ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 16 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Değer Bilmezliğin Böylesi!Sayı: - 22.02.2006


Geçen Çarşamba günü tiyatroda provada olduğum sırada, gişenin hemen karşısındaki müracaat ofisinde telefonlara bakan bizim sevgili Hakan, “Semih abi Ömer Güner seni arıyor” diyerek yanıma geldi ve telsiz telefonu bana uzattı. Bende “hayırdır inşallah Ömer amca böyle vakitsiz beni neden arıyor ki?” sorusunu kendi kendime sorarak telefon aldım “alo” diyerek konuşmaya başladım.

80 yaşındaki benim sevgili Ömer amcam tüm nezaketi, tüm inceliği ne bileyim işte tüm zarafeti ile konuşmasına özen göstererek “Semihciğim nasılsın? Rahatsız etmiyorum umarım” diyerek söze başladı:  “Belediye Kültür Kurulunda bir kitap çalışmamız var. Gündoğdu Sanımer ile Teoman Önaldı’nın biyografileri bize gerekli. Sanırım sende vardır. Yoksa da sen hazırlar mısın?” dedi. “Tabii ki hazırlarım Ömer amca ne demek?” dedim ve kısa bir süre daha konuşmamız bu şekilde devam ettikten sonra telefonu kapattım.

Ömer amcamız şu anda seksen yaşına rağmen inanılmaz bir tempo ile sosyal yaşamın içinde bize önderlik etmekte ve aynı zamanda örnek olmaktadır. Cumhuriyet Gazetesi’nin Trabzon temsilciğini yıllardır sürdüren Ömer amcamızdan geçenlerde, sanırım 10 Şubat günü Trabzonlu şair ve yazar Sunay Akın yazısında söz etmişti. Ömer Güner, Ganitadır, Kemerkayadır, Trabzon’un çok güzel bir yüzüdür diyerek hem de.

Benim Trabzon’un müzik tarihi üzerine çalışmalarımı bilen biliyor. Sadece şu anda Trabzon Belediyesi Kültür Kurulunda olan (birkaç arkadaşı bunun dışında bırakıyorum) bazıları bilmiyor. Aslında bilirlerde ben onların işine gelmem. Onun için bilmezlikten geliyorlar bu zatı muhteremler.

Gelin görün ki Trabzon’un tarihi çok girift olaylar zincirine havi olduğundan müzik tarihide aynı doğrultudadır. Ciltler dolusu yazsanız yine de mutlaka eksik bir şeyler kalacaktır kuşkusuz.

Trabzon'un müzik tarih içinde gerçekten müstesna bir yeri olan Dr. Teoman Önadlı ile bilgi toplamaya başladığımda bir de ne göreyim. Tanımlanamayacak boyutta bir değer bilmezlik!

Dr. Teoman Önadlı her şeyden önce benim, ailemin Trabzon’da yaşadığı mahallenin çocuğu. Ablası Altan Hanım annemin arkadaşı. Annesi Nezire Hanım, anneannemin canciğer komşusu. Teoman Önadlı ise dayımın emsali bir büyüğüm. Her ne kadar adı Teoman olsa da mahalle de onu göbek adı olan Yavuz ismiyle bilirler. Kendisi hakkında tabii ki bilgiye sahiptim. Konuşmuşluğumuz mutlaka vardı. Trabzon’a geldiği zaman aile büyüklerimi bizzat annemin evine gelerek ziyaret etmişti. Kaç kez hem de.

Başka şeylerde biliyordum. İzmir Devlet Klasik Türk Müziği Korosu’nun kurucu şefi olması ve uzun yıllar bu koroyu, kuruluşundan 2001 yılına kadar çalıştırması ve onlarca müthiş projeye imza atması. Mevlana Ulusesi adlı eseriyle Türk müziğine çok sesli bir oratoryo kazandırması ve ardından 1991 yılında Devlet sanatçısı olması. Trabzon Lisesi’nde öğrenci iken Müzik öğretmeni Ayşe Çakır’ın ısrarla ona Holfman Metodu ile keman dersleri vermesi ama onun yine Türk müziğine gönül vermesi. Batı müziği ve Türk müziği formunda yüz kadar eserinin bulunması. Bildiğimiz daha çok şey vardı.

Evet, ben ya da biz bunları biliyorduk ama yıllarca emek verdiği İzmir Devlet Klasik Türk Müziği Korosu’nun resmi internet sitesinde Dr. Teoman Önaldı’nın ne bileyim mesela "Onursal Şef" ya da "Kurucu Şef" başlığı altında bir özgeçmişinin bulunmaması ilginçti. Onca emek verdiği müzik okulunun hiçbirinin resmi internet sitesinde Dr. Teoman Önadlı ile ilgili en ufak bir bilgiye, bilgi kırıntısına rastlamak mümkün değildi.

Hayretler içindeydim.

Neydi bu şimdi?

Buna ad verecek olsak nasıl adlandırmamız gerekiyordu?

Evet, bu olsa, olsa büyük hem de çok büyük bir değer bilmezlikti.

İzmir Devlet Klasik Türk Müziği Korosu’nun resmi sitesinde şimdiki şef Hayati Çiftçi’nin özgeçmişi bulunurken (tabii ki bulunmalıdır ona hiç itirazımız yok, olamaz da zaten) bir başlık altında bu koroya yıllarını vermiş ve oradan emekli olmuş kurucu şefin yukarıda da belirttiğim gibi bir ad altında klasik müziğe verdiği emeği anlatılamaz mıydı?


Müfit Semih Baylan
Editör












Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.