ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 9 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Unutulan enstrümanın yükselişi...Sayı: 660 - 10.11.2008


Seprewa, çoğumuzun duymadığı, varlığından bile haberdar olmadığı bir enstrüman. Sözlük açıklaması arp-ud karışımı geleneksel bir enstrüman. Gana’ya özgü bir antik çalgı, Malili kora müzik aletinin uzaktan kuzeni. 1920’lerde Gana’da önem kazanan Highlife müzik tarzının yüreği olan enstrüman, Batı’nın empozesi yüzünden zamanla yerini gitara bıraktı ve gündemden düştü. Hatta günümüzde birçok Ganalı artık bu çalgı aletini bilmiyor.


Yine de üç müzisyen fikirlerini ve tutkularını bir araya getirerek bu geleneksel enstrümanın peşine düştü ve karşımıza baştan sona Seprewa’ya adanmış dünyada başka örneği olmayan bir çalışma çıktı; “Seprewa Kasa”.

Kari Banaman, Osei Korankye ve Baffour Kyerematen adlı Ganalı üç virtüöze ait bu albüm, artık icra edilmeyen Highlife tarzının pop tarafından istila edilmeden önceki dönemini yansıtıyor. Altı yıllık bir çalışmanın ürünü olan albümün macerası Gana’nın en tanınan gitaristi Kari’nin bir festivalde Osei’yi sahnede Seprewa çalarken görmesiyle başladı. O zamana kadar enstrümanı sadece öykülerde dinlemişti ama Osei’yi Gana’da bir proje üzerinde çalışmaya ikna etmekten kaçınmadı, üstelik Banaman’ı da projeye kattı. 2003’te Gana’daki en şaşaalı DiBess Stüdyosu’nda kaydedilen albümün son rötuşları Craig David ile çalışan, Gana’nın en yetenekli sanatçısı kabul edilen Kwame Yeboah tarafından gerçekleştirildi. Albümdeki parçaların çoğu Gana’nın resmi dili, Akan dilinde seslendiriliyor ve sözler aşk, sosyal hayat ve yaşam gibi konuları içeriyor.

“Seprewa Kasa”daki parçalar birbirleri arasında kıvrılıyor ve müzisyenler içten, sakin, amatör vokalleri ile bu organik yapıyı süslüyor. Albüm boyunca sakinlik ön planda ve tüm yoğunlaşma müzik üzerinde. Perküsyona çok fazla dayanılmayan parçalar dinleyeni sükûnete davet ediyor. İşitsel bir hipnoz atmosferi yaratan albüm, monotonluktan uzak, geleneksel melodileri ile farklı müziksel sınırlara sokulan bir melodik dokuma. Sekiz parçadan oluşan Seprewa Kasa tensel, romantik ve dayanılmaz derecede egzotik. Albümde iki Seprewa birbirleri ile atışıyor, biri daha çok banço stilinde, diğeri ise nispeten daha sıcak ve akustik gitar kıvamında. Arka planda kalacak şekilde geniş bir perküsyon desteği de var. Bu perküsyonların arasından en dikkat çekenleri efiritrsewa (parmakla çalınan metal yarık) ve atumpan (dişi ve erkek cinsiyeti olan V şeklinde iki çubukla çalınan geleneksel törensel bir davul).

Albüm boyunca müzisyenlik neredeyse kusursuz. İnleyen vokallerden unutulan armonilere, sade perküsyonlardan dantel, ritmik yaylılara kadar geniş ve zengin bir müziksel çeşni sunan çalışma, Seprewa’yı tekrar dünya müziği gündemine taşıyor. Seprewa’nın konuştuğu ve gitarın nispeten sustuğu çalışma Afrika’dan sürekli çıkan yeni ürünlerin arasında en dikkat çekeni, zira içerisinde yaşattığı kültürel sorumluluk çok derin. Bu çalışma özellikle akustik müzikseverler ve elbette dünya müziği tutkunları için bir vahiy. 


muzik@tikabasamuzik.com


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.