Dream’ gibi bir filme müzik yapmak isterdim. ‘Minority Report’ ya da ‘Matrix’ gibi bir film de olur. 

Senin DVD projen var, ondan bahseder misin biraz? Hangi görüntüleri kapsayacak bu DVD?

Türkiye’nin bir çok şehrinde konserler veriyoruz. Çoğu DVD’de bir konseri çekip, bir kaç kulis görüntüsüyle satıyorlar. Bu çok yapıldı, biz turneyi çekmeye karar verdik. A’dan Z’ye her şeyini çekeceğiz turnenin. 

Bostancı Gösteri Merkezi’ndeki bir konseri çekip DVD yapmak kolay. Peki Anadolu’nun bir şehrine gidip oradaki sahne imkanlarıyla kayıt yapmanız mümkün olacak mı?

İşte ben de onu istiyorum. Oradaki bütün aksaklık, olanaksızlık ve buna rağmen sahneye çıkıp iyi bir konser verme anlarımızı kaydetmek istiyorum.
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.